JEG HENGER MED FORTSATT / I AM STILL HERE

Tenk, jeg er her fortsatt, på Topp 100 lista, til tross for at jeg ikke har skrevet noe blogg siden en gang i sist uke. Det er jeg ganske fornøyd med må jeg innrømme.
Jeg har vært bortreist i helga nemlig. Og der jeg var, var det dårlige internettforhold. Og da jeg kom hjem, var jeg ikke i form til å skrive så mye.

I am still here, on the Top 100 list, even though I haven’t been blogging since sometime last week.. I am very happy with this…just got to admit it.
I have been away this weekend actually. And it was poor internetconnection there. And when I got back home, my body and brain wouldn’t work so well, and I needed to rest. Not in shape to write anything.

 

Jeg skulle skrive noen ord nå. Og mens jeg skulle laste inn bilder fra mobiltelefonen til den bærbare PC’en, gikk mobiltelefonen helt i svart. Jammen glad jeg har bestilt ny mobiltelefon, som etter alle solemerker skal ankomme i dag. Men så frykter jeg at alle bildene er gått tapt. Jeg får se om jeg kan få litt hjelp til å hente bildene litt senere. Jeg har jo uansett brukt kameraet mitt også, så de bildene har jeg jo. Men noen er tatt med mobilen, siden jeg ikke alltid har kamera med meg.

Planen var i dag å laste alt av bilder fra mobilen til PC. Men foreløpig er den planen gått i vasken. Så nå ble jeg litt lei meg her jeg sitter. For noe har jeg gjort, men ikke alt.

I sat down to write some words now. But as I loaded photos from my mobilephone to my laptop, the phone went black. It’s a good thing I have ordered a new phone, that is told to arrive today. I fear though, that all photos on my old phone are lost. I will let it rest a little, and hopefully I will manage to get the photos later. I have taken pictures with my camera as well, and still have those. But I don’t always bring that camera, but the phone is usually with me all the time.

Todays plan was to get all the photos from the phone down to my laptop. And when it doesn’t work now, I feel a little sad. 

 

Dette bilde ble tatt med mobilen, og det har jeg reddet, fordi jeg valgte å bruke det som profilbilde på Facebook. Så jammen godt man har noen små kilder til bildelagring som man ikke engang kommer på 🙂

This photo was taken by my phone. I managed to save it as I have used it as a profilepicture on Facebook. It’s a good thing with backup in places I originally don’t think of.

 

Dette er fra kameraet. Det er meg og min sønn, Daniel, på vei hjem på søndag.

This one is from my camera. It shows me and my son, Daniel, on our way home on Sunday.

 

Så da fikk jeg i alle fall fortalt dere alle at det fortsatt er liv i meg, og at jeg er telefonløs akkurat i øyeblikket. Håper det ordner seg litt senere i dag 🙂

Then I at least got to tell you all that I am still alive, and that I am phoneless at the moment. I hope it will all go well later today.

 

Ha en flott dag ♥

Have a great day ♥

16 kommentarer
      1. Ja, kipt med telefontrøbbel, men den er jo 4 år gammel, så ikke så rart at den svikter. Har fått liv igjen i den, såvidt. Men den hangler veldig.
        Kjekt å være tilbake ja…og hadde en kos helg. Kommer nok flere skriverier etterhvert fra helgen 🙂

    1. Føler med deg på det, og håper du får reddet bildene. Kjekt å høre fra deg, og bra gjort å være på topplista så lenge når du ikke blogger ja. Jeg tror jeg har vært innom daglig, og da er det flere som nok har det. 🙂 Koselig bilde av du og sønn i bilen.

      1. Takk for det 🙂 Jeg klarte å få liv igjen i den gamle telefonen, såvidt. Men sliter med å overføre bildene. Har fått gjort noen i alle fall. Men det sies at det skal være lett å overføre dem til ny telefon, så det håper jeg jo på 🙂
        Kjekt å være på lista selv om det går mange dager uten oppdatering. Det er en glede 😀
        Jeg er jo selv også innom og leser blogg selv om jeg ikke skriver noe. Og ikke alltid jeg kommenterer da. Spesielt ikke når jeg leser fra mobilen. For den er så knotete å skrive med. Men nå i helga var det dårlig med dekning, så da ble det ganske så bloggfritt 🙂
        Takk, er ikke så ofte jeg har ham med på tur, så det var veldig kjekt å få et bilde av det 🙂

    2. Er kjekt å være på lista uten å “gjøre en dritt”..hehe.. Lykke til med bilder og telefon.. Da får du slappe av som best du kan.. Klem <3

      1. Hehe….ja, det er utrolig bekvemt, det må jeg si 😀
        Telefonen klarte jeg såvidt å få liv i igjen, men den fungerer ikke optimalt. Og jeg venter fortsatt på den nye telefonen. Bildene…har fått reddet noen. Men heldigvis er de fleste allerede på pc, da jeg har vært flink underveis disse årene å lagre eksternt.
        Slapper godt av….herlig å bare la “humla suse” 🙂
        Klem ♥

    3. Koselig blogg som mange titter innom, – da blir det fort sånn👌👍👏
      Nydelig profilbilde av deg❤
      Håper du får overført alle bildene til den nye telefonen, – det er min største “angst” å miste alle bildene på telefonen.
      Ha en fin dag, Eva! Klem😘

      1. Tusen takk, hyggelig sagt ♥
        Har fått reddet de fleste bildene, og med ny telefon (når den forhåpentlig snart kommer) så er det visst mulig å overføre alle bildene dit sies det 🙂
        Fine dagen til deg og, Nina ♥ Klem ♥

    4. Henger med som alltid du…Godt gjort å henge med på lista etter et langt opphold…Jeg må skrive og skrive for å holde meg der…en dags pause….borte vekk! Dyktig du! Klem…

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, jeg har også måttet jobbe “hardt” for å få en litt stødigere fot innenfor. Og jeg er klar over at jeg fort kan falle ut. Så en positiv overraskelse dette 🙂
        Og så hjelper jeg deg så godt jeg kan med å holde deg på lista ♥
        Klem

      1. Takk for det 😀
        Ja, jeg er inspirert av deg ♥ , i tillegg til at jeg ser på analysene at det er mange i utlandet som åpner bloggen min…så da var det på tide å begynne med engelsk også.
        Det var jo faktisk sånn det begynte. Jeg begynte å skrive både norsk og engelsk. Men så ble det så mye arbeid da jeg var blitt ganske syk på den tiden. Ca 9-10 år siden nå. Men nå har jeg fått litt mer kontroll, så da er det lettere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg