JEG HOLDT UT

I dag var jeg på kurs, Mestringskurs for ME pasienter.

I dag var 2. kursdag. Og neste fredag er 3. og siste kursdag.

Forrige fredag gikk det veldig greit, også etterpå. I dag gikk det greit på kurset, men jeg slet veldig på slutten. 3,5 timer er en stund.

Kurset tar for seg det meste om ME, energibesparing, trening, fakta, hjelpemidler…masse sånt.

Lunsjen er god. Smurte rundstykker med masse godt på. Jeg klager ikke på dem. Men min sønn som også er med på kurset, han liker ikke alt stæsjet, så han droppet lunsjen. Istedet drar vi ut etterpå og kjøper noe godt fra et bakeri i nærheten.

I dag føler jeg meg helt mørbanket etter kurset. Man skulle tro jeg hadde vært en punshing sekk. En smertefull tilstand.

Jeg satte meg ut i solen da jeg kom hjem.

Allerede da følte jeg at jeg var klar til å legge meg. At jeg hadde brukt opp dagens energi.
Og det hadde jeg jo så klart. Men jeg forsøker å ikke legge meg hvis jeg kan klare å holde ut. For jeg er så redd for å ødelegge den kommende natten.

Det ironiske er at i dag var det der med å holde ut et tema på kurset. At vi skal være så sterke alltid, å holde ut. Men at det slett ikke gagner oss ME pasienter. Det er bedre at vi tar den pausen, den søvnen, eller hva det nå skal være. Så ødelegger vi kanskje ikke de neste dagene. Men, jeg er jo innmari sta også. Så jeg tenkte at jeg skal holde ut til i 20 tiden.

Så jeg satte meg ut i solen. Men den gjemte seg av og til bak en sky, og da ble det kjølig. Og i tillegg følte jeg meg direkte uvel, så etterhvert trakk jeg meg inn i huset igjen.

Kroppen og hodet ropte etter senga. Men så fant jeg ut at jeg skulle se litt serie på Netflix. Og det hjalp litt. Jeg fikk slappet godt av da. Og det var godt å bare la timene suse uten at jeg gjorde annet enn å glane på serien.

Og selv om jeg nå er fryktelig trøtt, så føler jeg at kroppen har det ørlite bedre. Jeg tror nok kanskje at jeg skal få til å slappe av og sovne når jeg legger meg. Men de helt store berøringene orker jeg ikke. Heldigvis har jeg på et ganske glatt og behagelig sengetøy, så da skal natten gå sånn noenlunde greit 🙂

Det var litt om dagen i dag. Den har vært fin, til tross for smerter og utmattelse 🙂
Og nå ser jeg frem til en god helg ♥

God helg til alle sammen ♥

 

#mestringskurs #dagsform

 

10 kommentarer
      1. Ja, det er slitsomt å gå på kurs. Men det er interessant også. Og så er det jo bare en periode.
        Helgen har vært kjempefin, og den er ikke over enda 🙂
        Nyt søndagen ♥

    1. Jeg synest du er flink jeg! <3 Det er jo ikke så lett å vite om man skal pushe seg våken litt lenger eller risikere nattessøvnen. Jeg tror jeg hadde vært fristet til å prøve som deg. Jeg er jo også sta. Håper du får sove godt inatt og at kroppen føles bedre imorgen og at du har litt overskudd. klem

      1. Tusen takk ♥
        Jeg gjør jo mitt beste. Men stahet er ikke alltid den beste egenskapen. Det gikk greit da. Jeg har sovet godt de siste nettene, og det skader i alle fall ikke. Og godt vær gjør også dagene lettere. Så håper vi får mye av det fremover ♥
        God søndag til deg ♥

    2. Høres ut som det har vært et kurs verd å delta på, så jeg er spent når madammen skal gjennom et sånt mestringskurs. :)Men kan godt forstå at det tar på å være konsentrert over så lang tid. Nye mennesker og omgivelser og masse tema 🙂 nyt helgen det har du ærlig fortjent 🙂

      1. Tusen takk for det 🙂 Helgen var veldig fin 🙂
        Ja, det er uvant å sitte på “skolebenken” igjen, men nyttig også, og veldig mange inntrykk. Men jeg blir veldig utmattet. Så da er det godt at det er helg etterpå 🙂
        Lykke til på kurs når det begynner. Jeg synes det er et bra tiltak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg