JEG LEGGER KJÆRLIGHETEN PÅ HYLLA / I PUT LOVE ON BREAK

Kjærlighet, hva er det?
Har jeg behov for det?

What is love?
Do I really need it?

 

Mitt forrige kjærlighetsforhold varte i litt over 2 år. Jeg brukte mye energi på det, bare for å bli sviktet når jeg trengte kjærligheten mest.
Jeg er jo glad jeg fikk erfare kjærligheten en periode, selv om jeg brukte mye energi jeg ikke har. Men slutten, de siste månedene, det ødela mye for meg.

My last love lasted a little over 2 years. I spent a lot of energy to it, just to be betrayed when I needed love the most.
I am happy I got to experience love for a period of time, even when I spent a lot of energy I don’t have. But the end, the last couple of months ruined a lot for me.

 

Når jeg da ble enslig igjen i juni, så tenkte jeg at nå fikk det jammen være nok. Nå er det på tide å tenke på meg selv og helsa mi. Men likevel åpnet jeg litt opp, og kikket litt rundt. Jeg tok i bruk appen Dating på Facebook blant annet. Men resultatene er begredelige. For det første er de fleste ikke boende i nærheten av meg. Og for det andre er det nok mye spam også, utenlandske flotte menn, som bor på Geilo, Oslo, Bergen, og rundt omkring, uten å ha et eneste bilde som viser noe norsk overhodet. Jeg har til og med sett i beskrivelsen av noen av dem, som er på engelsk så klart, bl.a. en som går cirka sånn: I live in Portland, Oregon, and have done so in all my life…..bla, bla, bla. Mens det vitterlig står at han bor i Bergen. Og sånt er bare skuffende. Spam, fra ende til annen.
Joda, en og annen norsk kjekkas finnes også. Men jeg har kommet frem til at jeg har ikke engang energi til å gi dem et like. Jeg bare scroller alt bort. Så da er jeg ikke der, rett og slett. Jeg er ikke klar for kjærligheten. Jeg føler akkurat nå at det kommer jeg aldri til å bli heller. For det forrige forholdet jeg hadde, krevde all min energi, og det ønsker jeg ikke å erfare igjen. Det mest krevende er jo “bli kjent” fasen. Og den varer jo gjerne i godt over et år. Der hvor alt er spennende, og man samtidig skal være oppmerksom, huske alt man lærer om den andre, være seg selv og gjøre et godt inntrykk….osv.
Jeg klarer ikke tanken på det engang akkurat nå.
Så jeg legger kjærligheten på hylla. Men jeg lukker ikke døren. Ingen vet hva fremtiden bringer ♥

When I was single again in June, I thought that now it would be enough. Now is the time to think about myself and my health. But still I opened up a little, and looked around a little. I used the Dating app on Facebook, among other things. But the results are disappointing. First, most people do not live near me. And secondly, there is probably a lot of spam as well, foreign handsome men, who live in Geilo, Oslo, Bergen, and around, without having a single picture that shows anything Norwegian at all. I have even seen in the description of some of them, which are in English of course, i.a. one that goes something like this: I live in Portland, Oregon, and have done so all my life ….. blah, blah, blah. While it says that he lives in Bergen. And that’s just disappointing. Spam, from end to end.
Yes, there are also the occasional Norwegian handsome man. But I have come to the conclusion that I do not even have the energy to give them a like. I just scroll further. So then I’m not there, simply. I’m not ready for love. I feel right now that I will never be either. Because the previous relationship I had, required all my energy, and I do not want to experience it again. The most demanding is the “get to know” phase. And it usually lasts for well over a year. Where everything is exciting, and at the same time you have to be focused, remember everything you learn about the other, be yourself and make a good impression …. etc.
I can ‘t even think about it right now.
So I put love on the shelf. But I’m not closing the door. No one knows what the future holds ♥

 

Kanskje du synes jeg høres litt negativ ut når jeg forteller dette. Men det er ikke sånn jeg ser det selv. Nå trenger jeg tiden til å komme til hektene igjen etter et år som virkelig har satt sine dype helsespor. Og så har jeg jo familie og venner, både i inn- og utland som jeg har stor kjærlighet til, og som jeg føler kjærlighet tilbake fra. Og det føles helt perfekt akkurat nå ♥
Det jeg kanskje vil savne etterhvert er kjærtegn, omsorg og hudkontakt, ting som hører kjærligheten til. Både å gi og motta. Nærheten, rett og slett. Men det kan man jo faktisk få uten å få seg kjæreste også. Ingen andre forventninger enn vennskap utenom 😉 Kanskje det er det jeg bør vurdere i en periode? :p

Maybe you think I sound a little negative when I say this. But that’s not how I see it myself. Now I need the time to get healed again after a year that has really left its deep health traces. And then I have family and friends, both at home and abroad who I have great love for, and who I feel love back from. And it feels absolutely perfect right now ♥
What I may miss eventually are caresses, care and skin contact, things that belong to love. Both to give and to receive. But you can actually get that without getting a boyfriend too. No other expectations next to it, than friendship 😉 Maybe that’s what I should consider for a while? :p

 

 

8 kommentarer
    1. Du oppnådde en kjedelig slutt da du trengte det virkelig mye….Var noe rart det der. Vedlig trist på en måte. Nei, energi på dette gidder jeg ikke. Energien min går til hus, og unger og jobben! Og ut på tur når det er klart….igjen! 🙂 Det vil jeg <3 klem.

    2. jeg synes faktisk at det er veldig lurt å fokusere på vennskap. Det kommer ofte gode trygge forhold av vennskapet. Meg og Reidar er venner i over 3 år nå, og vi kjenner hverandre veldig godt. Uten at det krevde så mye energi som det gjorde med kjæresten min. Ja, forhold krever masse energi, mye mer enn vennskap. Så det er veldig lurt av deg å starte med vennskap. Klem

    3. Kjærlighet er ikke enkelt. Jeg var jo heldig når jeg “traff” trønder,n min.
      For oss var der full klaff fra første stund, og om det ikke har vært enkelt hele tiden, så vet jeg at han støtter meg og gir omsorg når jeg trenger det.
      Så jeg skjønner deg godt. Det krever en del, og en bør være i form og ha litt overskudd.
      Håper du kan finne en god venn, som er akkurat det du trenger. 🥰
      Takk for koselig prat i dag. God klem ❤

    4. Hmmm – syns ikke du er negativ, nei! Du høres ut som meg – bare realistiske er vi! Men – ingen tvil om at jeg savner nærheten – men jeg orker ikke å ha andre enn meg selv å ta hensyn til akkurat nå! Så – kjærligheten er lagt på hylla her også (tror faktisk den ligger i et skap med døra lukket)…… god klem til deg <3

    5. Vi trenger alle kjærlighet – men det må komme på rett måte <3
      Og det kommer når man minst forventer det?
      Min dør er vid åpen nå – og for meg er det visst slik at alle gode ting er tre… hehehehe

      Ønsker deg gode dager, Eva – og stå deg så vel som det lar seg gjøre <3

      klem

    6. Ikke lett det der med kjærlighet. Synes du er flink til å sette ord på tankene dine. Ikke stress med det, plutselig dukker det opp noen, uten at du har strevd etter det. Nyt dagene dine som du har det nå. Klemsiklem.:)

    7. Jeg synes du er flink til å sette ord på hvordan du har det. Du er et åpent, hyggelig og fint menneske, som fortjener det beste! Kanskje er det litt sånn “alt til sin tid”, og kanskje er det “nok” å hygge seg sammen med gode mennesker i livet akkurat nå. “Det blir når det blir”, er litt mitt motto, og noen ganger skjer det fort, andre ganger tar det tid.

    8. Så enig i den teksten, jeg tenker slik…
      Man lærer av alt man opplever, og kan se på det som en berikelse, selv om man av og til skulle vært det foruten…
      Ble sjokkert da jeg leste om MS-diagnosen.
      Nå blir du i alle fall tatt på alvor, selv om det er en mager trøst, og selv om det var mer enn nok med ME-diagnosen.
      Er nok flere enn meg som er nysgjerrig på videre behandling og forløp og tenker de kan gjøre mer ifht til den sykdommen enn for noen år siden. Holde oss oppdatert om du orker. Stor klem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg