JEG LENGTER ETTER VÅR

Nå når vi er i februar, så er ikke våren veldig langt unna. Men hos oss her på Sørvestlandet, kommer vinteren ofte i februar.

Til nå har vi hatt ganske mildt vær. 2-3 dager med ørlite snø, og ikke så enormt mange dager med frost heller. I motsetning til i fjor vinter, med 15 minusgrader og snø som lå lenge. Denne vinteren er tempen sånn ca fra 0 til 8 grader som oftest.

Så begynner vårblomstene å titte frem. Et tegn på at våren nærmer seg.

Jeg kjøpte tulipaner i dag. For å få litt vårfølelse inn i stua. Jeg lengter sånn etter våren. Vinteren er ikke min årstid. Alt er mye tyngre og mer smertefullt om vinteren. Mens våren, og sommeren, da får kroppen litt mer pause og har det generelt litt bedre.

Men jeg skal ikke klage når vinteren er så mild som vi har hatt det til nå 🙂

Nå nytes fredagen i sløvemodus, etter at jeg måtte i butikken en tur. Jeg forsøker å holde meg unna, men det var flere ting vi glemte å bestille i ukeshandelen, så da måtte vi innom en tur likevel.

Resten av dagen blir rolig 🙂

 

12 kommentarer
    1. Nydelig bukett med tulipaner, den lover våren. Og snart har vi den her, gleder meg vilt. Nyt dagen din i sløvmodus, gjør det jeg også :). Klem <3

    2. Åh ja, tulipaner gir vårfølelse 😊
      Jeg gleder meg også sykt mye til våren…men den kommer nok ikke hit før tidligst i april.. Jaggu glad jeg ikke har smerter som forverres av vinter og kulde..
      Ha en nydeligvakker fredag videre ❤️

    3. Jeg tror vi er mange som lengter etter våren nå 🥰 Vi slipper nok ikke unna mer snø enda, og hvis jeg ikke så helt feil så tror jeg at kystnorge får noe i løpet av helgen ❄️

    4. Kos deg med tulipanene. Venninnen min ler når det endelig er februar. Da er det snart mars sier hun, for februar er så kort. Ja, det er vel sånn vi kan tenke. Snart vår! Klemsiklem..)

    5. Jeg kjøpte meg også tulipaner i dag når jeg handlet på butikken. Jeg lengter ikke etter våren, men blomster frisker opp uansett årstid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg