JEG MØTTE DE 3 BUKKENE BRUSE

I går kveld var jeg så heldig å få møte De 3 Bukkene Bruse.

Ja, det ble ikke de beste bildene da, for det var skumring, og hele familien Bruse var meget selskapssyke og kosete.

Jeg fikk i et par raske glimt et bilde av den minste Bukken Bruse, en liten geitekilling som var så myk og fin…og nysgjerrig.

I bakgrunnen skimtes bakdelen av den mellomste Bukken Bruse. Denne var mest borti meg, og reiste seg opp og la labbene på magen min og ville stifte nærmere bekjentskap med meg. Litt sjarmerende, for å si det sånn, selv om det egentlig er litt for nærgående for min del. Jeg var ikke redd da. De var jo bare vennlige.

Den største Bukken Bruse ønsket jeg ikke å stifte nærmere bekjentskap med, for den hadde store horn og yndet å bruke disse å stange med. Her har Bruse-eieren tatt et godt tak i hornene sånn at jeg og Pål kan få hilse på de andre i Bruse-familien uten hardhendt forstyrrelse.

Det var en kjekk og minnerik opplevelse dette for meg. Jeg er jo byjente jeg, og ser ikke geiter særlig ofte. Og de gangene jeg har sett geiter, har vært i dyreparker, og da er geitene så vant til mennesker hele tiden at de ikke helt lar seg rive med.

Men jeg besøker gjerne De 3 Bukkene Bruse igjen. Og gjerne i dagslys. For det var en fin opplevelse som gjorde godt for mitt litt for tiden trøblete sinn.

Liker du nærkontakt med dyr andre enn hund og katt?

 

#bukkenebruse #dyregod #nærkontakt

7 kommentarer
    1. Geiter er flotte dyr, og de kan bli skikkelig nærgående når de vil bli kjent med oss. Tror ikke det hadde vært noe farlig å ha litt nærkontakt med den største Bukkene Bruse, så lenge du ikke snur baken til dem og har litt kontroll på hornene 😉

    2. Åh, så fint! Så koselig, jeg er glad du opplevde det. Det hjelper ofte mye på meg også med dyr. Møter desverre sjelden andre dyr en kattene nå. Men både dyr og natur er medisin

    3. Så herlige de er. 😀

      Geiter er fine dyr og svigerfar har også mange historier å fortelle om geitebukken de hadde på Magerøya.
      Den hadde et horn i siden til faren hans 😂 Bare svigerfar som kunne nærme seg den 🙂
      Dyr gjør godt!❤

    4. Så artig 😀 Har jo en stor geitefjøs ikke så langt oppe i fjellet her. Et kvarters kjøring. Der har de kafe også, og alle kan få ta en titt å se på melkinga når geitene kommer hjem fra beite til fast tid hver ettermiddag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg