JEG TENKER PÅ EN OSLOTUR

Det har ikke blitt så mye reising på meg nå i sommer. Faktisk har jeg kun hatt to små reiser, en liten uke i London, og et par dager i Bergen. 

Jeg er jo veldig glad i å reise, men jeg kjenner at det sliter fryktelig på. Og nå i sommer har det ikke passet så bra. Jeg har ikke vært i så god form. Og jeg hadde lyst å reise med kjæresten, men han brakk jo foten i mai, og siden har det gått slag i slag med den foten. Den er enda ikke bra, men han er nå i arbeid igjen nå da. Så da gikk sommeren.

Derfor tenker jeg på en Oslotur nå. Jeg har litt behov for å komme meg bort litt. Og så har jeg jo venner og bekjente der som jeg kanskje kan møte.

Egentlig er største lysten å reise til Syden. Men jeg er ikke i god nok form til å reise så langt alene akkurat nå. Jeg kjenner min begrensning. Jeg er avhengig av hjelp. Det å bare slappe av under en varm og god sol, eller i den varme skyggen med en god bok….det høres bare helt himmelsk ut akkurat nå, så det får jeg ha på ønskelista.

Men, jeg får nøye meg med Oslo. Dit tør jeg reise alene, så lenge jeg vet at jeg kjenner noen der. Jeg snakker språket…for det meste 😉 Og jeg vet å finne frem til de mest enkle og kjente stedene. Jeg er ikke glad i å ta buss eller trikk og sånt, så det blir en utfordring, som jeg kommer til å unngå så godt jeg kan. Dette fordi det krever enormt med energi, som jeg er nok i underskudd av allerede.

 

Sist jeg var i Oslo var i fjor sommer. Da var jeg på bloggtreff og traff denne fine gjengen her ♥

Det hadde vært kjekt å treffe noen bloggere denne gangen også, hvis jeg får til en tur 🙂 Men det blir nok bare mer tilfeldig om noen skulle ha anledning og om jeg har den rette formen 🙂 Det hadde absolutt vært kjekt å kanskje treffe noen i denne flotte gjengen, men tiden vil vise.

En bloggervenninne skal jeg treffe da. Så jeg kommer til å tilpasse min tur dit etter som hun har anledning. Og jeg gleder meg, og håper veldig at jeg får dette til.

Min tur blir i såfall ikke i sånn et varmt vær som på bildet her. Høsten og vinteren er ikke akkurat tropisk i Oslo, så jeg må nok ha litt varmere klær ja 🙂 Men det er jo ikke noe problem, jeg er jo vestlending, og vet å kle meg etter forholdene. 

Og om det passer sånn, så kanskje jeg tar en tur til Elverum også? Jeg har ei barndomsvenninne der….. Jeg får se om jeg får til dette puslespillet…. Oslo må jeg i alle fall få til 🙂

Å møte mennesker er noe av det kjekkeste jeg vet…. Det er derfor jeg bl.a. liker så godt bloggtreff og sånt. Dessverre fikk jeg ikke til å dra på bloggtreffet som var nå denne sommeren. Så da får denne Osloturen være erstatningen for det jeg da gikk glipp av 🙂

Liker du å treffe venner og kjente når du er på reise? Ville du møtt meg i Oslo om anledningen bød seg?

 

#reise #oslo #bloggere #venner

 

14 kommentarer
      1. Ja, du ferdes ofte til Oslo du 🙂 Og det er jo en fin by, så jeg skjønner deg godt 🙂 Håper du får deg en juletur dit 🙂

    1. Det hørtes ut som en fin plan. Det er godt å komme bort en gang i blant. Jeg ville gjerne truffet deg i Oslo hvis anledningen bød seg. Men jeg finnes ikke kjent der. Så det spørs om jeg tør å reise inn dit alene😓

      1. Jeg skjønner skepsisen din, det er ikke alltid så kjekt når man ikke er kjent. Jeg stoler veldig på google maps og kart sånn generelt, så regner med jeg finner frem selv om jeg skulle være alene. Og om du ville møtes, så kunne vi jo avtalt et lett sted som alle finner frem til 🙂 Jeg tror nok det ville gått veldig bra 🙂

          1. Ja, jeg vet du sliter du også, så det er mye som skal klaffe. Håper det klaffer for oss da. Tanken min er å være i Oslo i 4-5 dager. Jeg trenger så mye tid for å kunne ha litt hvile mellom slagene 🙂

    2. Oslo er gøy da. Jeg har og planer om en Oslo-tur før jul. Men har ikke helt bestemt når. Og hadde det truffet samtidig med deg hadde det vært veldig kjekt å møttes. Så vi får håpe vi er heldige med timingen 🙂

      1. Ja, Oslo er gøy, og nå er det over et år siden sist jeg var der, så nå er det på tide. Det blir nok i november min tur, men ja, hadde vært gøy om det klaffet sånn at vi var der samtidig 🙂 ♥

    3. Så herlig med Oslo-tur! Jeg skal også til Oslo – mot slutten av Oktober 🙂 Jeg liker Oslo og har jo venner og familie der også 🙂 Håper vi treffes en dag, Eva 😀 klem

      1. Ja, det hadde vært gøy å treffes ♥ Jeg har ikke familie i Oslo, men skulle gjerne hatt det. Det blir naturlig å ta en tur iblant da, sånn som du gjør 🙂
        Kanskje en dag det klaffer for oss. Det kan se ut som at jeg skal dit helt i begynnelsen av november i alle fall….men ingenting er besluttet riktig enda 🙂
        God tur til deg i alle fall ♥ Klem

      1. Ja, det er kjekt å treffe folk…jeg har jo truffet flere bloggere, og det er kjempehyggelig synes jeg ♥
        God helg videre ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg