JIPPI, DET BLE TUR I DAG

Nå har jeg den senere tid ikke fått gått så mye tur som jeg pleier og som jeg liker. Helsen har vært kranglete, spesielt da jeg ble forkjølet og sengeliggende. Men nå er jeg jo på bena igjen. Og siden jeg i dag ikke hadde noe spesielt jeg skulle gjøre, besluttet jeg å gå tur ned til Sandnes sentrum i godværet.

Der skulle jeg møte Pål, som hadde et ærend i Sandnes, og da kunne vi like gjerne ta en date også med det samme han var i byen ♥ Han humper jo rundt på krykker, så en sånn rolig bytur er ikke å forakte da.

Jeg er ganske gåen i dag, etter husrengjøringen jeg gjorde i går. Normalt bruker jeg 3 dager på å vaske badet, så da sier det seg selv at jeg går på en smell når jeg gjør både det og flere andre ting på samme dag. Kroppen hadde fått juling, og jeg var stiv og vond i både små og store ledd. Men ut på tur fristet, da jeg trenger det for den mentale helsen 🙂 Solen var fin, og 15 grader da jeg begynte å gå 🙂 Tempen steg etterhvert med 4 grader til 🙂

Da jeg møtte Pål ruslet vi litt i gågata, og gikk også inn på et konditori for en liten snack og en kopp kaffe. Her er det den lille fontenen i den ene enden av Langgata (gågata) jeg har foreviget. Jeg synes den er så fin ♥

Utenfor Tingretten var det pyntet fint med disse store fatene med blomster. Sånne står flere steder i byen, og jeg synes de er utrolig vakre.

Utenfor det nye Rådhuset var det ikke pyntet så mye. Alt er ikke ferdig enda utenfor, men så har de kanskje ikke råd til blomster heller, da bare de røde flisene som bygget er dekket av, koster en svimlende formue.

Så har vi turtelduene da, som her har en pause foran byens kulturhus. Den ene med brukket fot, og den andre sliten med ME, da sier det seg selv at pausene blir mange. Men i den fine solen gjorde jo ikke det noe ♥

Og mens vi satt der inderst i Sandnesvågen, kunne vi betrakte livet, både båtlivet og folkelivet. En veldig hyggelig stund ble det med kjæresten min i dag. Og en god tur som absolutt hjalp på humøret, selv om kroppen gjør sitt beste for å streike.

Men jeg var flink i dag. Jeg tok mange pauser på selve turen også. Og da har jeg kommet langt når jeg innrømmer at jeg må gjøre det og faktisk gjør det 😀

Nå er det natten, og jeg tror jeg får sove godt denne natten. Dagen har vært fylt med positivitet ♥

God natt alle sammen, og en fin dag i morgen ♥

8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg