KAKEBAKING, STRIKKING OG HELSEUTFORDRINGER

Dagen i dag gikk ikke helt som planlagt. Men det har vært en fin dag likevel.

Hodepinen dagen startet med forsvant, og det letter absolutt alt. Men nå i ettermiddag har jeg hatt en litt småaktiv gallestein. Ja, for jeg har en sånn en også. Den plager meg heldigvis svært sjelden. Sjeldnere enn en gang i året faktisk. Så derfor har jeg ikke gjort noe med den, men fikk tilbud om å fjerne den for sånn ca. 22 år siden. Jeg valgte å la den være, og heller se det an. Og det er jeg glad for nå. Man trenger ikke å legge seg under kniven mer enn høyst nødvendig synes jeg.
Så jeg kjenner i dag at jeg har den steinen, men det har ikke blitt direkte smertefullt enda. Bare ubehagelig. Så når jeg er ferdig å skrive her, skal jeg finne frem smertestillende som jeg har parat omtrent alltid til akkurat de tilfellene. Bare sånn til å true med liksom 😉 Satser på at det går over uten at jeg trenger å ta noe for det.

Etter hodepinen forsvant, gikk jeg en liten tur, og så bakte jeg kake 🙂

Jeg ventet en venninne på besøk, men besøket ble brått utsatt. Uansett gjorde jeg kaken ferdig, for Pål skulle også komme innom etter jobb. Og han er jo glad i kake.
Det ble en rullekake med nøttebunn, fylt med krem, hakket sjokolade og bananbiter. Den smakte nammetastisk 🙂 Men jeg har en oppskrift på en lignende kake hvor det også skal være sjokoladebiter i bunnen, og den smaker enda bedre enn denne. Uansett….kake er godt, samme hva ♥

Ellers i dag har jeg strikket litt. Jeg fant en haug med gammelt restegarn i sukkertøyfarger, og bestemte meg for å strikke en genser av det. Det er ikke mønster til, genseren blir strikket etter bildet jeg har i hodet 🙂
Bolen er ferdig og halskanten er strikket på. Nå er det ermene jeg er i gang med. Gleder meg til den blir ferdig. Alltid kjekt med noe nytt 😀
Jeg presenterer den her i bloggen når den er helt ferdig. Akkurat nå får du bare et lite glimt i selfien min, så har du en liten idé om fargene i alle fall 🙂

Pål kom innom etter jobb som planlagt. Og mens han var her spiste vi kake, og så planla vi turen til Fredrikstad 1. helgen i juni. Der blir det en aldri så liten bloggsammenkomst som jeg gleder meg veldig til 🙂 Jeg regner med vi bestiller hotell nå i helgen. Planen akkurat nå er at vi reiser først til Strømstad og har en overnatting der. Så får jeg prøvd meg på litt harry-handel 😉 Jeg er ikke bortskjemt på sånt ser du 😉 Og så drar vi til Fredrikstad og har en overnatting der, hvor det også blir hyggelig samvær med likesinnede bloggere 🙂 Jeg kjenner det skal bli godt å komme seg bort i noen dager sammen med Pål ♥ Kan nesten ikke vente. Men jeg tror nok tiden går fort. Det er jo bare 2 måneder til. Og så lenge Pål er med, så vil det meste gå greit. Jeg liker bilturer, i alle fall så lenge jeg ikke behøver å kjøre hele strekningen selv. Da kan jeg slappe av og nyte turen, vi kan stoppe hvor vi vil og ta pauser. Tror det skal bli en veldig fin helg 🙂

Så da har jeg jammen noe kjekt å se frem til, til tross for litt magre tider fremover. Jeg håper at de magre tidene er over innen sommeren starter 🙂

Nå skal jeg se litt serie før jeg går og legger meg. Fin måte å roe ned på 🙂

Ønsker alle en hyggelig kveld 🙂

 

#strikking #baking #helse

12 kommentarer
    1. Hei.
      Kaka så himmelsk ut. Den fristet.
      Og spennende med bloggtreff. Herlig. Strømstad er koselig 😀fin tid der da.. Litt stille der på vinterstid. Men i juni herlig… Jeg gleder meg masse til å se dere 😀🤸‍♀️klemmer herfra Fredrikstad… Byen med sjel… 💞

      1. Hei 🙂

        Kaka var god, litt ekstra god på en onsdag liksom 😉
        Gleder meg veldig til bloggtreffet. Og vi tar det jo som en weekend jeg og Pål. Han er jo ganske kjent i de traktene, så da blir han nok guiden min 🙂
        Gleder meg generelt til sommer, sol og glade dager ♥
        Blir spennende å besøke byen med sjel 🙂
        Klem

      1. Ja, sånne kaker smaker ekstra godt på en hverdag 🙂
        Gleder meg masse til treffet, og nei, det er ikke SÅ lenge til 😉 Tiden går fort fremover nå 🙂
        Klemmer ♥

      1. Ja, vi trenger litt kos og sånt midt i uken også, så noen ganger kan man unne seg det 🙂
        Jeg synes også fargene på genseren er vårlige og fine. Gleder meg til å bruke den. Og garantert ingen som har maken 😀

    2. Godt at formen gikk seg noe til etterhvert i dag 🙂 Og aktiv har du vært 🙂 Misunner dere noe med bloggtreffet, men man kan ikke få med seg alt her i livet 🙂 Lykke til 🙂

      1. Noen ganger er jeg faktisk aktiv for å overdøve det som er smertefullt og vanskelig. Tro det eller ei. Men så straffes jeg gjerne for det i ettertid. Heldigvis er dagen i dag nokså grei, så kanskje jeg er så heldig å slippe unna straffen denne gangen? 😉
        Det blir kjekt med treff. Veldig synd du ikke får til å være med. Hadde vært et hyggelig gjensyn. Men neste gang kanskje 🙂

    3. Så koselig med baking også… og jeg gleder meg til å treffes i Fredrikstad. Vi tar nok bobilen bort, så det blir overnatting i den! Det skal bli hyggelig å møtes igjen! Klemmer <3

      1. Gleder meg veldig jeg også. Og kjekt å se at du også skal ha din kjære med på tur 🙂
        Blir kos å treffes igjen ♥ Klemmer ♥

    4. Kaka såg god ut. 🙂 Jeg liker at du skal true “gallestein -ubehaget,” haha! Håper det fungerte og smertene forduftet:-) kjedelig med avtaler som uventet blir utsatt like før. Jeg hadde en slik igår. Men jeg tipper Pål ble glad for kake 🙂 Tviler ikke på at den smakte godt!
      Blir spennende å se strikket når det er ferdig 🙂 Fine farger 🙂 Bloggtreff og biltur hørtes utrolig kjekt ut! Som vestlending er ikke jeg heller bortskjemt med harryhandel. Hørtes topp ut! 😀

      1. Kaka var veldig god. Så den er faktisk spist opp nå, vi likte kaka både jeg og Pål 😉 Tenker å bake cookies i dag, om jeg har alt som skal til 🙂
        Hehe, gallesteinen tok sin tid før den roet seg. Jeg kan enda kjenne ubehag korte sekvenser, men det utviklet seg aldri til den syke smerten jeg gruet meg for. Heldigvis 🙂
        Nå er jeg halvveis på arm nr. 2 på strikket, så det er ikke lenge igjen. Og så fikk jeg endelig tak i mer garn til en topp jeg startet på for ca. 3 uker siden. Jeg gikk tom for garn, og ingen garnbutikker her hadde det, så da måtte jeg bestille. Og nå er det i boks, så snart er den også ferdig 🙂
        Lurer på om det finnes garn på sånn Harryhandel? 😉 Tror nok jeg kommer til å shoppe litt garn da ja, spesielt hvis det finnes og de har garn som vi ikke har her hjemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg