KANSKJE JEG BURDE SPILLE LOTTO?

Jeg skal ikke skrive om mine kjekke opplevelser i bloggtreffet, for jeg kom meg jo aldri dit. Men det hadde jeg gjort hvis jeg hadde vært med, som det var meningen. Jeg har kost meg i dag med å lese blogginnlegg fra de forskjellige som var med på treffet 🙂

Jeg kom meg heller ikke inn på Riskadagene, som var en god reserve. Jeg følte meg ikke i form til det, og jeg frøs de få gangene jeg var utendørs i helgen.

Og når man først snakker om været…… Det er 15 grader ute, men kald vind og regn. I skrivende stund hamrer regnet mot vindusruten her i stua, og når man sitter inne ser det ganske høstlig ut ute. Og nå har vi tross alt kommet til sommermåneden juni, og jeg føler vi er på full fart inn i høsten. Ikke noe gøy det. Men det blir noen fine dager nå til uka har jeg sett i værmeldingen, så det krysser jeg fingrene for, og da blir nok alt så mye bedre 🙂

Nå i helga har vi spilt litt spill. Kinasjakk har jeg og Pål spilt. Og jeg vant hver gang.

Om kvelden i går spilte vi Monopol. Det var jeg, Pål og datteren min som satte i gang med det.


Vårt Monopol var med kredittkort istedet for pengesedlene. Og vi spilte i flere timer. Det var gøy. Og gjett hvem som vant?

Og jeg som er ivrig bommotstander, syntes jo lite om akkurat dette kortet 😉 Men det var så klart en del av spillet, så det må jo bare aksepteres 😉

Men i ly av Monopolseieren, ja du har sikkert gjettet at det var meg som vant, så lurer jeg på om jeg burde spille Lotto nå, siden jeg har hell i spill? Kanskje det kunne være en idé, eller hva tror du?

Samme hva, jeg koste meg med å spille, selv om jeg falt litt ut av og til, når jeg bare måtte ha en liten pause og koble ut. Lenge siden vi har spilt Monopol, men jammen er det kjekt å finne frem igjen sånne kjekke aktiviteter. Det skal ikke bli veldig lenge til neste gang 🙂

Liker du å spille brettspill?
Hvilket er din favoritt?

 

#spilleglede #monopol #kinasjakk #brettspill #vinnerlykke

 

8 kommentarer
      1. Spill har ligget brakk her en stund, men vi har fått litt inspirasjon til å spille litt den siste tiden…så da blir det mye gøy 🙂 Og sammen med familie og venner er det jo enda kjekkere, som dere med gjengen i sør 🙂

    1. Åh, jeg ELSKER monopol! 🙂 Så kjekt at dere har spilt det! Det fikk jeg lyst til også:-) Håper du fikk en ok helg, selv om det ikke ble som planlagt.

      1. Ja, det er veldig kjekt å spille Monopol. Var noen år siden sist her i huset 🙂
        Helgen ble fin den, ganske rolig og god 🙂

    2. Har spilt med barnebarn noen ganger, men det går helst på billedlotto, ludo, stigespillet og loppespill nå. Prøvde kinasjakk med henne, men hun er ikke helt der enda..jeg vant grovt. Men ungen er bare 6 år da…. 🙂 Det blir bedre senere..litt trening så..
      Tror det ligger et gammelt Monopolspill her også et sted.

      1. Ja, barnebarn må jo være en stor glede å spille med, men når de er små blir jo ikke spillene så utfordrende. Bortsett fra Memory da. Der sliter jeg big time. Har så dårlig hukommelse 🙂 Men jeg har jo ikke barnebarn, så det spillet har ikke jeg spilt på sånn cirka 8-10 år 🙂
        Kinasjakk = man skal tidlig krøkes som god krok skal bli 😀
        Kos deg med barnebarnet ♥

    3. Hihi, moro å vinne da! Jeg liker monopol og cluedo og norgesspillet iallfall……! Trist at du ikke kom på treffet, men neste år vil jeg tro 🙂

      1. Ja, kjekt å vinne, men det var ingen knepen seier, for datteren min var hakk i hæl 😉
        Ja, kanskje jeg får det bedre til med treffet til neste år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg