KOMPLIMENTER

Det å få komplimenter er en gullgod følelse. Det kan få oss til å føle oss varme og gode, og verdsatte.

Men mange har litt problemer med å motta komplimenter også. Det er litt sånn at man ikke alltid helt vet hva man skal svare. Det kommer kanskje litt brått på.

Det er jo også mange ting man kan få komplimenter for, og litt forskjell på hva man liker best å få komplimenter for.

For noen er det viktig og utgjør mye å få komplimenter for utseendet. Noen liker best å få komplimenter for noe de har gjort. På jobben kanskje, eller i fritidssammenheng.

Å gi komplimenter er også en fin ting. Det kan man også føle seg godt med. Det å vite at man har gledet noen 🙂

I vår travle hverdag er det kanskje fort gjort å glemme å gi komplimenter, men tenk litt over det, det skal ikke så mye til.
Jeg innrømmer at jeg ikke alltid er så superflink til det selv. Men jeg har blitt nokså god til å motta komplimenter, synes jeg. Selv om noen ganger vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Man blir liksom litt stum og forlegen.
Jeg tror det er en treningssak begge deler, både å gi og å motta komplimenter. Men absolutt noe som er fint å trene seg på 😉


Så lurer jeg på om du kan svare på dette spørsmålet: Hva er det beste komplimentet du noen gang har fått?

Hva liker du best å få komplimenter for?

Er du flink til å gi komplimenter selv?

 

#komplimenter #glede

3 kommentarer
    1. det er sant,det er viktig å gi like så viktig som å få :=)
      når et av mine barn sier att hun ikke kjenner sterkere kvinner enn meg om min søster,ja da blir jeg en stolt mamma,for da har jeg gjort en god jobb med oppdragelsen :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg