KONSEKVENSER

I går hadde jeg en dag hvor jeg hadde mandagsform. Og den er som regel ikke så god. Men likevel var den bedre enn de fleste mandager.

Jeg fikk gjort veldig mye. Eller jeg tvang meg til å gjøre veldig mye her hjemme hos meg. Husarbeid. Ting som har stått på vent.

Jeg fikk ikke gjort helgevasken. Så den ble gjort i går i tillegg. Det meste av den.

Jeg laget meg en liste på fredag, over ting jeg skulle gjøre. Jeg fikk gjort et par ting.
I går laget jeg en ny liste, hvor jeg skrev ned de tingene jeg ikke fikk gjort, og hvor jeg førte opp flere nye ting.

Det er jo sånn som kan ta motet fra den tapreste.

Men faktisk så fikk jeg gjort utrolig mye. Det som gjensto var bare noen små tilleggsting, som å stryke klær og sånt.

Så er det jo sånn da, at jeg med min ME, må regne med noen solide konsekvenser. Så da jeg våknet nå i morges og gikk ut av senga, føltes det som om noen hadde gitt meg juling. Jeg er mør i hele kroppen. Alle ledd var stive, og hvis noen tar på meg i dag vil jeg antakelig trekke meg unna. Hendene skjelver, og jeg føler meg utmattet. Det eneste som mangler er blåmerker. Men det føles som de er der likevel. Usynlige blåmerker.

I tillegg er jeg kvalm, og bare tanken på mat gjør at kvalmen vokser. Men mat skal det bli. En smoothie tenker jeg. For den er god når kvalmen herjer. Om jeg bare orker å komme meg ut på kjøkkenet for å lage den, sukk.

For å si det sånn: dette blir en rolig dag!

Og selv om jeg er sliten og har smerter, så er jeg veldig fornøyd med det jeg fikk gjort i går. Synd å ødelegge dagen i dag. Jeg gjør ikke dette hver uke, la det være helt klart 🙂

Det var en test også. Jeg fikk se hvor mye jeg tålte. Og det viser seg at jeg etterhvert tåler veldig lite. Det folk flest gjør etter de har vært på arbeid, det må jeg fordele over ei hel uke, uten å engang ha vært på jobb først. Og da er jeg også supersliten. Og det er sånn jeg pleier å gjøre det. Men man blir jo så lei av sånt. Lei av at det er alltid noe som står og henger, som skulle vært gjort, som gnager på samvittigheten, osv.

Jaja, nok sutring og klaging 🙂

Solen skinner, og jeg har en fin terrasse. Det blir helt sikkert en fin dag 🙂 Jeg skal nok kose meg fordet 🙂 Men en ting kan jeg love deg: det blir ikke gjort et eneste fornuftig slag her i heimen i dag 😉

Men….plenen burde vært klippet….. Jaja, det får jeg spørre noen andre om å gjøre 🙂

♥ Ha en strålende dag ♥

16 kommentarer
      1. Av og til har jeg tenkt tanken at jeg ikke ville være her mer på denne kloden. Men det er lenge siden nå. Jeg har stor livsglede 🙂
        Dagen i dag blir spontan. Bare kos, ikke mas 🙂
        Klem ♥

    1. Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å ta det med ro i ditt tempo. Jeg er glad du orker å blogge litt, for det er alltid koselig å lese hos deg. Ha en fin dag. Klem 🙂

      1. Tusen takk, det er hyggelig å høre 🙂
        Man må gjøre det som passer best når helsa ikke er samarbeidsvillig 🙂
        Klem ♥

    2. Uff.. Jeg kjenner meg såå igjen. Selv om jeg ikke har samme diagnose som deg.
      Bare kos deg på terrassen i dag du, og ikke gjør mer enn det du har lyst til❤
      Stor klem fra meg ❤

    3. Nydelige øyne du har <3 Vet mye om det her ja.. Heldigvis er det mannen som tar det tyngste av rengjøring her..jeg "småpusler"mer.. 🙂 Men gjør man det lille ekstra kjenner man det godt "på kroppen"..Men deilig å rent hos deg nå da..og det gjør jo at du kan senke skuldrene litt… Håper du får en fin kveld uansett.. Klem <3

      1. Tusen takk ♥♥ Det var en veldig fin kompliment ♥
        Ja, det var herlig å få det arbeidet gjort. Og jeg må jo ta alt selv, så da kjennes det ekstra. Det er bra du ikke er alene, og at mannen din tar de tyngste tingene. Det er sånn det skal være ♥
        Klem ♥

    4. Jeg gjør INGENTING etter jobb jeg. Annet enn å være ute med Hr Frodith å spise middag 😀 Fordi jeg orker ikke. Alt av husvask etc blir enten helg, eller FERIER. Fordi hverdagene er for slitsomme. Vi er ikke så veldig flinke med sånt vi andre heller skal jeg love deg. Så at du fikk det der gjort i går var jo skikkelig bra da 🙂 Flinkingen. Mitt hus får vente til sommeren 😉

      1. Jeg skjønner veldig godt det. De fleste jeg kjenner får jo gjort alt, selv om de jobber. Jeg er såååå misunnelig. Men de fleste er jo gjerne to, og deler på alt også. Men når tiden går og man ikke er noen ungdom lenger, så er det jammen ikke lett å få ting gjort som før.
        Her er mye som skal gjøres, som sikkert må vente til neste år 🙂 Det får ta den tiden det tar 🙂

    5. Kjenner meg igjen for tiden selv om det er andre utfordringer jeg har. Håper dagen ble litt bra tross for dårlig utgangspunkt i helsen:-) stor klem

      1. Dagene blir veldig opp og ned, men viktig å se de positive tingene og gjøre dagen så god som det er mulig ♥
        Utfordringene kan være veldig forskjellige, men likevel få lignende konsekvenser. Vi må bare forsøke å balansere så godt det lar seg gjøre 🙂
        God klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg