KOSEDAG

I dag har jeg hatt en ordentlig kosedag, samtidig som jeg fikk gjort noen ærender.

Det finnes jo mange slags kosedager. Og siden lørdagen min forsvant sengeliggende, så fant jeg ut at jeg fikk finne på noe kjekt i dag i stedet. For nå har jeg jo hatt helgen til å hvile, og da var jammen ikke dagen i dag så verst 🙂 Oftest er mandagen veldig velkommen og vond på samme tid. Velkommen fordi da er alle i gang igjen, og jeg kan hvile. Jeg trenger oftest den hvilen, fordi helgene, når alle de jeg er glad i og har lyst å være med, har fri, så er det rimelig travelt. Og da er jeg som regel totalt kaputt om mandagen, etter en mer eller mindre travel uke.

Selv om solen skinte, kom det enkelte regnbyger, og jeg fant ut at jeg hadde lyst å ta turen til Kvadrat, det største kjøpesenteret i byen. Da kunne jeg gjøre noen ærender i samme slengen, men det jeg egentlig ville, var å sulle rundt og bare kikke, ta meg en kaffe og en godbit, og ellers bare ta det helt med ro.

Ofte synes jeg det er slitsomt å gå på kjøpesenter. Men i dag, i arbeidstiden, når folk flest er på jobb, så var det jo ganske fredelig egentlig. Og så hadde jeg jo kun meg selv å tenke på og å tilfredsstille. Da var det faktisk veldig koselig å være på kjøpesenter. Det gjør meg ingenting å gå rundt alene. Jeg storkoser meg 🙂

Jeg tok meg nokså tidlig en pause på ei fastfood sjappe. En Cola uten sukker, og en pommes frites sto på menyen for min del. Da fikk jeg en god hvil, og litt påfyll av “energi”. Jeg har jo lært det på Lassa, at jeg må være flink med mellommåltidene. For jeg trenger energien det gir. Kroppsfasongen min er ikke enig, men jeg kjenner jo hvor godt det faktisk gjør å ta en kjeks, en energybar, en banan, en smoothie, eller en pommes frites for eksempel. Raskt og enkelt. Ikke alltid det sunneste, men viktig likevel, visstnok. Jeg har nå alltid en energybar med meg i vesken i tilfelle det ikke er andre ting tilgjengelig der jeg er.

Og siden vi snakker om kroppsfasong, så har jeg lenge ønsket meg en kåpe. Jeg har en vinterkåpe, men jeg ønsket meg en litt lettere kåpe også, til vår og høst. Og så har jeg kikket litt etter det. Men jeg føler ikke for de elegante kåpene med knyttebelte i livet. Kroppsfasongen min er ikke der akkurat nå. Jeg føler ofte at kåper kan bli litt klumpete på meg, jeg er liten og litt rund.
Men så var jeg rundt og kikket for et par uker siden, og da fant jeg denne kåpen i en av de kjekke butikkene. Og jeg har tenkt mye på denne kåpen. Den er elastisk og veldig komfortabel. Og så er den sånn at den passer til mye. Og så var den ikke så dyr. Som sagt, jeg har tenkt på den. Helt siden jeg så den første gang.

I dag gikk jeg for å prøve den en gang til. Men jeg fant ikke den størrelsen jeg følte meg mest vel i. Men likevel vurderte jeg den sterkt. Kikket godt i speilet, snudde meg rundt og studerte nøye. Jeg fant ut at kåpa kunne gå. Fin var den i speilet i alle fall.

Jeg gikk for å spørre om de tilfeldigvis hadde den i en str. større? Og joda, de hadde en igjen. Så prøvde jeg den også, og besluttet at nå var tiden moden for å handle kåpe 😀 Og jeg er veldig fornøyd ♥ Gleder meg til å ta den ordentlig i bruk 😀

Så var det tid for en ny pause 🙂 Denne gangen falt valget mitt på kaffebar 🙂 Jeg valgte meg en kaffe mocca. Var ikke sulten, hadde bare behov for godtesmak 🙂 Og det er vel energi nok i denne her, tror du ikke?

Kul pynt var det i alle fall, og det stemmer jo ganske godt også: More coffe, less worrie – mer kaffe, ferre bekymringer 🙂

Det er flere kaffebarer i dette området her. Den ene var ganske stappfull av folk, sikkert lunsjpause eller noe sånt, mens denne jeg valgte, var det ingen. Valget var lett, jeg trengte jo hvile, og kaffen er god på denne plassen. Masse folk og surrende prat er noe jeg blir enormt sliten av, så det passet meg ypperlig at denne plassen var folketom. Ikke kan jeg helt forstå det heller, for det er fint og komfortabelt å sitte på denne plassen, og det er aldri kaos i disken. Ikke engang i de tidene da det var mye folk og kø her. Men det er det på den andre plassen, der er det alltid litt småkaos i disken, og man må vente lenge og vel på drikken man har bestilt. Så jeg skal huske det neste gang, da skal jeg også hit på denne plassen.

Jeg fant meg en av salongene ved vinduet, komfortabelt og fint. Derfra kunne jeg kikke ut, eller jeg kunne kikke inn i senteret og se på folkelivet der. Helt perfekt 😀 Og moccaen, den var god ♥

Etterpå hadde jeg egentlig en plan om å besøke Pål, men best å ikke tøye strikken for langt. Ikke problem å besøke Pål, verdens beste kjæreste, men jeg må jo kjøre. Og det på en tid av døgnet som ikke er så god for meg. Så da må jeg ta det besøket en dag jeg ikke har gjort så mye annet, eller at en av ungene mine kan være med og kjøre. Det er ikke så langt dit nå etter han flyttet. Han flyttet litt nærmere meg, så det er bare ca. 15-20 minutters kjøring. Men likevel, når jeg har kommet dit på dagen hvor folk er ferdige på jobb, så er jeg egentlig ferdig med dagen min. Da er det ikke bekvemt å kjøre hvis jeg har hatt en aktiv dag.

I morgen blir nok en roligere dag, så da håper jeg å få tatt en tur på besøk til ham når han er ferdig på jobb. Og etterpå kommer ungene mine til meg og skal være her i 3 uker. Jeg gleder meg masse ♥

Dette blir nok en god uke ♥

 

 

#kos #shopping #kosetur

 

6 kommentarer
    1. Deilig med en senterdag. Deilig å bare sitte å glo på folk også 🙂 Smoothie er vel ganske sunt vel, det synes jeg i alle fall 🙂

      1. Smoothie er sunt ja, så det er jo virkelig en bonus om jeg har muligheten til sånne godsaker 🙂
        Det var fint å bare sulle rundt i dag. Koste meg max ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg