KREATIVT MED STEIN

Jeg gikk tur i går i mitt barndoms paradis. Altså bygda der jeg vokste opp de fleste årene av min barndom.

Og jammen er det mye endret der siden den gang. Veldig mye mer bebyggelse. Om jeg ikke husker veldig feil, så var det ca 2500 mennesker der når jeg var liten. Nå er det rundt 7000 tror jeg.

Så da jeg gikk tur, var det mest i natur. Men vi var også innom byggefelt. Og da kom vi forbi et hus med noen artige steinfigurer som sto til pynt. Jeg hadde ikke sett sånne før, så jeg dristet meg til å ta noen bilder.

Jeg håper ikke eierne har noe i mot det. Ikke vet jeg om det er noen jeg kjenner som bor der heller. Hadde bare veldig lyst å dele, siden jeg synes det var litt unikt og iøynefallende 🙂

Her er det brukt runde steiner og metall, satt sammen til artige figurer. Jeg elsker sånne runde steiner. Jeg har to selv i hagen. Men de ligger i et bed, og forestiller ikke annet enn stein 😉

Også i inngangen til portrommet var det en liten figur. Den sto på en lykt som var murt av støpte steiner og glassbyggerstein. Utrolig smart. Og så må jeg nok innrømme at her planlegges det litt på min egen eiendom, så jeg suger til meg inspirasjon der jeg kan 🙂

Nå er jo kjæresten min anleggsgartner, og jeg har en elektriker i vennekretsen, så det er mange muligheter som åpenbarer seg når jeg kikker meg rundt og det dannes egne tanker om ting og tang. Så får vi se hva det blir til da 🙂 Uansett kjekt å kikke hos andre, og se hva de har fått til 🙂

Og til dem som bor her hvor jeg gikk forbi, hvis de noen gang leser dette: Tusen takk for titten og inspirasjonen. Det er kjekt å se litt kreativt og utradisjonelt 🙂

 

#stein #kreativitet #gårdsrom

14 kommentarer
    1. Koselig å rusle i barndomstraktene 🙂 Dette var jo skikkelig dekorativt og litt utenom det vanlige..artig å se 🙂 Litt inspirasjon er bra ..samme hva det gjelder det 🙂 Mye fint du strikker om dagen også..:) Klem og god helg til deg <3

      1. Ja, for tiden er jeg visst i det kreative hjørnet. Burde vel finne frem malesakene også 😉 Men foreløpig holder det med de tingene jeg har akkurat nå, turer og kreative inntrykk, og strikking 🙂
        Tusen takk, og god helg til deg også ♥ Klem ♥

    2. Kjempespennende 🙂 Jeg elsker å oppdage slike ting. Mye man kan gjøre ut av ting man finner i naturen Ha en riktig så god helg Eva <3 God klæm 🙂

      1. Ja, du er jo virkelig av den kreative sorten. Noe jeg beundrer ♥ Det er vel egentlig bare fantasiene som begrenser oss 🙂
        God helg og god klem til deg også ♥

    3. jeg likte også disse steinfigurane,vi har en granne med samme opplegg bare att det er en diger blomster,skikkelig fint :=)blir spennende å se hva du og Pål finner på i hagen hos deg da,en sånn mann skulle jeg også hatt i min vennekrets hi hi

      1. En blomst er jo også flott tenker jeg 🙂 Det kunne jo jeg ha tenkt meg i grunnen 🙂

        En sånn mann som Pål er kjekk å ha ja, kreativ og flink 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg