KVELDSLYS

Sist natt var det tropenatt her hos oss. Da jeg gikk og la meg rett over midnatt var det 21 grader ute. Denne natten blir det nok litt kjøligere, for i skrivende stund er det bare 20 grader. Men 20 grader er jo mye det også, for oss kalde Vestlendinger.

Jeg satt da ute helt til jeg gikk og la meg. Og det gjør jeg nå også. Ute i hagestuen min, min oase 🙂

 

Her er fra i går kveld, når lysene ble tent, ganske sent. Jeg satt og strikket og koste meg, og datteren min var også der, men hun er fotograf akkurat her 🙂 Det er fortsatt noen småjobber igjen å gjøre før alt er ferdig inni oasen, men vi koser oss godt likevel 🙂

 

Det var riktig koselig med lys og god drikke, og ikke minst, varm temperatur 🙂

 

Jeg hadde dørene ut til resten av terrassen igjen, for når solen har gått ned, blir overflatetemperaturen litt kjøligere, selv om det var 23 grader.

 

I taket hang vi i går kveld opp lyslenke som jeg kjøpte i fjor. Den gir et koselig og lunt lys ♥

 

Så måtte jeg ut på veien og se også. Kjekt å se hvordan det tar seg ut for forbipasserende. Utestuen skal males i år er det meningen. Skal male den samme farge som resten av huset. Det er en jobb jeg ikke kan gjøre selv, så der får jeg stole på mine søte små 🙂

 

Og sett i fra hagen ser det sånn ut. Riktig lunt og hyggelig synes jeg. Og jeg satt her en god stund etter fotograferingen også. Og da jeg tok disse bildene, så regnet det faktisk. Men det var fortsatt varmt. Litt natteregn gjør ikke noe, det er bare bra 🙂

Nå denne kvelden vanner jeg. Først gjødslet jeg plenen, og så satte jeg på vanneren, sånn at gjødselet kan jobbe seg litt ned i jorden. Ja, det blir en del plenklipping av det når man gjødsler ca. annenhver uke, men så blir jo plenen så tett, grønn og fin også 🙂

Snart er det leggetid, men først vanne ferdig, i mens jeg prøver å finne ut hva jeg skal begynne å strikke på 🙂 For nå er det på tide med noe annet enn ullragger 🙂

Ha en god natt når du kommer så langt ♥

5 kommentarer
    1. veldig koslig der på utestuen din ,du kan gjerne kalle det en oase :=) skulle ønske jeg også hadde en ,har faktisk ønsket meg en koslig uteplasss,som en gapahuk i 30 år ,men har ennå ikke fått det :=) men jeg er tålmodig og ønsker meg det ennå

    2. Så utrolig koselig du har det i hagestua, Eva! 🙂 Jeg titter inn (på bildene) og ser etter tips for hvordan jeg kan pynte opp mer i hagestua vår 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg