LEGGETID

Nå er det mandagskveld, og leggetid for meg.

Mandagen er ofte litt sånn….jeg er enormt sliten og stuptrøtt. Ikke uvanlig. Mandagen er oftest den dårligste dagen i uka.

Denne mandagen har ikke egentlig vært så verst. For jeg fikk tatt det godt med ro i går, så da ble ikke dagen i dag så ille. Men jeg er enormt trøtt, for jeg har jo faktisk fått gjort litt ting i dag, og det tar jo på 🙂

Jeg fikk ikke gått tur. Og det trodde jeg ikke heller at jeg ville fått gjort, selv om jeg håpet på det.

Men jeg har fått laget eplejuice som jeg planla.

Det ble 5 liter juice. Og det gikk med en del epler. Men jeg har MYE igjen. Skal lage enda litt mer eplejuice en av dagene, og litt eplemos. Og så må jeg jo bake litt til da.
Hadde jeg vært frisk og effektiv, hadde jeg antakelig vært ferdig med alt nå. Men jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått gjort. Og denne juicen er verdens beste, synes jeg. Den er ikke tilsatt noen ting. Kun epler fra egen hage. Epler som ikke er sprøytebehandlet. I tillegg har jeg silt juicen, for jeg er ikke så enormt glad i alt skummet som legger seg på toppen når man lar juicen stå en stund. Så det er silt bort. Da er juicen klar og fin, og helt perfekt til å drikke.

Jeg fryser juicen, og da har jeg juice jeg kan ta opp og tine når jeg trenger det eller har lyst på 🙂 Men jeg lover at den varer ikke lenge. For når jeg vet at jeg har den juicen, så tar jeg meg jo et glass rett som det er 🙂

Så fikk jeg vasket litt klær også. En maskin, vasket og hengt opp til tørk. Det høres sikkert veldig lite ut, men for meg er det faktisk en hel jobb. Det skal sies at det er ikke så ille nå, for akkurat nå er jeg jo alene hjemme, så da blir det ikke så mye klesvask heller.

Strikket har jeg også fått gjort litt. Nå er jeg så og si ferdig med bolen. Har bare litt igjen på den ene siden. Det regner jeg med å bli ferdig med i morgen kanskje. Og kanskje også få begynt på armene og da. Det blir kjekt. Er jo over halvveis nå 🙂

Men nå er det som jeg nevnte innledningsvis, leggetid for denne damen. Klokken har akkurat passert 19.00, og jeg har slitt en stund for å holde meg oppe. Og når jeg er alene, så er det jo vanskeligere. Da er det ingen her til å distrahere meg 🙂

Så da er det å jumpe til sengs, og nyte en god natts søvn. Håper jeg. Kommer sikkert til å ligge en halvtimes tid å lese før jeg sovner. Men jeg vet nå av erfaring at det i alle fall ikke blir mer, med mindre boken er intenst spennende. Og så spennende er ikke den boken, i alle fall ikke i skrivende stund. Jeg leser “Tilbake til Riverton” av Kate Morton. Fin bok å lese, men jeg har ikke helt klart å la boken gripe meg enda. Jeg har lest sånn ca. 1/3 til nå. Så får vi se om spenningen tar seg opp når jeg nærmer meg midten av boken 🙂

Da ønsker jeg deg som leser her, og alle andre, en riktig god kveld og en god natt når det blir din tur.

 

#eplejuice #hjemmelaget #kortreist #strikking #strikketøy

 

 

16 kommentarer
    1. noen ganger må en lytte til kroppen og gi den søvnen den trenger,da håper jeg du får sove godt :=) eplejuicen ser deilig ut,noe av det beste jeg drikker og den genseren er også vakker,ser deilig ut det garnet

      1. Ja, viktig å lytte til kroppen. Og det er jeg ikke alltid så flink til. Tror ikke jeg er alene om det 🙂
        Herlig genser ja, blir ordentlig kos når den er ferdig 🙂

    2. Jeg synes ikke du skal si at det er LITE du gjør. Jeg synes det er mye jeg. Jeg gjør INGEN av de tingene. Ikke safter jeg, ikke baker jeg, og ikke strikker jeg. Jeg vasker så vidt litt klær, og er også gåen etter å ha hengt den opp 😮 Men jeg gjør jo litt på jobben da 🙂 Så da blir det mindre når jeg kommer hjem. Hjemmetingene må jeg gjøre i helgene , og det er helt greit. Du skal være fornøyd med det du gjør, og det er ikke lite 🙂

      1. Det føles lite, fordi andre later til å få gjort de samme tingene etter de i tillegg har vært på jobb 🙂 Men jeg er jo fornøyd. Hver lille ting er faktisk en seier. Det er ikke hver dag jeg får gjort noe i det hele tatt 🙂

    3. Da håper jeg du får en god natts søvn og våkner så uthvilt som det går ann, med slike utfordringer vi har.. Den juicen så jo innmari god ut da.. Klem 💗

      1. Ja, det ble 11 timer, ganske sjelden. Blir vel aldri helt uthvilt lenger. Sånn fungerer det ikke i denne tilstanden. Men godt var det likevel.
        Juicen er herlig…min favoritt 🙂
        Klem ♥

    4. Syns du har gjort masse, jeg! Mandager er verst for meg også akkurat for tida – det er da alt gjør mest vondt….. men….! Når det kjennes ut som det er best å legge seg, så er det jo nettopp det vi skal gjøre! Stor klem <3

      1. Ja, enkelte mandager glimter til, hvis jeg ikke har hatt en alt for travel helg. Og jeg er enig, det er best å lytte til kroppen uansett 🙂
        God klem ♥

    5. Du har da fått gjort en del😊 Man må bare ta det i det tempoet som passer oss selv. Juicen så veldig god ut😊 Vi hadde nesten ikke epler i det hele tatt i år vi. Så det ble ikke noe syltetøy på oss denne sommeren.
      Genseren ser også veldig fin ut. Gleder meg til å se den ferdig.
      Ha en god natt😚

      1. Åh så leit at dere ikke hadde så mye epler. Mitt tre har gitt stor avling hvert eneste år. Men i år var det faktisk litt mindre, men allikevel mer enn nok 🙂
        Blir flott genser. Gleder meg til den er ferdig og kan overrekkes ny eier 🙂

    6. Er ikke så verst den boka og vet akkurat hvor slitsomt det kan være å sette på ei vaskemaskin. Nydelig juice 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg