LIGGENDE PÅSKE

Jeg tror det begynner å bli tradisjon at i høytidene, da skal alle planer endres sånn at jeg blir alene, og så skal jeg havne innom en eller annen helseinstans.

Ja, jeg må jo bare le altså. Det er galgenhumor dette, og ikke noe sutring.

Opprinnelig skulle påsken tilbringes på hytta sammen med min datter, og min bror og hans familie. Men sånn gikk det jo ikke, siden pandemien nyter å stikke kjepper i julene for alle sosiale planer 😉

Så da ble det hjemme-alene-påske på meg.

Og jeg er så heldig å ha gode venner, som har forsynt meg med påskeegg ♥

Men så er det denne skjebnens ironi da, at siden det er høytid, og jeg er alene, så må det jo skje noe, som det gjorde i julen. For i julen havnet jeg på sykehuset, det har jeg skrevet om tidligere.
Denne gangen, nå i påskehøytiden, klarte jeg i det minste å holde meg borte fra sykehuset. Men en tur innom legevakten måtte jeg, dessverre.

Om kvelden på Skjærtorsdag fikk jeg fryktelig vondt i venste side i hofteområdet. Og det kom brått og plutselig, og ble skikkelig ille i løpet av kort tid. Etter råd fra min datter (som kjenner sin mamma godt), så ringte jeg legevakten. Jeg hadde tenkt å vente til dagen etter. Men jeg er glad jeg ikke ventet. Datteren min kjørte meg dit, og støttet meg inn. Undersøkelsen hos legen var grundig, og han konstaterte betennelse i en slimpose. Jeg fortalte at dette kom veldig brått. Og legen svarte at ja, det er helt normalt at en sånn betennelse kommer brått.

Denne slimposen er en støtdemper mellom ben, sener og muskler, og da legen spurte om jeg hadde falt, eller sittet på veldig hardt underlag, måtte jeg si at jeg har sittet veldig mykt og behagelig, og jeg har gått turer, men har ikke falt. Han kunne ikke skjønne hvordan jeg kunne ha fått denne betennelsen, som vanligvis utløses av de to nevnte tingene. Jeg kunne jo da fortelle ham at det er helt normalt at jeg får en haug med rare betennelser som ikke er av logisk opphav. Men at det er lenge siden sist.

Han skrev ut betennelsesdempende. Og så fikk jeg beskjed om å holde meg i ro i en ukes tid, og helst ikke sitte. Hvis jeg ikke var på bena, skulle jeg helst ligge. Eller sitte på den gode siden, altså høyre side. Men det har jeg funnet ut gjør at jeg overbelaster litt, og ryggen blir vond hvis jeg sitter sånn for lenge.

Så da ble det en liggende påske for meg 😀

Og jeg har da ligget og hvilt, jeg har strikket litt (men det ga jeg fort opp), og jeg har lest en del.

Og så har jeg hatt en del besøk. Og da har jeg sittet, på den gode siden 🙂

Og jeg begynner nå å føle meg bedre. I dag har jeg ikke behøvd å ta smertestillende. Men jeg er flink å ta betennelsesdempende.
Jeg koser meg jeg, selv om jeg ligger mye. Må jo være luksus for dem som liker det 😉 Men jeg kunne veldig gjerne ønsket meg å gå noen turer. Men dem får jeg ha til gode 🙂

Været er rufsete akkurat nå, men vi har hatt fine dager også, hvor jeg har kost meg på terrassen.

Jeg har hatt besøk alle dagene til nå. Veldig koselig. Så kanskje dette egentlig er en av de beste påskene jeg har hatt?

Jeg skal ikke klage i alle fall, for her er det aldri tid til å kjede seg ♥

 

Kos på terrassen ♥

 

Fint, lunt og gult om kveldene ♥

 

Og så håper jeg du også har en fin påske ♥ At du koser deg masse, at du er frisk og rask, og får gjøre de tingene DU har lyst å gjøre ♥ Jeg unnet meg gule roser til påske ♥

12 kommentarer
    1. Det er vel litt sånn når en liker å være aktiv så blir det litt trasig å måtte noe annet. Men en må gjøre det beste ut av det. Jeg har hatt dagsturer med minstemann til både nærområdet og litt lenger borte for å se på havet.

      1. Høres herlig ut med dagsturer. Og det å kikke på ting man ikke har rett utenfor døra.
        Det er rart med det, når det er noe man har lyst å gjøre, og så kan man det ikke, da har man jo enda mer lyst å gjøre det. Blir liksom litt frustrerende. Men man får ta det igjen senere 🙂

    2. Hmmm – så mye greier! Godt du kom deg fort til legen og fikk hjelp! Og så bra at du har hatt masse besøk og at kosefaktoren har vært høy! Jeg har kosa meg masse! God klem <3

      1. Så kjekt å høre at du har kost deg masse du også ♥ Sånn skal det være 😀
        Og snart er jeg på bena igjen, og på tur. Håper jeg har fått min dose sykdom for i år 😀
        Gooood klem til fine deg ♥

    3. Fin pynt og vakre bilder av deg og roser! Men du – God bedring altså! Godt du har venner som kommer på besøk! Trøsteklem herfra…

    4. Huff, slimposebetennelse er vondt! Kjempevondt! Superkjempevondt! Har hatt det noen ganger jeg også. Veldig bra at du kom deg til lege og fikk betennelsesdempende!!! Kjempefine bilder, og godt å høre at du blir tatt godt vare på av venner! ♥

    5. God morgen!

      Ja slike betennelser er ikke gode…. Du kunne jo fått en kortisoninjeksjon i slimposen… som hadde gitt god effekt ganske raskt… kjenner til den plagen der for å si det slik 🙂

      Håper dagene har vært gode selv om de har vært liggende…. og koselige bilder har du lagt ut her 🙂

      klem

    6. Uff, jammen får du det du altså.
      Jeg beundrer pågangsmotet ditt❤
      Det er virkelig godt å høre at du får besøk i disse dagene som du ikke kommer deg ut på tur.
      Koselige bilder av fine deg og alt rundt deg😊
      Ønsker deg masse god bedring.
      Klem😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg