LITT FØRJULSKOS

Ettersom julen nærmer seg, begynner vi nå å bli ekstra flinke til å kose oss. Vi må jo øve oss så klart 😉

Så nå i kveld har vi spist julekaker og hatt litt koselig familiesamvær.

Det var meg og ungdommene som kastet oss over kakefatet, og koste oss en hel haug 🙂
Ungdommene er altså mine to barn på 22 og snart 18.

Risbollene lagde jeg i dag, det var dagens bakst. Og de var meget gode. Det er en av mine store favoritter. I midten på fatet ligger kolakakene, som også er veldig gode. Og så var det Fru Aals kaker helt til høyre. De er også gode, og første gang vi har her i huset.

Men litt tidligere var det også koselig.

Først og fremst må jeg høre med dere om en sak:

Bildet her tok jeg like før solnedgang. Det var et lite forsøk på å suge til meg så mye sol som mulig denne dagen 🙂
Og så ser jeg at jeg har fått veldig langt hår. Og begynner å regne på det, det er faktisk 10-11 måneder siden sist jeg var hos frisøren.
Hva synes dere, bør jeg klippe meg igjen, eller kan jeg vente til etter jul?
Egentlig trives jeg godt med håret mitt sånn som det er akkurat nå. Men det kan godt hende det er fordi jeg endelig har fått bukt med den såre og vonde hodebunnen som har vært et stort problem det siste året. For første gang i år har jeg ingen sår, kløe og vondt i hodebunnen. Det er rett og slett en følelse av luksus å endelig få fred.
Kanskje jeg bare venter litt med turen til frisøren?
Hva ville du har gjort?

Så gikk jeg en liten ettermiddagstur. Etter solen hadde tatt farvel for i dag. Og turen gikk til Det danske gartneri.
Jeg synes det er så kjekt å gå rundt der og kikke. Og de har så mye fint. Forrige uke var jeg på kurs der, og nå ville jeg handle litt, og la meg inspirere til å lage noe fint.

Se så mye fint det er her 😀
Jeg handlet inn noe småpynt, og noe har jeg allerede selv hjemme. Kongler kan jeg hente i skogen, og hagen min er full av mose 🙂 Så da er det bare å sette i gang.
Jeg kjøpte også noen planter til utendørs bruk. Jeg har aldri tenkt over at man kan plante ut blomster på denne tiden av året. Men det kan man altså 🙂 I alle fall i krukker 🙂

Her er handelen min 🙂

Og her er jeg fornøyd på vei ut av gartneriet og hjem igjen 🙂

Så ble det da kakekos sammen med ungene mine, som på det første bildet.

Jeg åpnet kalenderene mine også. I sjokoladekalenderen, ja, for det har jeg kjøpt til meg selv, der lå det en Twix 🙂

I Bare Minerals kalenderen lå denne saken. Men jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke aner hva det er?
Noen som vet? Når man tar av korken har den en liten børste, og når man vrir på andre enden, skal det sikkert komme ut noe. Men hva? Det er i alle fall for ansikt og og huden rundt øynene. Face & Eye Brightener.
Det sier meg ikke så mye, men har veldig lyst å bruke den når jeg bare vet hvordan den fungerer 🙂

Og så er kvelden nå helst over, og jeg kjenner at kroppen roper på å få litt (mye) søvn. Nå verker hele kroppen, som om jeg skulle ha løpt maraton. Så da er det på tide å ta hensyn til det.

Jeg ønsker alle en god natt, og en kjekk fredag når den begynner ♥

#kos #koselig #tur #turglede #juleglede

14 kommentarer
    1. Det beste med julebakst er å spise den før jul og sammen med familien.
      Artig med litt julehandel og lage selv juelpynt:)
      Håret ditt ser nydelig ut, synes jeg da:)

      1. Jeg er vedig enig med deg, julekakene smaker best før jul og sammen med dem man er glad i 🙂
        Det er litt kjekt å lage noe selv. Min mor pleide alltid å lage dekorasjoner, men jeg har ikke vært like flink. Så gjør et forsøk nå 🙂
        Tusen takk, jeg liker håret mitt som det er nå, så regner med frisørbesøket får vente til over nyttår 🙂

    2. Storkoste dere skjønner jeg 🙂 Jeg vandrer ut og inn av tankeboksen. Må si jeg har møtt veggen noen ganger her inne, så jeg er i tenkeboksen. Men å spørre meg om langt hår, som er fan av det 😀 Vent til etter jul 😀 Så det så 🙂 Lykke til. 🙂 får se om jeg dropper hele blogginga, om jeg skal oppleve dette like motløst som frem til nå 🙂

      1. Ja, det er kos nå når ungene er på plass, og vi kan ha litt kvalitetstid sammen 🙂
        Jeg har bestemt meg selv nå, venter til etter jul. Jeg hadde ganske kort hår sist jeg klippet meg. Håret nådde sånn ca. ned til skuldrene, men jeg er nok selv mest fan av langt hår, selv om det av og til er i veien 🙂 Tror jeg bare skal rydde tuppene litt når jeg er hos frisøren neste gang 🙂

        Håper du holder ut litt til her inne ♥ Det er ikke noe kjekt akkurat nå, det er jeg enig i. Mange funksjoner som er borte, og det ødelegger litt. Men jeg håper at ting kommer på plass etterhvert, og at det sånn ellers vil bli nokså likt som det var før. Det er nå lov å håpe. Dem som synes det er bedre her, dem skjønner jeg meg ikke på. Ikke enda i alle fall. Men ja, tenk litt, og ha is i magen, plutselig ordner kanskje ting seg 🙂

        Klem

    3. Så kos…og kakene så nydelig ut..DET gjør også du….Er vel like greit å vente med håret til etter jul..men er nok lurt å få tatt tuppene, om du skal spare…(sier jeg, som sjeldent er hos frisøren selv…hihihi) Kos å lage dekorasjoner selv..Gjorde alltid det før..men nå om dagen, blir det meste kjøpt…Ha en god fredag!

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, da venter jeg med håret til etter jul. Da skal tuppene tas, men resten beholder jeg. Har hatt mye lengre hår enn dette før, men nå prøver jeg igjen 🙂

        Er jo greit å kjøpe selv også ja, men ganske dyrt. Så det å lage selv er både givende og billigere. Ikke alltid det passer da, det krever sin kvinne 🙂

        En god fredag til deg også ♥

    4. Jeg har dessverre ingen julekaker å kose meg med enda, de blir først bakt i morgen. Pleide å lage risboller, men nå lager jeg heller Delfiakake som jeg syntes er veldig godt, mektig men godt. Jeg syntes håret ditt ser fint ut jeg, så hvis du ikke selv føler for å stusse av det så er det kanskje greit å vente. Selv har jeg time neste fredag til klipp og farging. Bestilte timen for snar 5 uker siden, for å være sikker på å få før jul. Jeg har et tynt hår, som ikke ser ut i måneskinn om det blir for langt, hihi

      1. Delfiakake pleide min mamma å lage, men jeg har aldri forsøkt.

        Ja, håret mitt blir som det er en stund til. Trives med det akkurat nå.

        Merker at håret mitt også tynnes ut litt nå. Jeg har alltid hatt tykt hår, men nå er det ikke den samme fylden lenger 😉

    5. Så koselig med bakst!!! Den skal nytes i advent synes jeg. Håret kan du bare la gro, for du er så fin atte!!! 🙂 Sminke kan jeg ikke stort om, så det får andre svare på. Ha en vakker kveld 🙂 Klem 🙂

      1. Ja, kjekt med noe hjemmebakt 🙂 Godt smaker det jo alltid 😀

        Håret får gro en stund til, trives med det sånn 😀

        Klem 🙂

    6. Jeg syns du skal vente med klippen til etter jul. Fin er du. Nyt en god hodebunn.
      Så herlig med slik førjulskos, viktig å kose seg i denne mørke tida. Mine kommer ikke hjem før til neste helg, men da skal vi ha julen i hus. Er usikker på hvor mange kaker det blir, skal i gang med smultringer om litt. Noen syns det er viktig, så da så :)))).

      1. Ja, da venter jeg med klippen. Det har ingen hast. Nyter håret mitt akkurat som det er nå.

        Ja, det er viktig med den kosen nå. Så det er bare å fortsette md det. Smultringer er godt, jeg har ikke bakt det selv, men har noen i fryseren 🙂

        Kos deg i førjulstiden ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg