LUNSJ I DET FRI

I dag var turdag. Og vi skulle bare være to på turen denne dagen.

Ingen av oss var i form til noe strevsomt, men vi var i form til å ha en sosial stund sammen, og nyte det fine været sammen med litt medbrakt mat.

Turen gikk derfor på Hommersåk, på Ulsneset friområde. Der er det grusstier, og utsiktsplasser med benker. Så vi gikk ikke langt, for å si det sånn. Vi gjorde det veldig enkelt. Fant en fin plass å sitte, rett ved sjøen. Og der spiste vi en tidlig lunsj, og vi nøt solen og god prat i noen timer.

Jeg merket at jeg ikke var i det mest pratsomme hjørnet, men tødde opp litt imellom. Jeg er for tiden så utmattet at jeg ikke skjønner hvordan jeg henger sammen. Og samtidig har jeg et sterkt behov for å slippe å tenke og gruble. Og da er aktivitet et alternativ. Begge har uansett samme utfall, at jeg blir sykt sliten og dårlig. Men men…en vakker dag letter det nok litt.

Her er min lunsj i dag. Jeg gjorde det enkelt. I butikken kjøpte jeg en pizzabolle. Og i kjøleskapet hadde jeg jordbær og moreller, som jeg pakket i matboksen. Og så har jeg en termo-flaske jeg kjøpte i London for et par år siden, og den passer akkurat til et romslig glass is-te. Og med knust is oppi, så holder det seg kaldt. I flasken helt til høyre hadde jeg vann, også det med knust is. Og den flasken fikk jeg til bursdagen min. Så jeg hadde det rett og slett som plommen i egget på måltidet denne turen ♥ Jeg må innrømme at jeg liker drikker med is oppi. Enten det er knust is, eller iskrem-drikker, året rundt 🙂

Utsikten var heller ikke feil 🙂 Og vi registrerte at det var en del båt på sjøen. Noen fisket, andre bare kjørte rundt og hadde det kjekt 🙂

Her er jeg i full gang med is-teen 🙂

På hjemveien forvillet vi oss litt utenfor stien, og selv om området ikke er stort, fikk jeg en liten følelse av å ha gått oss litt vill. Men vi fant da frem til stien igjen etter en liten stund med vandring i ulendt terreng 🙂

Vi gikk forbi noen hytter, og de så riktig så koselige ut. Her er den ene, som ikke var så stor, men som hadde sjarme 🙂

Disse her var jo også riktig flotte synes jeg. Nydelig farge ♥

Men det var ikke den store fotolysten som preget denne turen i dag, det var mer det å sitte ned og slappe av med god prat, fuglekvitter og lyder fra lykkelig sjøliv som fristet mer. Og det gjorde godt ♥

Etter jeg kom hjem ble det grilling, og nå i kveld skal det kun være hvile, med strikketøyet kanskje 🙂 Er skikkelig stuptrøtt, men det er jo for fine kvelder til å legge seg tidlig. Så jeg sitter gjerne ute og nyter. Dette været er mitt drømmevær, så da må jeg få med meg hvert sekund 🙂

Håper du også har gjort noe koselig i dag ♥