LYKKE TIL MED STUDIET

Årets mest populære universitetsstudie med tanke på antall søkere til antall plasser er Toll, vareførsel og grensekontroll ved Universitetet i Stavanger. Det ble lagt ut 35 studieplasser, og det var hele 2064 søkere. Med andre ord, så var det et aldri så lite nåløye å komme seg inn der. Og snittet ble jo tilsvarende høyt.

Så hvorfor skriver jeg om dette?

Jo, fordi i dag gikk startskuddet for oppstart. Og min datter, Amalie, er en av de 35 som fikk skvist seg gjennom nåløyet, med god margin, og har altså startet opp i dag.

Fadderuken er i gang. Alt det hander om er fest og fyll, og det er faktisk ikke alle som er interessert i sånt. Men utenom det, så er det også noen dager denne uken, hvor studentene til dette studiet får en aldri så liten presentasjon, en oppsummering om hva de skal få være med på, og de skal få besøke blant annet flyplassen, for å få et blikk behind the scenes, og se hvordan det foregår i den avdelingen der.

Det er veldig spennende tider vi går inn i nå, med en student i huset, på det studiet. Hun vil jo også om ikke lenge få begynne å ta til seg litt erfaring ved å få prøve seg litt. Og dette foregår ikke bare her i området, så snart må vi nok ta et aldri så lite farvel med henne for en periode.

Men kjekkest av alt er jo at dette er en utfordring, spennende, meningsfylt og noe å vokse på.

Så jeg som stolt mamma vil bare få gratulere og si masse lykke til med alt dette ♥
Det er spennende også for oss som står på sidelinja.

Dette bildet er fra den lille ferieturen til Bergen jeg hadde sammen med Amalie i sommer ♥

12 kommentarer
    1. Så spennende – det er gøy og krevende å ha en student! Jeg hadde jo mi i Trondheim – det blei mye korrekturlesing og trøstesamtaler oppimellom! Klem <3

      1. Huff, ja det må nesten være mer krevende når de er bortreist. Jeg har jo begge mine studenter hjemme. Yngste skifter nå studieretning. Hun har jo allerede studert ett år, men velger det bort til fordel for dette nye som hun nok tiltrekkes en god del mer av 🙂
        Vi mødre er jo til for å støtte, trøste og være der for dem, barna våre ♥ Og det er herlig synes jeg ♥
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg