MANDAGMORGENBLUES

Så sto jeg da opp, og følte meg sliten inn til margen. Vondt å reise seg opp, og svimlet avgårde til badet.

Klarte etterhvert å gjenvinne balansen. Kom ut på terrassen for å nyte min morgente, og der var det rått og fuktig ja. Og tåkete. Men solen ligger bak tåketeppet og lurer.

 

Det skal bli flott vær i dag, men det har vært kaldt i natt. Min datters bil var helt nedfrosset. Frosne dråper og vanskelig å få bort. Hun endte med å ta min bil, som har stått under tak, hun hadde ikke tid til å skrape bilen. Vi var ikke forberedt på dette.

Det er en typisk mandag foreløpig, så jeg har ikke bruk for bilen i dag. Tror ikke jeg har noe bak rattet å gjøre sånn egentlig. Alt for sliten og ufokusert til det. Men kanskje jeg får gått en liten tur når solen kommer? Jeg håper det. Håper at smertene kroppen nå herjes av, mykes opp og dunstes bort når solen varmer.

Og sånn ellers blir det å strikke ferdig en genser jeg har holdt på med en stund. Og så må jeg få brukt opp de siste eplene også. Lage deilig myk eplemos ♥ I dag, eller i morgen, eller en annen dag 🙂

Jeg kommer til, eller egentlig så har jeg, trappet ned bloggingen kraftig. En periode i alle fall. Jeg er sykt sliten for tiden, og har nok med å komme meg gjennom dagene med de tingene jeg må gjøre. Og så har jeg et desperat ønske om å trappe opp turene mine nå. Og jeg får bare ikke til alt sammen. Så her består dagene seg av prioriteringer.

Det betyr at enkelte dager vil det komme ett eller to innlegg, mens andre dager vil det være stille fra min kant.

Blogglesingen vil også påvirkes litt. Men ikke så mye. Jeg vil gjerne prioritere å lese litt mer bøker. Så her blir det litt av begge deler håper jeg. Alt etter dagsformen tenker jeg.

I skrivende stund ser det ut til at solen skal klare å brenne opp tåken. Det lettner blttelitt i alle fall.

Så nå skal jeg ta meg en tur på badet, og kamuflere alle slitne spor på kroppen 🙂

Og så ønsker jeg alle sammen en flott mandag og en fin og produktiv uke ♥

 

#mandagmorgen #morgenstund

 

12 kommentarer
    1. en fin mandag til deg også,ja nå er det frost enkelte morgen,ikke hos oss i dag men vi la oss til frost i går.Håper du finner igjen litt energi etterhvert og inntil da får du ta vare på deg selv og bruke dagene fornuftig så du får det best mulig

    2. Ja det begynner å bli kaldt nå.. det er viktig å følge kroppens signaler og prioriterer som du syns det er best ♡ jeg skulle faktisk ønske jeg hadde ro i “rævva” til å sitte å slappe av med en god bok jeg også.. Men jeg har prøvd, jeg leser halvparten så orker jeg ikke mer. Da må jeg gjøre noe annet, det kan hende jeg har forsøkt meg på feil bøker. Så da leser jeg blogger i stedet hehe 😊 ønsker deg en fin start på uka, håper å se deg innom innimellom og ser etter ny oppdatering fra deg også klem ♡

    3. Tenker på deg ❤
      Prioriteringer er viktig. Gjør det du føler er best for deg selv. Så håper jeg du kommer sterkere tilbake om ikke alt for lenge.
      Stor klem til deg😙

    4. På svimle og ufokuserte dag bør en ikke kjøre bil nei.. Her er det grått i dag..og tror ikke sola har tenkt seg frem heller.. Ser hyggelig ut med disse morgenstundene dine.. 🙂 Jeg har vært borte fra bloggen en periode nå..når nakken er på sitt værste forplanter det seg til hodet..og da er det best å unngå pc skriving.. Håper å kunne være aktiv på blogg noen dager nå..for det gir positivt påfyll i hverdagen.. Blogg å gå turer alt ettersom hva du orker..jeg er innom når jeg ser innlegg fra deg..også når jeg ikke er aktiv selv… Gode ønsker til deg <3

    5. tid for bøker ja, jeg fant frem en i går, som jeg tenkte lese i sommer…men er ikke så lett for meg å være mindful for bøker om dagene.
      Her kan det umulig vært kaldt i natt, jeg var så varm at jeg måtte ha vifte på…:)
      Håper du får en god mandag og at smertene forsvinner om solen stikker seg frem. Ja, ut å gå!

    6. Ja,man rekker ikke alt. Jeg legger ut innlegg når jeg kan, og noe to om dagen blir det vel aldri hos meg. Koser meg med å lese dine ord. Tenk frost allerede hos deg. Ja, det er vel ikke lenge før det kommer skikkelig her også. I går kveld var det bare fem grader da jeg gikk hjem fra en redaksjonsmøte i byen. Men det var vakkert med opplyste gater og fortsatt mye blomster overalt. Her er det lettere vær i dag, så kommer kulda, så kommer nok isen. Nå skal jeg ta meg en kopp kakao og nyte lunsjen ute på terrassen. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg