MANNDOMSPRØVEN

Vi skulle ha en fredelig tur i Sandvedparken i går, og havnet midt oppi et svært hinderløp. Noe som for meg så ut som en ordentlig manndomsprøve, men som visstnok var for alle.
Ja, ikke for oss da, for vi hadde jo ikke meldt oss på.

Løpet foregikk over store deler av Sandnes, 8,5 km og med 50 hinder. Vi ruslet gjennom parken og stoppet ved noen av hinderne for å se hva det gikk ut på. Knipset ikke vilt med bilder da. For var litt sliten selv. Blir jo sliten bare av å se på sånne ting jeg 😉 Men de så hakket mer slitne ut deltakerne etterhvert 😀

Min første tanke var at det er over min forstand at folk frivillig utsetter seg for sånne ting som dette. Men andre tanken var at det er jo mestring. Det som jeg feirer som mestring i hverdagen, er en selvfølge for folk flest, og de reflekterer ikke over det. Bare det å stå opp og kle seg om morgenen kan være en stor utfordring for meg. Og har jeg en ordentlig dårlig dag, så føles det som en seier når jeg har klart det.
Samme følelsen av seier får nok deltakerne i løpet her når de har kommet seg gjennom tøffe hinder. Og jeg kan si, at den følelsen, den er virkelig god. Den følelsen av mestring ♥

Litt uskarpt dette bildet, for jeg sto så langt borte og zoomet inn. Men her er det da en høy vegg som skal forseres. På den siden deltakerne kommer, gjelder det å være høy nok, eller å få hjelp av lagvenner, eller å være veldig flinke til å hoppe, for der var ikke mye å støtte seg på. Det var litt enklere på denne siden hvor de kommer ned.

Å forsere en stige i en kald elv er sikkert ingen sak. Selv om vannet er kaldt, så skal det tross alt ikke klatres.

Hakket verre er det når den neste stigen ligger nesten helt ned mot vannoverflaten. Det var noen som måtte mote seg ordentlig opp for å klare denne. Jeg misunnet dem ikke denne!

Jeg vet ikke jeg hva disse dekkene var fylt med, men det så svintungt ut. Mannfolkene klarte nok disse litt lettere. Tilfeldigvis var det damer som var på disse øvelsene jeg har tatt bilder av. Men mannfolka var godt representert også.

Det var mange flere øvelser i mange sorter kategorier. Og mange av dem vi møtte var etterhvert ganske så møkkete, og med flussete og istykkerrevne klær. Så det gikk nok hardt for seg ja 🙂

Jeg har ikke flere bilder fra dette, jeg nøyde meg med å se på. Men mye action var det i alle fall. Og det var gøy å bevitne dette her. Jeg priste meg lykkelig for at jeg kun var publikum 😀

Har du noen gang vært med på sånt som dette, eller ønsket å være med?

#utfordring #challenge #hinderløp #hinder #sliten #mestring

12 kommentarer
    1. Ja det her var nok tøffe greier..men som du sier for oss som er syke kan små hverdagsting være like imponerende å gjennomføre 🙂 Ikke vært med på noe slikt..men gikk jo langrenn i ungdommen .. Har en nevø og ei niese som har vært med på en del tøffe “bakkeløp”… Moro å se bildene her.. og koselig dere fikk vært ute på tur..selv om dere sto over løpet..hehe.. Klem og fin dag videre <3

      1. Ja, en gang i tiden var vi jo spreke vi også. Jeg pleide å sykle mye. Var ikke med i noe lag eller forening, men var på sykkeltur bl.a. til Danmark. Fint å kunne minnes, og kjekt å se de unge og spreke nå til dags 🙂
        Klem ♥

    2. Dette hørtes absolutt ut som en kraftanstrengelse, litt forskrekket over at de måtte i vannet og under en stige. Kunne de ikke bare klatre over? Har aldri vært med på noe slikt, men som du sier, gir det nok mestringsfølelse. Noe som har en veldig stor variasjon, slik som for deg og til andre som er friske – det kan bli et stort sprang. Det er en kunst dette å forstå det en ikke forstår, ikke så mange som behersker den kunsten. Men når det som har virka, svikter, forstår en plutselig langt mer om akkurat det. Klem. <3

      1. Ja, det var tøffe tak for dem som skulle forsere dette stigehinderet. Glad det ikke var meg i grunnen. Det spranget er ganske stort ja, spranget mellom frisk og syk. Men fordelen vi syke har er at vi forstår litt mer 🙂 Og unner ingen samme sjebne.
        Klem til deg ♥

    3. Hjertelig takk, men jeg står over 😀 Men artige bilder, det skaper jo aktivitet og action, og lykke til for de som har lyst å utfordre seg selv 😀

    4. Ja jeg blir også sliten bare av å se på…phuu..men joda..er jo mestring, og sikkert kjempe gøy for de som liker det! Ser jo variert og litt morsomt ut da…om kroppen hadde spilt på lag….

      1. Ja, noe så kjekt ut, ting som jeg kunne fått til selv, for 20 år siden 😉 Var nok en opplevelse for dem som deltok 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg