MED FINE DAMER PÅ TUR / HIKING WITH NICE LADIES

I går var jeg på tur med to fine damer ♥

Yesterday I did a hike with two nice ladies ♥

Turen gikk med mine to venninner, Monica og Kristine. Og målet var Maudlandsgården på Hommersåk.

The hike was with my two friends, Monica and Kristine. And the goal for the hike was Maudlandsgården at Hommersåk.

 

Vi gikk forbi en vakker strand…

We walked past a beautiful beach…

 

Vi gikk forbi flere veivalg…

We passed several road choices…

 

Vi gikk forbi et “kråkereir”…

We passed a “crow’s nest”…

 

Vi vasset gjennom oversvømte stier…

We waded through flooded paths…

 

Heldigvis hadde jeg impregnert skoene mine før turen startet.

Luckily I had impregnated my shoes before the hike started.

 

Og så var vi fremme!

And then we arrived!

 

Målet var denne gapahuken her, hvor vi kunne sitte tørt og godt og nyte vår lunsj, uavhengig av været. Vi angret litt på at vi ikke tok med oss ved, så det har vi planer om å gjøre en annen gang 🙂

The goal was this building here, where we could sit protected from rain and enjoy our lunch, regardless of the weather. We regretted a bit that we did not bring firewood, so we plan to do that another time 🙂

 

3 blide damer ♥

3 smiling ladies ♥

 

Vi nøt vår lunsj….

We enjoyed our lunch….

 

… mens sauene på utsiden av gjerdet gjorde sitt beste for å holde oss varme og trygge.

… while the sheep outside the fence did the best they could to keep us warm and safe.

 

Litt nysgjerrige var de også 😀

They were a little curious too 😀

 

Varm drikke hjalp også til å holde på varmen.

Hot drinks also helped keep warm.

 

Det søte punktum ♥

The sweet dot ♥

 

Mmmmm…….

 

Mette og fornøyde etter god mat og mye prat, la vi i vei på hjemturen igjen. Og enda en vellykket tur var unnagjort med disse fine damene ♥ Og vi kan takke korona for at vi alle 3 har muligheten til å gå på tur som dette midt på lyse dagen 🙂

Satisfied and happy after good food and a lot of talk, we set off on the way home again. And another successful hike was made with these nice ladies ♥ And we can thank the corona that all 3 of us have the opportunity to go on hikes like this in broad daylight 🙂

19 kommentarer
    1. Det så ut til å være en skikkelig flott tur, i høstens ramme. 😀 Mange turmuligheter der omkring ser jeg 🙂 Tusen takk for turen 🙂

    2. Så koselig da.. og sporty jenter som “plaska”og gikk… Også så fin stemning med strikking..og “garnet”gressende rett ved..hehe.. Flotte bilder som alltid hos deg ..Klem <3

      1. Hehe, ja, det der med garnet som gresset like ved kom jeg ikke på før du skrev det her…ganske artig ja. Kunne jo vært en reklame 🙂
        Veldig fin tur var det. Så vi koste oss 😀
        Klem ♥

        1. Jeg tok meg nylig turen for å se hva det var. Det var en flott tur med god utsikt i solnedgangen. Stien er skiltet og rød markert. Turen gikk til Eilevtuppen og jeg kan forså at det blir kalt tuppen, men det var en spennende og tøff tupp. Gikk alene men hvis jeg hadde hatt med meg noen så hadde det vært et spektakulær plass å ta noen tøffe bilder fra.

          1. Tusen takk for spennende tips 🙂 Nå fikk fotodama her lyst på tur til Eilevtuppen 🙂 Det skal jeg jammen foreslå for min venninner 🙂 Jeg tør ikke gå alene, av flere årsaker. En av dem er at jeg er redd for å rote meg bort. Hjernetåke er en kjent tilstand i denne kroppen.
            Men tur er alltid kjekt. Så denne skal jeg jammen få gått. Tusen takk for at du fortalte dette ♥ Og kjekt at du selv fikk gått den etter å ha sett bilder hos meg 🙂

            1. Jeg har vært på turen, men har ikke nådd å skrive om den enda 🙂
              Helsa mi spiller ikke på mitt lag for tiden. Men det var en flott tur. Og jeg har masse bilder som venter på å komme inn i bloggen her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg