MED FORVENTNINGER OM EN FIN DAG

God morgen alle sammen ♥

Ny dag, nye gleder.

Jeg kom hjem fra hytta i går. Og til min store glede viser været seg fra sin aller beste side her hjemme også. Da dette bildet ble tatt for en halv time siden, hadde ikke solen nådd å komme helt frem over fjellet på denne siden enda. Men jammen skinner den flott nå når jeg sitter her og skriver. Den har riktignok ikke nådd min terrasse enda, men det er ikke lenge til.

Så dagen i dag skal nytes. Jeg våknet kl. 05. Og håper at jeg ikke blir alt for trøtt når vi kommer litt ut på ettermiddagen.
Jeg har i alle fall lyst å gå en tur. Så må jeg handle litt. Og så kommer min datter i ettermiddag, og skal være her i 3 uker. Og i kveld får hun besøk av en venninne. Jeg lurte på om jeg skulle finne på noe godt de kan kose seg med. Vi får se hvor energien min ligger når jeg er ferdig med tur og handling. Og ja, du vet, det er den søndagsåpne butikken jeg skal handle i. Alt annet er jo stengt. Men veldig greit når man kommer hjem midt i påsken, og kjøleskapet er tomt, da er den søndagsåpne butikken god å ha. I alle fall for dette svimehodet her, som ikke klarer å planlegge handelen langt frem.

Men altså, uten for mye planlagt, håper jeg å kunne sitte ute og nyte solen mens jeg strikker litt mer putestrikk. Har hatt en liten påskepause i strikkingen. Det er meldt 15 grader i dag. Og da bare MÅ jeg være ute ♥

Hva skal du gjøre i dag?

Nyt denne 2. påskedagen, og ta godt vare på deg selv ♥

16 kommentarer
    1. God morgen til deg 🙂

      Her skal siste dagen i påska nytes hjemme i sola tror jeg 🙂 Jeg har en påbegynnende forkjølelse.. fra halsen og opp hhehehe så her er noe på gang og jeg må ta det med ro 🙂

      Nyt dagen, Eva 🙂

      klem

      1. God morgen ja ♥
        Det høres veldig bra ut å nyte dagen hjemme i solen, spesielt siden du brygger på en forkjølelse. Ta det godt med ro og stell pent med deg selv i dag ♥ Og god bedring ♥
        Fineste dagen ♥ Klemmer

      1. Takk for det. Ja, hvis ikke turen blir for utfordrende, så er planene akkurat passe. Og jeg har kommet frem til at jeg legger handleturen til turen. To fluer i en smekk 🙂
        Kos deg masse i dag du også ♥

    2. Høres ut som det blir en fin dag. Her skal den også nytes med sol og blå himmel. Sola kommer på terrassen utpå dagen, så det blir mest rolig inne, og kanskje en liten gåtur først ☺️ Kos deg og nyt! Klem 🥰

      1. Ja, jammen ble det en fin dag 🙂 Og bra du også har godvær å nyte. Her kommer solen tidlit på terrassen, og er hele dagen. Så det er skikkelig luksus.
        Håper du fikk gått deg en liten tur. Jeg gikk tur selv. Og la inn en runde innom butikken i samme slengen. Veldig greit det.
        Fine kvelden til deg ♥ Klem ♥

    3. Jeg var oppe 8 og det er tidlig for meg. Nydelig vær her også så sitter ute når sola har varmet opp litt. Så blir nok reprise fra i går, bok på balkongen. Begynte på ny bok i går og den fenget, Stjålet av Læstadius. De dreper reinsdyret til ei ni år gammel samejente og truer henne til taushet og hvordan det preger henne. Ha en nydelig dag 🙂

      1. Herlig å kunne sette seg ut på terrassen og lese og nyte livet ♥ Og boken du leser høres spennende ut. Selv leser jeg “Ingenting å tape” av Lee Child akkurat nå. Boken er ikke av nyere dato, men det spiller liksom ingen rolle når det handler om Jack Reacher 🙂
        Håper dagen din har vært god. Nyt kvelden ♥

    4. Jeg synes det er helt hreit med søndagsåpne butikker. Det er ikke ofte jeg benytter meg av det, men det er utrolig kjekt å ja mår nehovet for påfyll nærmer seg. Bensinstasjoner har vært åpne på helligdager i årevis. Hva er forskjellen liksom?

      1. Jeg er jo enig med deg, bensinstasjoner har jo vært åpne i årevis, og de har også solgt matvarer. Og der er det mye dyrere også. Så takke meg til søndagsåpne butikker ♥ Når man virkelig trenger det, så er det helt fantastisk 🙂

    5. Ble sannelig totalt på etterskudd med alt av blogglesing – igjen.. Men nå har jeg lest meg opp på alle de flotte innlegga dine sida sist. Masse koselige hendelser og nydelige bilder – og spesielt godt likte jeg turen din langs kyststien ❤
      Håper du får en riktig god dag videre ❤ Klemsiklemz

      1. Tusen takk for at du har lest så mye, for tiden blogger jeg mer enn jeg normalt gjør, så det kan bli riktig travelt å lese alt 🙂 Selv leser jeg jo litt nå og da. Og ligger vel egentlig konstant på etterskudd. Men kjekt å lese uansett 🙂
        Kyststien var flott. Jeg har gått der før, men det blir jo ikke så ofte. Og når jeg ser på de fantastiske fjelltoppene du har bilder av i dag, så blir jeg jo grønn av misunnelse. Så vakkert landskap ♥
        En herlig fin kveld til deg ♥ Klemmer ♥

        1. Syns jo det er supertrivelig å lese – sjøl om det kan ta litt tid å komme gjennom alt 🥰
          Og joda, skal være veldig enig i at det er et fantastisk landskap her med de fjellene – og gjett om jeg gleder meg til det blir så snøfritt at jeg kan begynne toppturene mine igjen 😉
          Klemmerz💖

          1. Ja jeg er enig med deg, utrolig kjekt å lese.
            Og jeg ser veldig lett for meg at du gleder deg til mer snæfrie tider. Det er noe helt eget med å se et vakkert snøfritt landskap.
            Klemmer ♥

      1. Ja, det ble litt tidlig. Sliter med søvnen for tiden. Men er fornøyd når jeg klarer å sove 5 timer i strekk. Da gjør det ikke noe når jeg våkner tidlig 🙂
        Det har vært en nydelig dag. Masse sol, 17 grader, tur, og jeg fikk handlet. Og så har jeg strikket en del. Godt fornøyd 🙂
        Håper dine påskedager har vært gode ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg