MED ØNSKER OM EN GLAD DAG

Hei alle sammen ♥

I am back 😀

Det er rart med det, men helgene, de er som regel ganske utslitte. Da har jeg kanskje hatt en travel uke, og så blir det litt nedetid i helgen.

Men sånn er det jo for folk flest, bare ikke i helt samme grad. Det er jo derfor vi har helgene, for å hvile ut og komme oss igjen etter en travel uke som inneholder mye. For min del er det av og til sånn at helgen går helt bort i hvile, smerter og alt som følger med. Da er det ikke tid for å ta seg en fest f.eks. Eller å gå ut på noe. Det er det ikke mer energi til. Og derfor er jeg faktisk veldig glad i mandagen, som oftest kommer som et friskt pust, hvor kroppen igjen begynner å fungere litt, og man kan begynne å leve tilnærmet normalt.

Denne helgen som var endte på en helt annen måte enn jeg så for meg. Plutselig under sterk innflytelse av min datter, hadde vi vært ute og handlet maling, og hun malte gang og trapperom. Etterpå var det ut og handle noen nye møbler som ville matche mer. Det var jo ikke så mye jeg gjorde. Annet enn å se på, og i noen tilfeller, la være å se på, fordi det var skummelt. Men så var det jo ut og handle. Og det krever sin kvinne. Så søndagen ble helt daff. Den falt litt bort. Og da ble mandagen også daff. Men likevel litt bedre. Det vil komme et “extreme make-over” innlegg 🙂

Og jeg måtte ut på mandagen, ja, i går altså. For jeg hadde avtale om dekkskift. Og så ble en venninne med, og vi gikk på kjøpesenter etterpå. Jeg var ikke helt i form i går kveld. Da var jeg kvalm og svimmel, og følte meg rimelig uttafor. Men jeg så frem til dagen i dag, en dag helt uten planer 🙂

På søndagskvelden tok jeg og min datter oss opp til et flott utsiktspunkt like ovenfor her for å se på solnedgangen. Og vet du hva, en stor naturopplevelse ventet, som jeg ikke hadde tatt med i beregningen. For en delfin har bosatt seg i Gandsfjorden. Og da vi satt og så solnedgangen, ble datteren min obs på at det var bevegelser nede i fjorden. Og der var den jammen, delfinen. Det kommer et innlegg om den også, med ikke de aller beste bildene, men som en kuriositet likevel.

Og så har jeg lest litt blogg. Selv om jeg ikke har kommentert så veldig. Og jeg ser at Frodith har en fargeutfordring. Jeg er en stor fan av hennes utfordringer, men det er ofte jeg ikke klarer å være med. Denne fargeutfordringen ser veldig kjekk ut, jeg elsker farger. Men om jeg blir med, vet jeg ikke enda. Jeg ligger jo ganske bakpå. Kanskje jeg gjør et forsøk 🙂 Tiden vil vise.

I dag har jeg tenkt å gå en tur. I går regnet det, i dag skinner solen igjen. Og her jeg sitter, så jeg akkurat at en turistbuss kjørte forbi!
Ja, det tror jeg er første gang jeg har sett i gatene her. Og jeg kan bare tenke meg at det må være at de skal besøke det fine utsiktspunktet vi har. Noe annet gir ikke mening. Men det var jo litt morsomt å se da 🙂

Men nå skal jeg logge av her, og kjøre ned til flaten, parkere like nedenfor utsiktspunktet, og gå en tur derfra.

Ha en herlig glad dag ♥

18 kommentarer
    1. Det kan nok ofte være sånn for de fleste av oss, at helgene er til for å lade batteriene. Selvsagt er det stor forskjell på oss, noen trenger litt mer ladetid enn andre 🥰 Det har jo blitt en ganske så innholdsrik helg allikevel, og så litt oppussing også. Å takk for at du minnet meg på at jeg må bestille time til dekkskift 😲 for det hadde gått i glemmeboka. Ha en nydelig tirsdag, klem 🥰

      1. Ja, det er oftest sånn for de fleste. Helgen er til for å lade batteriene. Og det gjøres på forskjellige måter 🙂
        Det var kjekt å få noe nytt i huset. Plutselig virker alt så mye lysere og lettere.
        Ja, dekkskift er greit å ha gjort. Vinterdekk slites fortere når temperaturen stiger.
        Ha en herlig torsdag ♥ Klem ♥

    2. Slik er det med oss som har kroniske sykdom. Det skal ikke mye til for at vi kapitulerer. Men det skjer også litt som gir glede til hverdagen vår:)
      Jeg tenkte å plante blomster til graven i dag, men kroppen vil bare finne sofaen. Så vi får se. en god dag til deg:)

      1. Ja, det er sant, det skal ikke mye til for at vi kapitulerer, men faktisk skal det ikke mye til for å gi oss glede heller, for vi tar ikke lenger ting for gitt.
        Jeg håper du ikke brukte opp all energien på å plante, men det ble i alle fall fint ♥
        En god dag til fine deg også ♥

    3. Noen dager må være uten planer. Må rekreere. Men så fint med fornying i huset, gleder meg til å se det. Og virkelig, delfin altså…, sååå morsomt. Det er fantastisk. Du må nyte dagen din og fin gåtur. <3

      1. Ja, planløse dager er viktig for å kunne hente seg litt inn igjen.
        Og fornying i heimen er virkelig av det gode. Det er tilfredstillende i det lange løp ♥
        Ja, tenk det er en delfin her. Jeg har tenkt å dra på delfin-safari langs fjorden en dag. Håper jeg får se den da 🙂
        Ha en herlig flott dag fine du ♥ Klem

    4. Wow en delfin i nærområdet det må virkelig ha vært en opplevelse. Jeg har slengt meg med på denne fargeutfordringen jeg også. Det hender det er litt gøy å løse oppgaver som blir gitt. Selv om jeg stort sett er noen dager på forskudd med egne innlegg. Jeg liker å lage litt frem i tid, da har jeg litt å gå på om jeg har endel annet noen dager,

      1. Ja, den delfinen, den ga glede og forundring. Så herlig skapning.
        Kjekt med noen utfordringer ja, så jeg ble med jeg også. Men det er noe med det, at jeg også har mye annet på hjertet, så det blir litt mye blogging av og til. Jeg evner ikke å være i forkant som regel, så beundrer deg meget der ja. Og så får jeg da dager hvor alt blir flatt, og jeg ikke klarer noen ting.
        Ha en fin torsdag ♥

    5. Godt med dager uten planer og vi trenger det visst innimellom for å slippe smerter og utmattelse. Burde ta meg en hel dag jeg også snart.
      Flotte bilder 😀🥰

    6. Så artig med den delfinen, og solnedgangen har jeg et bilde i hodet av 😉 Lange pauser og mye hvile er viktig for å klare hverdagene som kommer 🥰

      1. Ja, delfinen var en opplevelse. Jeg tenker å ta meg en delfin-safari langs fjorden en dag. Håper å få et glimt da 🙂
        I dag er hviledag. Totalt. Litt blogging, resten strikking, lesing og TV. Alt av fysiske aktiviteter går helt ut.
        Så blir nok morgendagen en bedre dag ♥

          1. Ja, pass på å hvile masse og godt ♥ Her er pleddet funnet frem, og noe godt i kopp og glass. Og så krølle seg godt opp i godstolen, mens jeg veksler litt mellom å se serie på Disney+, strikke, lese bok, og lukke øynene 🙂
            Og selvsagt, på en dag som dette, går det fint an å kikke regelmessig innom bloggen også, som en variasjon 🙂

    7. Du er et så fint og positivt menneske. Koselig å lese dine innlegg, men jeg skulle ønske du var i full fart ja. men du er flink til å ta dagene som de er. Happy day til deg. Klemsiklem:)

      1. Tusen hjertelig takk, så hyggelig å høre ♥♥
        Ja, jeg skulle også ønske jeg var i full fart, og hadde dagene fulle av viktige og kjekke ting å gjøre. Men sånn er det ikke. Så jeg tenker man gjør det beste ut av det man har, også når det gjelder dagene. For dagene har man jo 🙂
        Fineste dagen i dag til deg ♥ Klemmer godt ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg