MEDALJENS BAKSIDE

God morgen alle sammen ♥ Tenk nå er det fredag igjen 😀 Kanskje har du noen kjekke planer for helgen?

Jeg er glad det er fredag. Og her er det også høstferiestart, så kommende uke er fri for ungdommene i huset. Min datter går siste året på videregående, og sønnen min er godt i gang på universitetet. Og begge ser frem til ferie.

Dagen i dag startet med at vekkeklokka ringte. Og jeg var så omtåket og desorientert, at jeg fant ikke nattbordet for å stoppe klokka. Det var første signalet på at denne dagen ikke er blant de beste. For oftest når jeg våkner, er jeg dødssliten, men i godt humør. Og jeg har sjelden problem med å stå opp. Men det hadde jeg i dag. Oftest våkner jeg jo før klokka også. Så da jeg endelig fant den plagsomme lyden, fikk jeg stoppet den, og stilte klokka på ringing et kvarter senere. Og så sovnet jeg igjen.

Det samme gjentok seg. Desorientert, og fant ikke klokka. Stilte den 20 minutter frem, og sovnet som en sten igjen.

Denne 3. gangen når klokka ringte, da fant jeg ikke nattbordet engang. Jeg ante ikke helt hvor jeg var. Så da når jeg endelig etter mye fomling og olling fantklokka, fikk jeg stoppet den, og så slet jeg meg ut av senga. 

I mørket der i rommet, klarte jeg ikke engang å finne veien ut, enda jeg kan veien i blinde. Jeg deiset rett i veggen så det sang. Nok et tegn på at denne dagen absolutt kunne vært bedre.

Og det er medaljens bakside. Jeg har nemlig hatt noe hver dag denne uken, og toppet med å gå topptur i går. En tur som jeg elsker og savner mye, fordi jeg ikke kan gå så mye tur lenger. Jeg har jo et kne som ikke er i toppform. Og resten av kroppen har også blitt ganske redusert de siste årene. Så dagen i dag skal være hjemme! Jeg har ingen må-planer, annet enn helgevasken da. Men den kan jeg tross alt bruke helgen på. Og er jeg heldig får jeg litt hjelp av travle ungdommer som starter sin høstferie nå.

Jeg hadde tenkt å legge meg nedpå litt etter jeg sto opp, men nå har jeg besluttet å gjøre bittelitt husarbeid først, før jeg tar meg en velfortjent hvil. Det er så greit med det som er gjort, og at jeg i alle fall har fått begynt 🙂 Det følger med til dagsformen en kropp som knirker og knaker og har vondt all over!

Istedet for te, startet jeg dagen med varm sjokolade.
Omtåket som jeg er i dag (hjernetåke) skulle jeg egentlig lage kaffe mocca, men så blandet jeg feil, og bare vaste og tullet. Det endte med at jeg hadde i masse sjokolade for å gi smak til alt for mye varmt vann som ikke smaker så mye i det hele tatt. Så da ble det varm sjokolade. 

Og den smakte ypperlig den varme sjokoladen, og en god start på en vanskelig dag.

 

Selvsagt drakk jeg den varme sjokoladen utendørs, vel vitende om at i dag er ikke turdag!

 

Men jeg fikk gode nyheter i går, som gjør at dagen i dag er lys likevel. For nå har jeg endelig fått innvilget tillatelse fra NAV til å søke ufør. Men da jeg skulle fylle ut søknaden i går kveld, så fungerte ikke siden ordentlig, og jeg måtte gi opp. Skal gi det et nytt forsøk i dag.

Så da blir dagen i dag seende omtrent sånn ut:

  • husarbeid
  • strikke litt
  • hvile/sove
  • fylle ut søknad
  • hvile/strikke
  • legge ut dagens catwalk-innlegg
  • hvile/sove
  • kanskje litt mer husarbeid hvis formen tilsier det
  • hvile/strikke
  • lese litt blogg i kveld, og svare litt kommentarer

Og om jeg er heldig, får jeg kanskje lest litt blogg i løpet av dagen også, og ikke minst, spist litt innimellom. Men jeg må ikke være for ambisiøs i dag, så mulig noe faller ut fra denne lista. 

Jeg ønsker i alle fall deg som er innom og leser hos meg, en herlig fredag. Håper du har noe givende og kjekt på planene 🙂

 

 

#morgenstund #varmsjokolade #helse #hjernetåke

5 kommentarer
    1. Uffda, hørtes skummelt ut. Men godt du kom deg opp til slutt. 🙂 Men opplevelsene fra i går og toppturen forsvinner jo ikke 😀 Lykke til med dagens planer 🙂

    2. Fint du fikk en flott tur i går selv om været ikke var tipp topp.. Så får du pusle med litt småtteri og kose deg som best du kan hjemme i dag.. Så deilig ut med varm sjokolade ute en høstmorgen 🙂 Håper det ordner seg greit med søknad til Nav… Klem og fin dag videre til deg <3

    3. Ikke lett det der, men du er flink til å ta en dag av gangen føler jeg. Her har høstferien siste helg nå, mens dere begynner. Håper du finner formen og får noen fine dager framover. Her er det nesten solskinn, men masse skyer. Jeg har da fått unne litt rengjøring og snart er kaffen klar. Du fristet med kakao eller sjokolade da, men det får bli en annen dag. Klem til deg 🙂

    4. Dette var en tung start på en dag. Kroppen din trengte nok søvnen og hvilen. Syns likevel du har en ganske ambisiøs plan for dagen. Men skjønner folk er flinke :). Har nesten samme tematikk som deg i dag, men hadde nok en noe bedre start. Kost deg med helga, Håper resten av helga blir god. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg