MENS VERDEN VÅKNER OPP

Noen ganger våkner jeg veldig tidlig, og får ikke sove igjen. Og jeg er ikke særlig god på å ligge og dra meg i senga som mange andre ynder å gjøre. Jeg kjeder meg fort. Så da kan jeg like gjerne stå opp og lytte til at resten av verden våkner til etter natten. 

I dag har jeg sittet her og lest blogg, mens jeg hører at det blir mer og mer liv i nabolaget. Folk står opp, trøtte og fæle, spiser kanskje frokost, og så går de ut og starter bilen for å kjøre på jobb. Skolebarna kommer også etterhvert på banen. Glade barnestemmer som går forbi huset på vei til skolen. Det er fint med rutiner.

Her kunne jeg jo fint tatt en kaffe mens jeg koser meg med blogglesing. Men det har jeg ikke orket. Da må jeg jo reise meg opp og gå på kjøkkenet. Så det venter jeg litt med, så har jeg noe å glede meg til. 

I perioder skrur jeg gjerne på TV med Godmorgen Norge på TV 2. Men akkurat nå har jeg en periode hvor stillhet føles best. Da er det bedre å lytte til at verden utenfor våkner opp. 

Snart tar jeg inn kattene sånn at de får seg litt frokost. Ja, de er inne altså, men ikke i stua. Jeg har valgt å vente litt. Jeg liker å være helt alene en liten stund. Og kattene, den minste da, hun er nokså aktiv enda. 

Morgenturene jeg ofte gikk tidligere, de er satt på vent. Jeg tør ikke gå tur alene for tiden, og energien spiller ikke helt på lag. Men snart håper jeg at jeg i alle fall kan starte med litt mer turgåing. 

Men for å gi dagen en fin start, har jeg funnet et bilde jeg tok en vintermorgen for noen år siden da jeg gikk en morgentur.

Kan du se at det er litt is på vannet?

Dette bildet er et av mine favoritter. Og dette boligkomplekset som hører til denne lille brygga, der har jeg litt lyst å bo. Men det er sjelden man finner leiligheter til salgs her. Så jeg får smøre meg med tålmodighet.

Så gjenstår å ønske deg en nydelig fin dag. Snart er det helg ♥

17 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Dagen blir nok fin den. Ja, kanskje ikke været, men sånn ellers 🙂
        Tur har jeg ikke noe håp om selv om jeg har lyst. Men tiden vil vise 🙂
        Nyt helgen ♥

      1. Tusen takk for det ♥
        Dagen tegner til å bli fin ♥ Og det hjelper med sånne gode bildeminner 🙂
        Nyt dagen og alle de små ting ♥

    1. I motsetning til deg liker jeg å ligge lenge i senga. Venter til kroppen sier fra at jeg er klar til å stå opp. Men morgenen er jo lang når man våkner før ni… 😀 og i dag har jeg tatt med PC-en i senga. Det var noe jeg begynte med i går, og stod da ikke opp før fire. Skal opp litt tidligere i dag, da…

      Håper du får mer energi utover dagen og ork til å gjøre det som du har lyst til! ❤️ For et flott bilde! Skjønner godt at du kunne tenke deg å bo der, spesielt om du får sjøutsikt. Ville kattene finne seg til rette der? Om ikke nå, så kan det jo bli senere 😊

      1. Ja, det er mange som liker å ligge lenge. Selv har jeg ofte så vondt at jeg ikke klarer det. Og så er jeg så nysgjerrig på hva dagen bringer. Men den dagen jeg flytter herfra, har jeg lyst å innvestere i en seng man kan styre i forskjellige stillinger, sånn at man kan få en god sittestilling. For jeg har også forsøkt pc i senga, men det ble for ubehagelig. Jeg elsker senga mi da, så det sitter langt inne å bytte 🙂
        Jeg er nok redd for at kattene kanskje må bli innekatter den dagen jeg flytter. Men den tid den sorg. Jeg har jo ikke funnet drømmeplassen enda. Eller jo, jeg fant den, men tapte budrunden. Sånn er det å være alene med minstepensjonistinntekt. Så da skjønner du at jeg er i gang i alle fall 🙂
        Nyt dagen, enten den er i senga eller andre steder ♥ Jeg vil si du fortjente den deilige dagen lenge til sengs ♥

        1. Jeg har også ei god seng, full av magnetenergi, noe jeg absolutt kan anbefale! Har flere puter til støtte og et sengebrett som funker godt for PC-en. Skal sende deg et bilde. Jeg er fortsatt i senga. Skal stå opp snart, må ha noe mat etter hvert, men legger meg kanskje igjen etterpå. 😀

          Så spennende at du har begynt å se deg om etter drømmeplassen. Vet jo at du har det fint der du er også, men alt har sin tid, også bosteder. Innekatter er jo helt ok, om de tilpasser seg innetilværelsen. 🙂

          Håper dagen din blir bedre og bedre! ♥

          1. Magnetenergi….det høres kostbart ut. Ja, det er jo kostbart det jeg tenker på også. Men den senga jeg har liker jeg så godt designet på. Så har ikke lyst å bytte den ut av den grunn. Men den er veldig stor, så sånn egentlig er det på tide med noe mindre også ja. Jeg får google litt om magnetenergi og se hva det er 🙂

            Ja, egentlig bor jeg på drømmeplassen. Trives godt her. Men som du sier, alt har sin tid. Og jeg innser at jeg ikke klarer med dette mer nå. For mye vedlikehold og for stor hage. De siste to årene har mye levd sitt eget liv. Og det er jo ikke så trivelig. Så noe mindre, mer lettstelt, og helst på ett plan, så skal nok ting bli bedre.
            Kattene har jeg lyst skal være utekatter. Men det er ikke alle steder det er mulig.

            Dagen begynte fint. Nå har jeg vært og handlet, så nå er jeg kaputt. Nå blir det sløving videre denne dagen 🙂

            Kos deg masse ♥

            1. Nja, ikke billig, men verdt pengene når det fungerer. Jeg kjøpte gjennom Nikken, som dessverre ikke selger i Norge lenger. Man må bestille fra England. Man trenger ikke bytte ut hele senga. Jeg kjøpte overmadrass, pute og dyne med magnetenergi. Fint for mindre smerter og stivhet i kroppen også.

              Verden har vel forandret seg litt for deg de siste par årene, så skjønner at du synes det blir mye med vedlikehold og hage. Jeg er veldig fornøyd med å ha byttet ut et stort hus med en lettstelt leilighet på ett plan, men det er selvsagt viktig å bo på et sted hvor man trives.

              Sløving og lading er nok påkrevd da. Håper at kroppen din tar lading raskt! 🙂 Jeg skal gjøre et nytt forsøk på å stå opp. Tekoppen er tom. 😀

    2. For et nydelig og stemningsfylt bilde 🥰
      Jeg er en ordentlig nattugle, så det er sjelden jeg våkner tidlig av meg selv. Hadde det ikke vært for Vinja (katten min), som kommer opp i senga så fort hun hører jeg våkner, kunne jeg nok ha ligget en stund og slappet av. Hun vil jeg skal stå opp å gi henne medisin, mat og ordne toalettet hennes 😉

      1. Tusen takk ♥ Ja, det bildet er jeg veldig glad i ♥
        Ja, de kattene vet du 😉 Man må jo opp for stelle for dem. De klarer seg bra en stund da. I dag bare MÅTTE jeg ha litt egentid før jeg slapp dem inn i stua.
        Jeg var nok mer nattugle før. Men kan ha tendenser nå også. Det er jo litt godt da, å sløve litt før man er nødt til å stå opp 🙂

    3. Jeg klarer heller ikke å ligge og dra meg i senga, da står jeg heller opp og jeg som du liker den stillheten som er tidlig på morgenen🙂

      For et vakkert bilde, skjønner at det er et favorittbilde, ha en fin fredag videre Eva❤

    4. Nydelig bilde! 🙂 Jeg klarer godt å ligge en stund i senga om morgenen, nyter det når jeg har muligheten. Men sjelden lenger enn til 9 – maks 10. Da føler jeg at dagen går fra meg 😉
      Som vi snakket om, så har jo vi gjort motsatt, valgt å flytte til stort hus med hage for noen år. Vi får se hvordan det går, men jeg tror spesielt mannen har godt av det når han ikke skal jobbe lenger.
      Det som er fint, er at vi kan flytte til leilighet om vi finner ut at det ikke går. Om vi kjøper eller leier da, gjenstår å se 😉
      Ser at det er is på vannet, når du sier det 🙂

    5. Et nydelig bilde, Eva – skjønner godt at du kunne tenke deg å bo der…! Vi er like med det å ville ha det stille om morran….. det er jo så innmari nydelig! Ikke alltid jeg slår på tv om kvelden heller – stillhet er viktig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg