MIDGARDSORMEN I HØSTSOL

Så ble det jammen tur på meg i dag. Jeg varte nå litt av dagen i alle fall. Men måtte trekke inn årene i 15 tiden. For da kom hodepinen tilbake med brask og bram.

Turen i dag var mye verdt for meg, fordi jeg fikk frisk luft, sol, og fine synsinntrykk av naturen der vi gikk.

Og turen gikk til Midgardsormen på Klepp.

Midgardsormen binder sammen turområder på hver side av dette vannet som heter Frøylandsvannet. Vannet er stort, og når denne brua ble bygget, kunne folk bruke et mye større område til å gå turer i. Brua er laget for å gli inn i de naturlige omgivelsene, og det er tatt hensyn til fuglelivet i og langs vannet.

Turfølget mitt i dag var Pål, verdens beste kjæreste ♥

 

Kjekt å gå tur her, hvor det er både dette “landemerket” som brua er, pluss fin natur, skog, stier, piknikkplasser og fred og ro. 
Eller i dag var det ikke fred og ro, for i det flotte været har halve Jæren funnet ut de skulle gå tur her. Så det er et populært turområde tydeligvis. Men kjekt likevel.

 

Vi fant ut vi ville litt bort fra folk, og inn på mykere underlag, så vi beveget oss inn på stiene i skogen langs vannet. Her var det godt å gå både for vondt kne og for helsa ellers. Ikke så slitsomt når det ikke er så mye folk å ta hensyn til hele tiden. Vi gikk jo nærmest i kø på turveien.

 

Det er en stund siden vi har hatt en sånn fin kjærestetur i naturen, så dette var skikkelig kos ♥

I dag var det også lett å se høstfargene som kom til sin rett. Det er jo rett og slett et eventyr 🙂

 

Pål knipset bilder han også, så det er ikke bare meg som flakser rundt og knipser.

 

Jeg liker så godt å ta bilder av små ting på bakken når jeg ser noe som stikker seg ut. Men jammen er det vanskelig å få til når kneet er så stivt og vondt. Så det ble litt sånn litt og litt, enormt forsiktig 🙂

 

Og endelig fikk jeg det til i en vinkel jeg var fornøyd med. Men da var det plutselig ei linselus i bakgrunnen med blå jeans 😉 Jaja….jeg ble jo fornøyd med bildet likevel jeg 🙂

Litt av turgleden er jo ødelagt når jeg ikke kan/orker å ha kamera med meg, men jammen er jeg enormt fornøyd med mobiltelefonens bilder. Den er en god erstatning. Snart må jeg ha en ny, og da er i alle fall bildekvalitet noe som skal stå høyt på prioriteringslisten 🙂

Denne turen var i alle fall helt magisk i det flotte været. Og spesielt etter å ha vært sengeliggende i går var det godt å få litt frisk luft og bevegelse igjen i dag 🙂

 

 

#utpåtur #utpåturaldrisur #midgardsormen #njåskogen #klepp #frøylandsvannet #turglede #uteerbest #uteerlivet

14 kommentarer
    1. så mange fine turområder dere finner,dette var et sted jeg gjerne skulle gått tur i :=) kjekt med en deilig dag ute,og alle finværsdager må bare nytes det er helt klart,sleit med hodepine jeg også i helgen,men det er bedre i dag :=)

      1. Ja, det er nydelig mange steder å gå tur. Jeg liker meg godt her hvor vi var denne søndagen. Og i det fine været.
        Leit at du også har slitt med hodepine, men godt det bedret seg ♥

      1. Takk for det 🙂 Ja, turen var fin den, og jeg liker godt det området. Det er utpå Jæren, så ikke så mange bakker og bratte stigninger. Passer godt for min nåværende form 🙂
        Bank i bordet, hodepinen har ikke helt slått til i dag. Den ligger og lurer med tungt hode, men jeg tror det skal gå bra 😀
        Fine uken til deg ♥

    2. Skjønner godt at mange ville gå der på tur i finvær. Og den broen var jammen flott laget i terrenget! Godt dere fikk en fin kjærestetur…:)

      1. Takk for det 🙂 Ja, er et fint turområde, så jeg skjønner også at mange vil gå der. Blir nok flere turer dit med kjæresten ♥

    3. HEI Eva.
      Hadde lyst å spørre deg fordi jeg kan huske at du har opplevd det før…
      Jeg har lagt ut to innlegg i dag, men finner de ikke på forsiden blogg, bare når jeg går direkte inn på bloggen min.
      Kjempeirriterende. Jeg har mailet support men ville spørre deg om du fikk noen grunn eller hva det var som var galt når du opplevde det. Kjenner jeg mister litt piffen…:(

      1. Hei 🙂
        Jeg har opplevd det noen ganger, og jeg forstår hvor frustrerende det er.
        Jeg fikk selv vite at det enten kunne være for at innlegget sto i kø, for mange legger ut samtidig. Noe jeg ikke tror særlig på, for da ville det jo kommet før eller siden, ikke sant? Eller det kan være fordi man har brukt ord som ikke bør brukes, f.eks. “reklame” eller “annonse”. Sånne type ord hindrer innlegget i å komme på forsiden. Men jeg har opplevd at jeg ikke har brukt sånne ord, og innlegget har likevel aldri kommet på forsiden. Så hva som da er galt, det er det visst ingen som vet. Veldig leit når det skjer, og motivasjonen blir ikke akkurat styrket nei. Men håper du ikke gir opp fordet, og så håper jeg du får et ordentlig svar fra support 🙂 Masse lykke til ♥
        Klem ♥

      1. Ja, det var en bra dag 🙂 Og linselusa får bare være. Kan beskjære, eller fjerne med redigering. Men jeg synes egentlig det var litt kult sånn også 🙂
        Fine dagen til deg også fine du ♥ Klem

      1. Hmm…ja, da får du bare vente og se. Og håper at du forsøker med nye innlegg, og ikke bare legger alt på grus.
        Lykke til ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg