MIN BESTE EGENSKAP, PLUSS LITT TIL

Jeg har nevnt det før, at jeg liker sånne spørsmålsrunder. Det er kjekt å lese om folk sånn utenom det de ellers velger å skrive om i bloggene sine. Litt trøbbel har jeg av og til med å svare på spørsmålene selv 😉 Men gjør tapre forsøk.

I dag tenker jeg at jeg låner fra Vibbedille ♥ 

 

1. Hvor gammel er du om 5 år?

Jeg er ikke gammel i alle fall. Det er jeg ikke før jeg passerer 80. Men enkelte dager føles kroppen som den er noenognitti.
Om 5 år da er jeg i ferd med å bli 59 år. Oi….det var gammelt det…kan jo ikke stemme vel? Uansett, man er ikke eldre enn man føler seg, det er i alle fall min filosofi.

2. Hvem har du vært sammen med i minst 2 timer i dag?

Ingen, så langt. Datteren min kommer vel nærmest, men hun sto opp, spiste og gjorde seg klar for en ny studiedag. Og det utgjorde ikke 2 timer fra hun sto opp til hun dro. Men, når hun komme hjem i ettermiddag, da blir det nok noen timer sammen 🙂 Utenom det skal jeg en tur på sykehuset i dag. Og jeg tviler på at det blir mer enn ca 1 time. Håper i alle fall ikke det blir mer. Andre folk kommer jeg nok ikke til å møte. Turen i går tok litt knekken på meg, så dagen ellers blir veldig rolig i dag.

3. Hvor høy er du?

Jeg rager hele 158 cm over bakken 😉

4. Hvem ringte du sist?

Jeg ringte til sykehuset i går. Jeg så at de hadde ringt til meg, og fikk ikke tak i meg. Jeg regner med det var noe som gjelder timen i dag. Men de hadde visst gått for dagen da jeg ringte dem tilbake. Kanskje de ringer meg i dag da, hvis det var noe viktig.

5. Hvem ringte deg sist?

Litt over kl. 8 i morges ringte en eiendomsmegler for å høre hva jeg syntes om en leilighet jeg hadde kikket på. Budgivningen hadde begynt, men for meg var det for mye jeg ville ha gjort med leiligheten, så da går vinninga opp i spinninga. Budet som var kommet inn, og flere har ikke kommet, var 250000 under takst. Og nå er tiden ute. Jeg må nok ha noe som er splitter nytt, tror jeg.

6. Hva sto det på den siste sms’en du fikk?

Den siste sms’en jeg fikk var et budvarsel på 2.200.000,-. Det sto en adresse også, men det trenger jeg ikke å skrive her 🙂

7. Foretrekker du å ringe eller sende sms?

Jeg hater å ringe, pluss at hukommelse og oppfattelsesevne ikke er som før, så jeg ville nok foretrekke sms eller lignende. Det skrevne ord er så mye enklere å gå tilbake til, enn å drive å ringe for å spørre om hva vi snakket om sist? 😉

8. Hva er ditt favorittsted?

Egentlig litt vanskelig å svare på. Men da jeg var i Death Valley og Las Vegas i 2018, var det så varmt (45-47 grader) at hele kroppen føltes frisk og fin, ikke en eneste smerte, og myk og frisk. Det var som å bli født på ny. Det var som å ha virkelig ferie. Så mitt favorittsted er i alle fall varmt. Og da helst en tørr varme. Rett og slett ørken 🙂 Skulle gjerne hatt feriehus der, i ørkenen. Selvsagt med svømmebasseng og alle luksusfasiliteter 🙂 Jeg likte Death Valley jeg, selv om det er et nokså goldt og øde sted 😉


9. Hvilken øyenfarge har du?

Jeg vil vel si at mine øyne er blå, og veldig lysømfindtlige.

10. Når våknet du i dag?

Første gang jeg våknet var klokken 4.30. Jeg tok en tur på toalettet, og forsøkte å sovne igjen etterpå. Men neida. Det var sånn i går også, og dagen før der. Så fant jeg ut at jeg skulle ta en melatonin. Og da sov jeg helt til litt før 7. Gikk på toalettet igjen, og stupte til køys igjen. Og sov til like før 8. Da trodde jeg at klokka var 10, så jeg krøp ut av sengen for å stå opp. Hadde jeg skjønt at klokken bare var 8 hadde jeg nok valgt å sove litt til. For i dag er kroppen rimelig ødelagt etter turen jeg gikk i går.
Jaja….sove får jeg gjøre i graven når den dagen kommer.

11. Hva skremte deg om natten som barn?

Det kan jeg faktisk ikke huske. Kanskje jeg ikke var så nattlig lettskremt?

12. Hvilket Youtube-klipp var det siste som fikk deg til å le?

Hmm…….kan ikke komme på det heller. Sjelden jeg ser noe på youtube. Enten er det en musikkvideo, eller så er det ett eller annet jeg skal lære. Og ikke noe av det fremkaller latter. Jeg er ikke så veldig på Tik-tok heller. Men det hender det dukker opp noen glimt på FB eller lignende, som kan være litt humoristiske.

13. Hva er din beste egenskap?

Jeg fikk jobb en gang basert på svaret mitt der, og også på hva jeg svarte på det motsatte spørsmålet, hva som er min dårligste egenskap.
Og svaret mitt på begge, er at jeg er veldig tålmodig. For det kan jo være både på godt og vondt. Og det gjelder vel dessverre fortsatt, jeg er veldig tålmodig. Det er ikke bare positivt.

14. Hva er din verste egenskap?

Ja, altså som svart ovenfor, jeg er veldig tålmodig. Faktisk alt for tålmodig noen ganger. Og det er ikke bra altså.

15. Sover du med eller uten klær om natten?

Uten. Men ikke når jeg ligger på sykehuset, for da har man jo ikke lenger privatliv.

16. Hvor mange puter har du i sengen?

3. En pute til hvert sitt formål.

17. Har du stasjonær eller bærbar data?

Her er det kun bærbart som gjelder.

18. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt?

Tro det eller ei, men jeg bruker ullsokker omtrent hele året. Jeg er en ordentlig frysepinn på føttene. Men jeg liker også å gå barføtt, spesielt om underlaget er glatt og rent. I skrivende stund er jeg barføtt, men er iskald på føttene, så burde nok hente ullsokkene.

19. Hva hører du på akkurat nå?

Jeg hører på skrittene til ovenpånaboen. De romsterer nok med noe, husarbeid eller noe sånt.

20. Hvilken iskrem er din favoritt?

Hvis jeg skal velge f.eks. kuleis, så velger jeg alltid romrosin som den ene smaken. Og ellers kan det variere med de andre smakene.

21. Hvilken dessert er din favoritt?

Karamellpudding eller creme brulee.

22. Den største premien du har vunnet?

Jeg vant en skateboard en gang, og en kaffetrakter. Men sånn ellers vil jeg nok si at den største premien på en måte var når min datter vant sølv og gull i NM drill og pompons. Da ble det tur til Kroatia og EM 🙂 Og der ble det EM-bronse i pompons. Så det var jo ikke min premie, men det var jo mitt barn, så da føltes det jo som min premie likevel ♥
Se video nedenfor av bidraget som fikk bronse i EM, litt dårlig lyd dessverre. Temaet er crash test dummies, og jeg klarer ikke å se hvem av dem som er min datter.

 

23. Liker du kaffe?

Ja, hvis den er blandet med masse melk og søtt. Gjerne skummet og godt 🙂

24. Hva drikker du helst til frokost?

Det er sjelden jeg har frokost, men hvis jeg har det, så er appelsinjuice med fruktkjøtt en klart foretrukket drikk.

25. Hvem var din favorittlærer på videregående?

Jeg gikk tegning, Form. og farge. Og favorittlæreren var nok tegnelæreren 🙂

26. Kan du spille poker?

Nei.

27. Hvilken radiostasjon var den siste du hørte på?

Hmm…jeg er veldig glad i stillhet, men har gjerne på radio i bilen. Jeg husker ikke helt hvilken radiostasjon det var, men antakelig en som sender omtrent non stop hit music 🙂

28. Vil du ha barn?

Nå er jeg jo ferdig med barneproduksjonen selv da, og har ikke kunnet få barn de siste 20 årene pga komplikasjoner. Så jeg er jo veldig glad i, og fornøyd med, de 2 skattene jeg fikk ♥♥ De er alt for meg ♥♥

29. Sover du på en spesiell side?

Jeg sover på magen. Og derfor er det ille når jeg ligger på sykehuset, hvor senga ikke er flat samme hvor flat man legger den. Tror de nyeste sengene er bedre sånn. Men ikke de gamle som jeg oftest ender opp med.

30. Er du sarkastisk?

Nei.

 

Sånn, da fikk du jammen vite litt mer om meg 🙂 Bare for morro skyld 😀

Ha en herlig fin dag ♥

12 kommentarer
    1. Herlig å lese! Og sannelig lærte jeg noe nytt om deg, men ikke noe som overrasket. Var mer en bekreftelse på hvordan jeg har lært deg å kjenne via blogg 😉 Tror kanskje jeg også ville svart “tålmodig” på beste og verste kvalitet ved meg selv. 😀

      1. Ja, det var ikke de mest avslørende spørsmålene. Men kjekt at du fikk en slags bekreftelse ♥ Det med å være tålmodig er jo en bra ting, for det meste 🙂

    2. Artig å se videoen, veldig flinke. Og absolutt artig å lese svarene dine. Liker å lese slik spørsmål og svar, men ikke flink til å svare sjøl. Nyt fredagen din 🙂 <3.

      1. Ja, de var flinke, og det var en flott opplevelse.
        Vi er nok ikke alle så flinke å svare på spørsmål. Det må litt tenking til, pluss av og til dukker det opp ting som ikke er så lette å avsløre for oss selv 🙂
        Ha en herlig fin uke ♥

    3. Masse spennende spørsmål og artig å lese svarene dine.🤗Håper det gikk fint på sykehuset i dag. Ønsker deg en fin fredagskveld.😊

      1. Ja, det er kjekt med spørsmål, bare det ikke blir for mange av dem 😉
        Det gikk greit på sykehuset, men må tilbake for flere undersøkelser. Så det føles som en ny “neverending story”.
        Ha en herlig fin uke ♥

    4. Artige spørsmål, og mange fine svar, og jeg lærte mer om deg. Koselig! 🥰
      Fint du svarte at du ikke liker å ringe, for da kan jo jeg ringe deg 😄 God fredag! Klem ❤️

      1. Ja, ikke sant, så lenge jeg vet hvem som ringer, så er det aldri problem å svare ♥ Og ditt nummer har jeg lagret.
        Håper helgen din var fin, og at uken blir strålende ♥ God klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg