MIN FØRSTE FLYTUR PÅ OVER HALVANNET ÅR

I juni dro jeg noen dager til Bergen sammen med min datter. En miniferie. Planen var å ta båten (Fjordline), men det viste seg at kun jeg fikk være med, siden jeg hadde gyldig corona sertifikat. Da ble det litt styr med å skaffe annen transport. Og så kom jeg på at jeg faktisk hadde bonuspoeng i SAS. Forhåpentlig nok til en person tur retur. Etter noen kjappe tastetrykk fant jeg ut at jeg hadde nok bonuspoeng til oss begge to tur retur. Så da ble det flytur til Bergen istedet.

Vi gikk ombord i et SAS fly på Sola tidlig en morgen i juni. Det var ikke fullt i flyet, og på flyplassen hersket ikke den vanlige travelheten man tidligere var vant til.

 

Veldig klar for å skifte omgivelser. Turen til Bergen er ikke så lang. Knapt en halvtime i flyet.

 

Munnbind er et påbud, og det gjør ikke noe, vi har jo blitt veldig vant til det.

 

Vel oppe i lufta kunne vi ta farvel til Stavanger regionen, og ønske Bergen velkommen like etterpå.

 

For å komme oss fra flyplassen og inn til Bergen var ikke alternativene enorme. Det var enten taxi eller Bybanen. Vi valgte Bybanen. Det var både billig og vi fikk sett litt underveis.

 

Det er ikke så slitsomt å reise når det er såpass korte avstander.
Videre om vårt besøk i Bergen skriver jeg kanskje mer om en annen dag. Nå er transporten unnagjort 🙂

18 kommentarer
    1. Kjekt å fly slike korte avstander! Jeg ha ikke fløyet på et par år nå – siste gang var i juni 2019 tur/retur Trondheim da prinsessa var ferdig på NTNU! Koselig med noen turer i ny og ne! Klem <3

      1. Ja, det er koselig med noen turer i ny og ne. Og spesielt når man skal besøke steder man ikke er så ofte. Det var nok ekstra kjekt med turen din til Trondheim vil jeg tro ♥
        Siste gang jeg fløy før covid var i november 2019, da dro jeg til Oslo.
        Klem ♥

      1. Ja, det er veldig fint å komme seg ut litt på tur. Og Gdansk, der har jeg vært en gang for noen år siden, og der var det fint. Håper vi snart kan begynne å reise uten å risikere covid i bagasjen.
        Ha en herlig fin onsdag ♥♥
        Klemmer ♥

      1. 4 år er noen år, det var i god tid før covid da 🙂
        Jeg har vært og reist med fly flere ganger i året de fleste årene, så det har vært en merkelig tid når ikke dette fristet i det hele tatt 😉

    2. Jeg har reist med Fjordline, det er bare å ta en test først om man ikke er vaksinert. Det tar jo bare 3 sekunder. Til helga flyr vi til Bergen. Kos deg 💜

      1. Da vi skulle reise, hadde myndighetene akkurat endret på reglene, så alt var i det uvisse. Og Fjordline hadde ikke den ordningen for oss som bare skulle være fotpassasjerer innenlands. Men vi fikk avbestilt, og fikk pengene igjen.
        Bergen er en av mine favorittbyer, og oftest når jeg har vært der, har det vært nydelig vær. God tur til Bergen, kos dere masse ♥

    3. Så koselig med en tur til Bergen! Jeg har ikke vært der siden barndommen, èn gang med foreldrene mine og èn gang på leirskole på Osterøya, og begge gangene med tog. Så bra at dere hadde fint vær på turen! 🙂

      1. Oi, da var du ganske ung siste gangen du var der. Jeg kom meg ikke til Bergen før lenge etter jeg hadde passert 40. Men har vært der mange ganger etter det.
        Herfra går det ikke tog til Bergen, men ellers kunne det absolutt vært aktuelt å reist med 🙂 Unner deg en tur dit igjen en gang ♥
        Ja, herlig med fint vær når man har byferie 🙂

      1. Huff da…. Men godt du har beina godt plantet på jorda i alle fall ♥ Mener å huske du var i Oslo et par ganger for noen år siden….men du kjørte kanskje da? Uansett, ikke så viktig 🙂 Viktigst er her og nå, og at vi har det bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg