MIN GAMLE BLOGG

Da vi ble flyttet fra den gamle bloggplattformen og inn hit, var det mye frustrasjon å spore. Ikke bare hos meg, men hos mange andre også. Det var mye nytt, og mye av det gamle fulgte ikke med. Det var en tvangsflytting, og det føltes ganske ugreit til å begynne med.

Men vi er jo bygget sånn vi mennesker, at de fleste av oss er flinke til å omstille oss. Nye vaner må tillegges, og nye ting må vi finne ut av, og det går som regel fint når vi bare får litt tid. Men vi savner selvsagt mye av det gamle, som vi syntes fungerte veldig godt også.

Jeg savner kommentarsystemet. Det at vi fikk melding når vi fikk svar på en kommentar vi hadde lagt ut hos noen. Og da visste jeg jo også at kommentaren min var lest, og satt pris på.
Sånn er det jo ikke her inne på denne nye plassen, og mange av oss føler oss litt fortapt og ukjente her.

En periode lurte jeg på om jeg skulle gå tilbake til min første blogg? For frustrasjonen ble litt stor.
Men så tenkte jeg at det var jo en grunn til at jeg hadde flyttet i utgangspunktet.

Min første blogg eksisterer enda. Jeg opprettet den i november 2011. Jeg var nettopp inne og kikket for første gang på årevis, og jeg må si jeg trodde det var lenger siden jeg begynte å blogge. Føler jo at jeg har blogget stort sett hele livet. Men jeg gikk ganske lenge og funderte på det, før jeg til slutt våget å kaste meg utpå.


Klikker du på bildet kommer du inn i den gamle bloggen min.

Den største endringen da jeg gikk over til blogg.no, var at jeg ble kjent med folk, ganske fort. Det var ikke sånn inne i blogspot. Nå kan det selvsagt ha endret seg, for jeg har jo ikke blogget der siden 2014. Mye kan ha skjedd på den tiden. Men det var noe jeg elsket i blogg.no, at jeg fikk kommentarer og ble kjent med dem som kommenterte.

Etter flyttingen inn hit i WordPress-systemet, føles det som å ha tatt mange skritt tilbake. Rett og slett gått tilbake i tid, til gamledager. Veldig kjipt. Men det er bare å tilpasse seg.

Det er jo mye fint her inne også. Det er lett å legge ut innlegg f.eks. Men jeg savner jo å kunne leke litt mer med fonter og fontstørrelser, fontfarger, osv. Men kanskje ting kommer på plass etterhvert. Jeg vet ikke jeg.
Vi får ta tiden til hjelp 🙂

Jeg har i alle fall blogget noen år. I den gamle bloggen skrev jeg også mange innlegg både på norsk og engelsk. Det har jeg ikke gjort etter det, det ble for mye arbeid. Og blogg skal jo være kjekt, ikke sant?

Jeg har det kjekt her også for det meste. Koser meg når jeg kan taste litt. Koser meg når jeg leser hos andre, og det er jo det ting handler om synes jeg, at man skal kose seg 🙂

Jeg går nok ikke tilbake til den gamle bloggen på en stund. Ikke før jeg blir superfrustrert her i alle fall 🙂

Hvor lenge har du blogget?
Har du blogget andre steder før?

 

#blogg #venner #kontakt #kommentarer #bloggplattform

11 kommentarer
    1. Hei. 🙂
      Jeg har litt blandede følelser etter endringene. Før kunne man følge sine favoritt bloggere og få beskjed hver gang de la ut et nytt innlegg, og som du sa, få vite om de har svart på kommentaren man selv hadde lagt igjen. Det er ingen tvil om at jeg savner det. Men det som er positivt er jo at alt er så ryddig og fint, det er et stort “hurra”. Med det gamle syns jeg det var veldig rotete, i alle fall om man skal sammenligne. 🙂

    2. Ja, vi er på ny plattform og det er ikke akkurat moderne føler jeg. Det er som å gå mange år tilbake i tid, men vi som blogger har utviklet oss mye siden blogg var i starten. Jeg har blogget i 12 år nå, og savner fortsatt det som var da. Vi hadde så mye aktiviter og moro. Gjennom bloggen fikk jeg meg mange herlige venner, som jeg fortsatt har kontakt med. Men så kom facebook, og dit ville alle. Plutselig raktnet bloggverdenen som den hadde vært.Portaler ble lagt ned og nye kom til. Jeg startet litt på WordPress en gang tidligere, men fordi det var så dumt med kommentarer og det hele, flyttet jeg til blogg.no.
      Men nå er vi altså tilbake i gamledager igjen. Kjempetrist, og jeg undrer meg på hvordan toppbloggerene har det? Men jeg forsøker da å være med. Glad du er her. Klem 🙂

    3. Som du sier går det greit her på den “nye bloggen” nå bortsett fra mer tungvint med kommentarer . Jeg har bare blogga på blogg.no..og som du vet ble jeg også flytta over til dette nye.. Blogging er gøy…men ikke for nakken..hehe.. Måtte søke på hva fonter var..så da lærte jeg det..skrifttyper altså, aldri prøvd meg noe særlig på det jeg 🙂 Liker bloggen din og deg 🙂 Klem <3

    4. Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv… Det er akkurat sånn jeg føler det også, og savner “samholdet” vi hadde på den gamle platformen i tillegg til dette med kommentarene. Jeg har blogget på blogg.no siden 2009, men har også hatt to andre på gml WordPress og Blogger. Syntes de var tungvinte å bruke og syntes at det var en drøm å komme over til blogg.no 😊

    5. har bare blogget på blogg.no jeg og når jeg begynte husker jeg faktisk ikke .Hadde først en blogg som het leirabesta ,av ulike grunner avsluttet jeg den og ble fruensvilje i 2011 tror jeg det var,så jeg må ha begynt en gang på 2006-2008 tallet :=) så jeg har vært her inne veldig lenge og fått mange gode venner

    6. Heisann! Jeg har blogget på blogg.no siden 2011, og vært så fornøyd! Etter mye om og men ble min blogg- Lappelura.blogg.no også flyttet over til wordPress. Jeg sliter litt med det tekniske, men det går seg nok til:) Vedder på at blogg. no jobber som helter for å få til det aller beste. Jeg lurer også på hva toppbloggerne tenker??Men det jeg blir frustrert over er at jeg ser eller finner ingen andre bloggere her inne på WprdPress. Hvor finner jeg dere? Jeg er ikke god på data, men hvor skal jeg lete for å finne andre bloggere??? God kveld:)

      1. Hei 🙂

        Beklager sent svar 🙂

        Jeg har også vært veldig fornøyd med blogg.no, og jeg regner jo med at det går seg til her også. Men vi trenger tid til å finne ut av alt.
        Det som du lurte på, med å finne andre bloggere, det finner du om du går inn på blogg.no. Der står jo topplista og det hele. Men selve WordPress, som er selve den nye plattformen vår, der aner jeg slett ikke hvordan man finner bloggere. Blogg.no har heldigvis fortsatt sin gamle kjerne med samme navn, altså blogg.no. Men vi blogger likevel via WordPress, men har fått lov til å beholde blogg.no-navnet.

        Fine kvelden til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg