MIN MINSTE SOLSTRÅLE HAR BLITT STOR – MY YOUNGEST HAS GROWN UP

Så har dagen kommet. Den dagen da jeg egentlig kanskje burde begynne å føle meg fryktelig gammel, men så gjør jeg ikke egentlig det. For den yngste av mine solstråler, min datter, Amalie, fyller 20 år i dag. For det å ha barn, det er en så stor glede, at det holder meg ung, i sinnet i alle fall 🙂

Then the day has come. The day when I really should maybe start to feel terribly old, but then I really don’t. Because the youngest of my sunbeams, my daughter, Amalie, turns 20 today. Having children, it is such a great joy, that it keeps me young, in the mind at least 🙂


Dette bildet ble tatt i den fraflyttede gruvebyen Bodie i California i 2018.
This photo was taken in the miner town Bodie in California in 2018.

Jeg er både glad, og litt lei meg på Amalies vegne. Glad for at hun har vokst opp til å bli en vakker ung dame som jeg er veldig stolt over å få være mammaen til. Og lei meg fordi hennes store dager blir hemmet av Covid pandemien. Både russetiden og nå 20 årsfeiringen blir kraftig begrenset fordi vi må være så forsiktige.

I’m both happy and a little sorry for Amalie. Glad she grew up to be a beautiful young lady that I am very proud to be the mother of. And sorry because her big days are hampered by the Covid pandemic. Both the Russe season and now the 20th anniversary are severely limited because we have to be so careful.

 

På disse 20 årene har vi samlet uendelig mange gode minner. Og vi har hatt fine og gode opplevelser sammen. Her på bildet har Amalie vårt nyeste familiemedlem i favnen. Lille Nala, som har Amalie som sin kjæreste bestevenn ♥
Amalie har omsorg for alle, både liten og stor. Og nå når min helse har fått seg et skikkelig skudd for baugen, så har Amalie stilt opp og gjort alt som hennes mamma ikke har maktet. Hun tar ansvar, og viser seg å være en ordentlig god venn og støtte midt oppi alt sammen. Men egentlig burde hun fått være forskånet for det, selv om vi får tenke at alt sammen er erfaringer som ikke er bortkastet.

In these 20 years we have collected an infinite number of good memories. And we have had nice and wonderful experiences together. Here in the picture, Amalie has our newest family member in her arms. Little Nala, who has Amalie as her very best and most loving friend ♥
Amalie cares for everyone. And now that my health has gotten a real shot in the arm, Amalie has lined up and done everything that her mother has not been able to do. She takes responsibility, and turns out to be a really good friend and support in the middle of it all. But really, she should be spared it, even if we think that everything is an experience that is not wasted.

 

Kjære fineste og beste Amalie, veslejenta mi. Du har blitt stor nå. Men for meg vil du likevel alltid være min lille, skjønne, gode datter, med et ♥ av gull. Det vil aldri forandre seg, samme hvor mange bursdager vi kommer til å feire for deg fremover. Vi skal skape mange nye og fine minner. Jeg elsker deg uendelig høyt ♥

Dearest wonderful and best Amalie, my little girl. You’ve grown up now. But for me, you will always be my little, beautiful, good daughter, with a ♥ of gold. It will never change, no matter how many birthdays we will celebrate for you in the future. We will create many new and wonderful memories in the future. I love you infinitely ♥

 

Klemmer deg varmt, godt og lenge ♥♥♥

Warm, good and long hugs for you ♥♥♥

9 kommentarer
    1. Gratulerer så mye til dattra di 🙂 Rart når ungene blir så “gamle”, men veldig hyggelig. Leit hun ikke får feiret så mye nå. Tenker en del på ungdommen som er midt i en pandemi, når de skulle feire og ha det artig med alle vennene sine. <3

    2. Gratulerer med den flotte dattera di, Eva! ♥ Du er heldig som har henne, og hun er heldig som har deg! 🙂 Jeg har også to døtre som er i starten på voksenlivet, og det er trist å se at de går glipp av så mye pga. pandemitilstander. Tiden kommer jo ikke tilbake, men vi får håpe at deres “annerledeserfaringer” kommer godt med i livet senere!

    3. Gratulerer så mye . 🎂 En vakker hyllest til ei veldig behagelig og koselig jente! Håper det ble ei minnerik feiring, sjøl om det ikke er mulig å ha noen stor sammenkomst for tida. 💚

    4. Gratulerer med dagen til henne. Dere er så vakre begge to.
      Ja, pandemien har begrenset mye og det er trist. Må bare lære å leve med den nye normalen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg