MIN VAKSINE-TUR

I dag var det min tur å vaksineres. Og jeg må innrømme at jeg hadde litt sånn usikker følelse før det hele satte i gang. Usikker, fordi jeg er redd for alt som sprøytes inn i kroppen. Men også redd for tabletter og annen type medisin. Redd for hvilke komplikasjoner eventuelle bivirkninger kan utløse. Pluss at jeg er redd både for nyrene mine, og leveren. Pr. i dag, så har jeg faste medisiner jeg må gå på livet ut. Og så i tillegg har jeg da også fått MS, som gjør at jeg må få sterke medisiner (en form for cellegift) hvert halvår. Og det vrir seg i meg ved tanken. Men sånn er det. Man må vite å prioritere riktig. Så gjelder det å krysse fingrene og håpe at de fleste bivirkningene holder seg borte.

 

Jeg valgte å gå ned til vaksinasjonsstasjonen. Og jeg synes det er så fint her når solen skinner fra rette vinkelen, mønsteret i porten speiler seg så fint i asfalten.

 

Her sitter jeg skrekkslagen og venter på at nåla skal komme og stikke meg i armen.
Jeg er ikke redd for sprøyter. Ikke redd for blodprøver eller noe. Ikke redd for stikket. Har aldri vært redd for sånne ting. Frykten her gjenspeiler egentlig bare usikkerheten i det som skal sprøytes inn i armen. Det vi kjenner veldig lite til så langt. Men gleden over at jeg nå skal bli hakket tryggere i kampen mot Corona, seirer absolutt over frykten og usikkerheten. Denne kampen skal, må og vil vi vinne ♥

 

Etter å ha sittet 20 minutter til observasjon etter sprøyten var satt, kom jeg ut her. Og jeg må virkelig si at den vaksinasjonen var en ordentlig effektiv samlebåndsordning. Jeg er imponert. Og samtidig, uten å snakke med noen andre der, satt jeg der og så folk komme og sette seg på henviste plasser, og jeg følte virkelig jeg var med på en massemønstring, jeg var en del av noe stort.

 

Etterpå gikk jeg en tur på apoteket, og så en tur på Egon, hvor jeg unnet meg en kaffe mocha, og en pommes frites. Det ble dagens “middag”. Og så gikk jeg hjem igjen, opp alle bakkene. Og det var for meg mestring. Det er første gang i år jeg har gått ned til Sandnes sentrum etter alt jeg har opplevd i løpet av siste halvår. What doesn’t kill you, makes you stronger! Det var følelsen jeg satt med i dag. Men guri hvor sliten jeg er nå. Da jeg kom hjem var jeg ganske skjelven, akkurat sånn som jeg har vært etter alle anstrengelser de siste månedene. Men jeg klarte det, og jeg er så stolt 😀

 

Sliten og fornøyd. Fornøyd både med gåing og at jeg har gjennomført 1. vaksinasjonen. Litt rødsprengt i ansiktet her etter turen 😀

Nå er det 3 uker til neste dose. Normalt 6 uker, men siden jeg tar immundempende medisiner, må jeg komme tilbake om 3 uker. Godt hva som er gjort.

Kanskje vi snart kan begynne å leve normalt igjen ♥ Jeg gleder meg til det ♥

 

18 kommentarer
      1. Ja, det er godt alt hva jeg klarer 🙂
        Og godt du skal få Pfizer denne gangen. Det gjelder jo mange akkurat det.
        Jeg har fått Pfizer, så jeg er heldig at jeg ikke var så prioritert at jeg fikk Astra Zeneca 🙂 Håper det har gått bra med deg etter den vaksinen ♥
        Fine kvelden til deg også ♥

    1. da er du halvferdig :=) og jeg håper du ikke får noen bivirkninger.Jeg aner ikke når jeg skal ,her lever vi normalt liv som vi alltid har gjort ,men det er bare så lenge vi er her inne i fjorden ,håper jeg får tatt den vaksinen før vi reiser på sommerferie da ,for vi skal på bobiltur og blir borte i 2-3 uker :=)

      1. Ja, nå er jeg halvferdig 🙂 Og bare 3 uker til neste stikk 🙂
        Håper heller ikke at bivirkningene trenger seg på. Klarer meg fint uten 🙂
        Ja, dere er heldige som har kunnet leve som normalt. Men jeg tenker nok at det er mye bedre i sommer enn nå, så bobilferie er jo en fin ting uansett, for da er dere jo i stand til å leve nokså for dere selv, uten å måtte omgås så mange unødig 🙂

    2. Gratulerer med gjennomført vaksinestikk i dag. Fikk mitt første stikk i dag, jeg også. Kjempetrøtt, slapp og feber nå, men håper det gir seg etter hvert. Håper du slipper bivirkninger!!!

      Kjempestilig bilde av porten 🙂

      1. Gratulerer til deg også ♥ Leit at du er slapp og med feber. Det er jo sånn jeg er til vanlig, hehe 😀 Er jo forsåvidt likt nå, men har ikke fått noe ekstra. Har kun litt vondt akkurat der i området hvor jeg ble stukket. Satser på at det ikke blir noe mer.
        Ja, synes den porten er så fin når lyset faller riktig 🙂

      1. Ja, heller frykten enn livet 😉 All den tid jeg er i risikogruppa, så er det tryggest. Men også for å skjerme andre som jeg er glad i ♥
        Det blir nok din tur etterhvert ♥

    3. Så fin oppdatering. Dette går bra skal du se! Vi ønsker og vil ha det vanlige normale livet tilbake. Der vi kan møte mennesker. … <3 Klem fra Fredrikstad.

    4. Så bra at det er gjennomført der hos deg også, Vi fikk vår første dose for snart to uker siden. Det føles godt å være inne i systemet nå. Lykke til med neste dose, nå går det sikkert litt lettere for deg i andre runde enn første 🙂

      1. Ja, det er jammen godt å være i gang også. Men nå sier de jo at andre dose gir sterkere bivirkninger enn første. I alle fall Pfizer. Men jeg vet ikke jeg. Vi reagerer vel litt ulikt 🙂 Er bare 2 uker til min neste dose, så jeg finner snart ut det 🙂
        Lykke til med neste dose til dere ♥

    5. Så godt at du er i gang med vaksinasjonen. Det må vel bare gjøres. Jeg er ganske skrekkslagen ved tanke på bivirkninger og alt som kan følge med den jeg også. Men da min tur kommer skal jeg ta den. Vi trenger en “normal” hverdag snart nå😊

      Godt å føle på mestring med denne gåinga😃

      1. Ja, det er jo en dugnad dette her også. Selv om vi ikke aner konsekvensene. Men den normale hverdagen lengter vi alle etter, så da biter vi tennene sammen og gjennomfører 🙂
        Jeg har forsont meg med tanken nå. Og det er bare 2 uker til neste dose er satt.
        Ja, den gåinga er mestring for tiden. Og med ulike konsekvenser. Så litt spenning forbundet med det hele. Men kjekt å gå, uansett. Jeg liker det jeg ♥

    6. Så er det halvvaksinert!
      Supert!
      Og håper ikke du får så ubehagelige bivirkninger.
      Jeg føler jeg har fått den værste giften i meg med denne Astra Zenika…. og jeg har hatt en del bivirkninger…. men nå er jeg klar for vaksine nr 2 og den er fra Pfeizer – og satser på det går greit uten for mye styr 😀

      klem

      1. Ja, nå er jeg halvvaksinert. Og om to uker fra i dag, er jeg fullvaksinert. Det har gått nokså greit foreløpig ang. bivirkninger. Så jeg er spent på neste runde.
        Huff, stakkars deg som fikk Astra Zenika, jeg har også tenkt på den som gift. Jammen godt runde to nå er Pfizer. Føler den er en del tryggere ja, pluss at den har større dekningsgrad enn Astra. Skjønner ikke at de i det hele tatt vurderte å ta inn Astra Zenika? Men det hadde vel med prisen å gjøre antakelig.
        Masse lykke til med Pfizer i runde to. Satser på det går smertefritt ♥
        Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg