MINE SISTE STRIKKERIER

I det siste har jeg fått strikket litt, endelig. En lang stund klarte jeg ikke å strikke, da jeg var for syk. Men nå begynner mye å bli bedre. Fortsatt må jeg ha strikkefrie dager, men de fleste dagene kan jeg heldigvis lure strikketøyet frem ♥

Og ja, det er mye sant i at strikking kan være en livsstil. Jeg hadde nok blitt veldig lei meg hvis jeg ikke kunne strikke i det hele tatt mer, for det er god terapi i det å strikke.

Denne jumperen her begynte jeg med før jeg gikk ned så mange kilo. Så når den endelig ble ferdig tidlig i mars, så var den i største laget. Men en god kosejumper er det i alle fall ♥

Etterpå brukte jeg garnrestene til å strikke denne luen. Den ble god, lun og myk. Det er et slags flettemønster i vrangborden. Både lue og genser er strikket i Camel fra Vikinggarn.

Neste prosjekt jeg begynte på, gikk fort å strikke. Også det i et Vikinggarn. Dette garnet heter Cream, og jeg tror ikke det er på markedet lenger. Jeg leste litt om Cream, og fant ut at det er laget av melkefiber, så jeg har døpt denne til Melkegenseren. Her på bildet hadde jeg lagt det halvferdige strikket ut for fotografering. Og jammen tok det ikke mange sekundene før Leia fant ut at dette var et godt og mykt teppe som passet perfekt til henne 😀

Det ferdige resultatet ser du her 🙂 Bildet er tatt på søndag av min venninne Grete fra Elverum. Her besøkte vi både garnutsalg og lysstøperiet Byrkjedalstunet, som dette bildet er fra.
Og jeg kan forsikre om at hadde garnet vært i salg fortsatt, skulle jeg gjerne kjøpt mer, for det var utrolig behagelig å ha på seg. Og visstnok også sunt for huden.

Dette bildet er også fra søndagen, og her er det garnutsalget til Gjestalgarn som besøkes.

Nå er jeg i gang med noe nytt. Denne gangen brukes restegarn. Og et par farger jeg kjøpte på garnutsalgene, da jeg manglet to farger. Dette skal bli en pute, og mønsteret til den står i boken Villmarksinteriør. Jeg fikk boken i julegave, og dette er første prosjektet jeg strikker fra den.

Det er en glede å være frisk nok til å strikke igjen. Og jeg holder jo på med garn jeg har hatt på lager i mange år. Målet er å minke veldig mye på det lageret før jeg innvesterer i nye store strikkeprosjekter. Det var med sårt hjerte jeg gikk rundt i garnutsalgene og ikke kunne hamstre som jeg tidligere har gjort. Men jeg må bare være sta og følge den bestemmelsen jeg har tatt. Det er en utfordring, men utfordringer er til for å mestres 🙂

Og forresten, et påbegynt strikkeprosjekt jeg hadde liggende, solgte jeg til Grete. Vi fant ut at til meg er det nå for stort, mens til henne vil det passe bedre. For da jeg fant det frem her en dag, så motiverte det ikke til å fortsatt strikke på det, siden jeg visste at jeg ville føle at det ble for stort når jeg tok det på. Jeg begynte på det i fjor sommer. Men nå har det fått nytt hjem i Elverum ♥

Så nå skal jeg ha meg en aldri så liten strikkestund etter at jeg har skrevet ferdig her.
Ha en herlig fin tirsdagskveld ♥

10 kommentarer
      1. Tusen takk ♥ Ja, jeg er fornøyd jeg. Og så er det jo så kjekt å få noen nye klesplagg å bruke. Jeg er glad jeg klarer å strikke litt nå. Det har vært et savn.
        Fine og gode kvelden til deg også ♥ Klem ♥

      1. Ja, det er kjekt med strikkeprosjekter, og så etterhvert nye plagg hvis en strikker til seg selv 🙂 Og så er det lunt og masse kos mens man holder på 🙂
        God klem ♥

    1. Herlig strikk og så fine farger også. Så mye fint du har laget, håper virkelig du er frisk nok til å strikke hver dag igjen…
      Så fint å se…Flink du var som greide å titte uten å kjøpe! 🙂
      God klem fra meg og kos deg masse med strikk og kattepusen og nydelige koppen. Den var fiiiiin….

      1. Ja, det er kjekt med litt farger nå når det våres, også i håndarbeidene 🙂 Så nå skal jeg strikke masse mens jeg i alle fall kan 🙂
        Jeg synes også jeg var flink som klarte å motstå fristelsen til å kjøpe noe.
        Den koppen ja, den er så fin synes jeg også ♥
        Gode klemmer til fine deg også ♥

      1. Takk 🙂
        Når jeg først setter i gang, så går pinnene ganske raskt ja. Og så har jeg jo en del tid å sette av til strikking. Og så er det jo god terapi. Alle vanskelige tanker blir jaget på flukt 🙂

      1. Ja, der skulle du jammen ha vært. Og det er vanskelig å ikke handle noe med seg hjem 🙂 Men det er jo bra da, at du har din søster som kan handle for deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg