MINE TO BESTE HELSEVENNER

Alle vet at Red Bull er en oppkvikker. Noen er sågar avhengig av drikken for fungere om dagene. Selv synes jeg ikke at drikken smaker så veldig godt, så den er aldri et førstevalg for meg. Jeg drikker den kun når jeg MÅ!

Som medisin for en viss hodepine, er den nemlig helt magisk ♥

For noen år siden, slet jeg utrolig mye med hodepine. Stadig vekk. Den kunne pine meg i opptil 5 dager i strekk, 24 timer i døgnet. Det skyldtes stress, og stive og vonde nakkemuskler. Jeg ble jo stresset av det også, å stadig ha så intenst vondt i hodet. Det ble en ond sirkel.

En dag på en ferie, og vi skulle ut på en utflukt, og måtte avgårde før hanen gal, gjorde jeg som sønnen min, jeg tok en Red Bull, for å klare å våkne opp. Det var min første Red Bull noen sinne. Hodepinen plaget livet av meg, og hadde gjort det i et døgn.
En halvtime etter at jeg hadde drukket opp boksen med Red Bull, var hodepinen som blåst bort. Det var ikke spor etter den. Jeg var sjokkert. Gledelig sjokkert 😀

Etter det har Red Bull alltid vært på lager i mitt hjem 🙂 Men som oppkvikker fungerer den faktisk dårlig. Så det er ingen grunn til å ha daglige doser av denne drikken. Jeg drikker den kun når jeg MÅ!

En dag for noen uker siden, var jeg og datteren min innom et velværesenter. Datteren min hadde fått noe behandling, og hun sliter også med stiv nakke og av og til hodepine. Så damen i disken foreslo en stick som hun visste ville fungere veldig godt til musklene i nakken. Sticken hadde jeg aldri hørt om, men siden jeg også sliter med dette, så fant jeg ut at vi skulle nå prøve, så jeg kjøpte en sånn.

Datteren min likte den ikke. Den er klissete, og trekker ikke inn i huden, og så har den en lukt hun ikke liker. En lukt jeg selv liker veldig godt, mentol.

Etterhvert har jeg jo selv fått denne hodepinen noen ganger i det siste, og jeg valgte å forsøke denne sticken. Og droppet da Red Bull’en.
Datteren min hadde rett, den var klissete, så det beste var å ha håret opp i en hale eller noe sånt. Men for en følelse den ga ♥ Jeg kunne formelig kjenne at den knadde musklene i nakken, og den glohete følelsen som spredde seg, var både behagelig og ubehagelig på samme tid.
Etter kort tid, halvtime til en time, så var hodepinen borte, på magisk vis ♥


Jeg har forsøkt den flere ganger nå, for ofte våkner jeg om natten eller grytidlig om morgenen med denne intense hodepinen, og da har det vanligvis ingen vits i å forsøke å sove noe mer. Og om natten begynner jeg ikke å drikke Red Bull.
Men å stryke denne sticken over nakken, og så legge seg ned og vente på virkningen, det gjør susen, og etterpå klarer jeg faktisk å sovne igjen ♥

Disse to er nå uunnværlige i mitt hjem. Rett og slett en livredder. Og jeg skal også ha sticken med på ferie om jeg skulle komme på det. For den er blitt en av mine beste venner.

De siste dagene har jeg slitt litt med knærne. Det er noe jeg har slitt med siden jeg gikk på barneskolen, og jeg hadde sågar fritak fra gymtimene pga. dette. Men ettersom skotøyet har blitt bedre og med mye demping og sånt, så har det ikke vært så stort problem, til tross for at jeg går mye tur.
Men altså, de siste dagene har det ene kneet begynt å plage meg ordentlig.
Jeg fant ut at jeg skulle forsøke sticken.

Wow!

Skal gi kneet noen flere behandlinger med den ja. For det er forskjell nå en god stund senere.
Fortsatt på eksperimentnivået, men her skal det forskes 🙂

Jeg tenker de fleste av oss har noe som fungerer veldig godt på enkelte ting.
Hva sliter du med, som du har gode råd mot?

 

PS: dette er IKKE reklame, bare gode erfaringer 🙂

 

#helse #hodepine #medisin #kjerringråd

6 kommentarer
    1. Så fint at du har funnet noe som fungerer. Jeg husker at vi brukte “Icecolonje” eller noe da jeg var ung. Det iset ned. Jeg hadde det i tinningene ved hodepine, og det hjalp for det var der hodepinen min verket mest. Hurra for sånne ting.Klem 🙂

      1. Icecolonje har jeg ikke hørt om. Men hørtes lurt ut ja 🙂 Godt det finnes sånne enkle ting som kan hjelpe 🙂
        Klem 🙂

    2. Takk for deling av gode erfaringer 😀 Og hurra for deg som trør til med tur uansett 🙂 Red Bull har jeg aldri smakt, men så kan jeg ikke huske sist jeg hadde hodepine. Men det kan jo være fordi det er tomt oppi der 😀

      1. Ja, må bli litt tur, er jo kjekt det 🙂

        Red Bull bruker de fleste fordi de liker smaken, og så er det en oppkvikkende følelse etterpå. Akkurat dette fungerer ikke på meg. Men den hjelper musklene til å slappe av, så da forsvinner hodepinen også 🙂 Heldig du som ikke er plaget med sånt. Og jeg tipper at det slett ikke er tomt oppi der, kanskje tvert om, det er så fullt av positivitet at det ikke er behov for noen hodepine :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg