MITT VINTERBILDE – MY WINTER IMAGE

Utifriluft har en liten utfordring akkurat nå, som jeg fant meg kvalifisert til å være med på 🙂 Den handler om å legge ut et vinterbilde man synes er spesielt stilig.

Utifriluft has a challenge right now, that I found myself qualified to join. It is about adding a winter image I like especially good.

 

Jeg har så mange bilder, så det var litt vanskelig å velge kun ett. Men til slutt falt valget på dette som jeg tok i går da jeg gikk tur på isen sammen med to venninner.
Det er jo sånn nå, at her på Vestlandet har vi noe så sjeldent som vinter denne vinteren. Vinter med kulde, snø og is. Og det har vi hatt lenge. Og det er ikke hverdagskost til vanlig.
Dette bildet her valgte jeg ut fordi noen har tatt store isblokker og laget en liten slags varde. Og her vises da både snø, is og en lav sol som kaster lange skygger.

På dette vannet har kommunen brøytet en 3 km lang bane sånn at alle som vil kan gå på skøyter her. I tillegg er det laget flere mindre baner til å spille ishockey og annet. Og siden det ellers ligger snø på isen, egner den seg ypperlig til å gå på ski på også. Dette er rett og slett en drømmevinter.
Da jeg var her og gikk tur på søndag, var det så mye folk på isen, at jeg tror omtrent det må ha vært hele byen. Det var svart av folk. Veldig stemningsfullt og kjekt. Men dette bildet er fra i går, da var det mest skoleelever som var her. Og vannet er stort, så det var god plass 🙂

 

I have so many pictures, so it was a bit difficult to choose just one. But in the end, the choice fell on this that I took yesterday when I went for a walk on the ice with a couple of friends.
It is like that now, that here in Western Norway we have something as rare as winter this winter. Winter with cold, snow and ice. And we’ve had that for a long time now. And it is not like this usually in the winters.
I chose this picture here because someone has taken large blocks of ice and made a small kind of cairn. Since the rest of the ice is covered by snow, it is good to go skiing as well. And here are shown both snow, ice and a low sun that casts long shadows.

On this lake, the municipality has plowed a 3 km long track so that anyone who wants can go ice skating here. In addition, several smaller courts have been created to play ice hockey and more. This is simply a dream winter.
When I was here and went for a walk on Sunday, there were so many people on the ice, that I think it must have been almost the whole city.  Very atmospheric and nice. But this picture is from yesterday, when it was mostly school students who were here. And the lake is big, so there was plenty of space 🙂

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg