MORGENSTUND VED GANDSFJORDEN / MORNING AT GANDSFJORDEN

Denne morgenen klarte jeg også å slepe meg ut på tur. Synes jeg har gjort det bra denne uken. Men jeg kjente det da jeg hadde de siste bratte bakkene hjemover igjen, at det var like før jeg satte meg ned og tok en kjapp telefon for å bli hentet. Men så er det den stoltheten da, som gjorde at jeg fortsatte. Så en god hvil nå etter jeg kom hjem, er virkelig innafor 🙂

This morning I also managed to drag myself out for a walk. I think I do quite well this week. But when I started climbing the last steep hills on my way back home, I barely managed. I almost sat down to make a call to get someone to pick me up. But then I am proud too, and continued walking. Now I have had a good rest after I got home, which was on time 🙂

 

Jeg startet med å gå over fjellet. Og der har jeg god utsikt ned mot byen. Det hvite bygget med den grå delen til venstre i bildet, er der hvor jeg liker å ta en hvil når jeg kommer ned til sjøen.

I started walking across the mountain. And this gives me a great view to the city. The white building with some greiy to the left in the photo, is where I like to rest when I get down to the sea.

 

Vel nede går jeg bortover til det hvite bygget. Stopper ved plenen og beundrer utsikten utover fjorden. Gandsfjorden er en lang fjord.

When I am safe down by the sea, I walk towards the white building. I stop by their lawn, and admire the view to the fjord. Gandsfjorden is a long fjord.

 

Jeg finner meg en plass å sitte, og bare nyter at det ikke er verken vind eller regn. Heller ikke sol. Men temperaturen er fin.

I find a place to sit, and just enjoy that there is neither wind nor rain. Not even the sun. But the temperature is good.

 

En enslig svane glir frem og tilbake, og nyter sikkert det samme som jeg 🙂

A lonely swan swims back and forth, and probably enjoys the same things I do 🙂

 

Det er virkelig flott her denne morgenen.

It’s really beautiful here this morning.

 

Til og med skarven har funnet sin faste plass, på pålen uti vannet.

Even the cormorant has founds it’s common place, on the pole in the water.

 

Etter en lang stund her ved sjøen, begynte jeg på den tunge veien hjem. Og hjem kom jeg meg, og fant at jeg hadde gått 3,7 kilometer. En god start på dagen.

After a long time by the sea, I started walking the hard way back home. And I got safe home, and found I had been walking 3,7 kilometers. A good start of the day.

 

12 kommentarer
      1. Ja, du får gå der en gang du er på disse kanter 🙂 Fin tur 🙂 Lengden var litt for lang for meg akkurat denne gangen. Det skulle vært heis eller rulletrapper hjem 😉

      1. Tuuusen takk ♥♥ Når jeg ser nærmere etter så skjønner jeg det med stillhet og linjer. Det var nok roen jeg var ute etter denne gangen ja 🙂
        Klem ♥

      1. Tusen takk for det. Ja, bra lengde. I dag blir det ikke tur. Jeg er “ødelagt” 😀
        Ha en fin dag du også fine du ♥ Klemmer ♥

    1. Deilig start på dagen med en sånn tur, tenker jeg😊
      Da kan du flate ut med god samvittighet resten av dagen❤
      Flotte bilder, – ser ut som det var vindstille? Ikke ofte på de kanter, er min erfaring, iallefall😅

    2. Det der står det respekt av, spesielt hvis man må slepe seg ut av døra…. Det er så vakkert nede ved vannet, og jeg tror ikke jeg har sett skarven på flere år 😊

      1. Ja, sant det, når man må slepe seg ut av døra 🙂 Men var godt også, selv om straffen alltid kommer etterpå her.
        Skarv er en fascinerende fugl. Og her om dagen så jeg hele 3 stykker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg