MORGENTEEN NYTES PÅ TERRASSEN

Heisann og god søndag alle sammen.

Jeg har et nytt forsett nå etter at jeg fikk byttet taket på terrassen. Det er at jeg skal forsøke å nyte morgenteen min på terrassen hver eneste morgen, så sant jeg ikke skal ut tidlig på noe da.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut å gjøre det nå når høsten har ankommet og vinteren er i anmarsj, men så lenge ikke været står inn med stiv kuling direkte inn under taket, så skal jeg forsøke å ha meg den lille lufteturen hver morgen.

I dag morges slet jeg med å stå opp. Det er veldig ulikt meg. For jeg sliter vanligvis med å bli liggende etter jeg har våknet. I tillegg er jeg jo livredd for å gå glipp av noe, så jeg liksom bare MÅ komme meg opp. Men det varierer jo hvor tidlig jeg våkner da. I dag våknet jeg kl. 06.00. Og akkurat i dag fant jeg ut at jeg ikke orket å stå opp, og at jeg kanskje kunne få til å sovne igjen. Og det klarte jeg. Og våknet igjen litt over 08.00. Men utrolig nok orket jeg ikke å stå opp. I dag måtte jeg rett og slett tvinge meg opp. Det er sjelden det.

Jeg tror nok kanskje været har litt av skylden. Værmeldingen har ikke akkurat vært strålende denne helgen, og storm og bøttevis med regn og diverse farevarsler har vært et gjennomgangstema. Men det er sjelden det blir så ille her. Jeg vet at det regnet heftig i går kveld og i natt. Men det er jo bare regn. Er det noe vi har mye av her, så er det regn. Ikke noen stor sak akkurat det.

Men jeg liker ikke sånt vær. Jeg vil helst ha masse sol og godvær. Noe vi ikke akkurat er velsignet med så ofte her.

Jeg kom meg til slutt opp, i klærne og ut på terrassen, hvor temperaturen ikke var så ille. Med et teppe over fanget, holdt jeg varmen, og nøt frisk luft og en god kopp te. Og vinden blåste fra en retning som ikke påvirket meg i mitt lille krypinn.
Humøret er godt det, selv om jeg slet med å stå opp. Jeg er sjelden morgengretten, oftest i godt morgenhumør.

Mens jeg nøt min te, satt Pus og passet på posene med epler jeg har plukket fra treet i hagen. Han er veldig flink sånn 😉 Han liker å ha selskap, så han passer på å holde seg i nærheten når jeg er ute.

Dagen i dag blir rolig. Kanskje, hvis jeg orker, skal jeg bake eplekake. Men vi får se. Strikke skal jeg i alle fall gjøre. Og kanskje se en film. Men formen, ja, den er ikke den beste. Så da er det godt at jeg har en søndag uten planer.

Og en ting er sikkert, det blir en herlig søndag. For selv om formen er dårlig, er humøret godt. Og så lenge jeg kan sysle med strikketøy istedet for å ligge i senga, så er jeg fornøyd 🙂

Nyt dagen ♥

 

#morgenstundhargullimunn #te #morgenrutine #vær #uvær

14 kommentarer
    1. en sånn uteplass står høgt på min ønskeliste,men snekkeren jeg er gift med har ikke skjønt det ennå :=) så jeg blir inne for ute plasker regnet ned og temperaturen er under 10+,ha en fin søndag da

      1. Huff da, ja de er litt trege av og til de mannfolka, eller er det kanskje bare at vi ikke selv sier klart ifra? 🙂
        Dere får komme innom meg en gang på besøk neste gang dere er i Sandnes, så kanskje han blir inspirert 😉
        God ny uke til deg ♥

    2. Veldig godt at du fikk kreka deg opp 🙂 Jeg sov til halv elleve, uten å ha noen plager i det hele tatt 😀 Nyt dagen og riktig god bedring 😀

      1. Oi…fikk du virkelig sove så lenge? Ja, jeg vet om flere som får til det. Det er svært sjelden jeg får til det selv.
        Tusen takk, nyt ny uke 🙂

      1. Tusen takk ♥
        Ja, godt å slappe av litt, men sjelden jeg får det til. Når jeg våkner så spretter jeg opp 🙂
        Fin ny uke til deg 🙂

    3. Det der er en god morgenrutine og så blir man våken av den også 🙂 Jeg har som morgenrutine et varmt bad og så en kaldere dusj etterpå, da føles hodet lett og klar til å starte dagen 🙂 God klæm og kos deg med kvelden <3

      1. Ja, det har du jammen rett i, en fin måte å våkne opp på. Og din rutine er nok også ganske effektiv ja 🙂
        God klem til deg også, og fin ny uke ønsker jeg at du får ♥

    4. Lurt med en tur ut. Vi har ikke den muligheten med den lille leiligheten uten balkong eller noe. Men jeg kommer meg jo kjapt ut og på jobb 😀 Koselig med strikketøy nå 🙂 klemmer <3

      1. Ja, det er godt med en liten luftetur. Og som du sier, du får det jo når du skal ut på jobb 🙂
        Klemmer og fin ny uke til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg