MORGENTUR / MORNING HIKE

I dag ble det jammen tur nokså tidlig. Og det var rett og slett fordi at jeg overhodet skulle få til å gå tur i dag. Det er jo sånn at når jeg går tur, så må jeg ha god tid til å hvile etterpå. Og siden vi skal ut en tur i dag, og handle til nytt studieår, så måtte jeg legge turen tidlig, for å ha tid til hvile.

Today I went for my hike pretty early. Just because I should be able to do it at all today. Because when I go for my hikes, I need a while to rest after. And since today is booked for shopping to a new year of studies for the student, I had to do my hike early, to get time to rest.

 

Det var fuktig på bakken, ikke så lenge siden det hadde regnet.

The ground was moist. Not long since the rain fell.

 

Lyngen har også begynt å blomstre. Det tyder på at vi er på vei inn i en ny årstid.

The heather has also begun to bloom. This indicates that we are entering a new season.

 

Jeg snublet over noen bær også.

I stumbled upon some berries as well.

 

Jo lenger opp, jo finere utsikt til Sandnes 🙂

The further up, the better view to Sandnes 🙂

 

Vindmøllene fikk jeg god utsikt til i denne retningen også.

I got a good view to the windmills from this direction too.

 

Og så var jeg endelig oppe hos min venn ulven.

Finally I got up to see my friend, the woolf.

 

På hjemveien stakk jeg innom en av ulvungene.

On my way home I dropped in to see one of the woolf cobs.

 

Og så fant jeg meg en plass å sitte og nyte min iskaffe med utsikt over Sandes.

At last I found a spot to sit and enjoy my Iced coffe, with the view to Sandnes.

10 kommentarer

Siste innlegg