MORGENTUR

Nå når påskeferien har begynt, har jeg etterhvert klart å opparbeide meg litt tid og energi til tur igjen. Det har blitt litt lite tur de siste ukene. Men når jeg nå teller turer, så er jeg faktisk oppe i 90 turer i år 🙂 Og det hadde jeg jo ikke trodd. Men så er ikke alle turene like lange. På dårlige dager blir ikke turen lang, bare så det er sagt. Da er det nesten en tur bare det å gå til postkassen. Men jeg teller ikke postkasseturer.

Butikktur teller jeg derimot. For når jeg velger å gå til butikken, så er det 3 butikker å velge blant her. Jeg velger oftest den nærmeste. For jeg har en bratt bakke ned til butikken. Og den samme bakken må jeg jo gå opp igjen når jeg skal hjem. Og da oftest fullastet med bæreposer eller en sekk med varer. Ganske gåen etter en sånn tur.

I dag startet jeg dagen med en sånn tur 🙂

I butikken skulle jeg bare ha litt pålegg og grønt til frokosten, og det var et morsomt påskesyn som møtte meg i tomatavdelingen 🙂

Av og til tar jeg gjerne med meg frokosten på tur. Men i dag er planen å nyte en litt sen frokost på terrassen 🙂

I går gikk jeg en fin tur over fjellet og ned til sjøen.

Rett over fjellet ligger kirka. Hana kirke. Jeg liker å knipse litt bilder der av og til. I går var det klokketårnet og litt av portalen jeg foreviget 🙂 Gandsfjorden ligger i bakgrunnen, og det er dit jeg er på vei.

Vel nede ligger et fint boligkompleks jeg gjerne skulle bodd i, med egen båtbrygge og fint område med benker til å sitte på.
Jeg har ikke båt, så noen båtplass hadde jeg ikke trengt å ha. Jeg synes bare det er så fint å sitte der og se utover fjorden og innover mot Vågen.

Det er mye byggevirksomhet i Sandnes for tiden. Og det til høyre i bildet her er siste byggeprosjekt i sentrum. Et stort boligprosjekt. Og det skal visst bli litt annet der også. Kafé kanskje, og sånne ting. Visstnok skal det bygges videre utover mot fjorden også, med en promenade og sånne fine ting. Det blir sikkert noe ala Aker Brygge da, i miniformat 😉

Men selv tror jeg at jeg ville trives akkurat her hvor det ble bygget for mange år siden. Det skal bygges noe nytt rett ved siden her også…så det kikker jeg litt på faktisk. Men tror nok det kanskje blir for kostbart for meg. Og så trives jeg jo der jeg bor også, på andre siden av fjellet.

Fint å gå tur hit er det i alle fall, og det gjør jeg når formen er grei, gjerne som morgentur eller kveldstur 🙂

Når på døgnet liker du best å gå tur?

 

#turglede #tur #morgenstund

6 kommentarer
      1. Ja, var en passelig tur etter formen i dag 🙂
        Tomatene var fine, mange forskjellige sorter. Men artigst var jo påskehareappelsinene 😉

    1. Så artig med de appelsinene, og jammen har du vært flink til å få tur! Fine bilder og nydelig vær dere har også! Det hender jeg går en runde eller fram og tilbake til kirka her, og det blir 5 km. Liker best tidlig på morgenen eller på kvelden.

      1. Tusen takk 🙂 Ja, de appelsinene synes jeg gjorde dagen liksom 🙂
        5 km er jo en veldig fin lengde ♥ Det blir ofte mellom 3 og 5 km for meg på ok dager 🙂 Jeg synes morgenen er best for meg. Men av og til går jeg kveldstur også. Det er veldig fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg