MYE DRAMATIKK SETTER SINE SPOR

Dette har til nå vært litt av et år. Faktisk har det skjedd så mye merkelig, dramatisk og vanskelig, at jeg allerede har begynt å glede meg til neste år, som forhåpentlig blir et bedre år.

Året startet med en storbrann i et parkeringshus på Stavanger Lufthavn, Sola. De fleste hørte nok om den brannen. Den brannen gikk ikke personlig ut over meg da, men den gjorde absolutt inntrykk.

I går kjørte jeg og datteren min tur. Vi kjørte blant annet ut til flyplassen for å ta parkeringshuset i nærmere øyesyn. Jeg har nemlig ikke vært der etter brannen, men det hadde Amalie, da hun har jevnlige kjøreturer ut dit som sjåfør for dem i familien som skal med fly eller helikopter.

 

Det er et sørgelig syn, for å si det rett ut. Og det må ha vært ganske dramatisk.

 

Jeg leste i avisen at de skal begynne å rive for å bygge opp igjen til høsten. Og at mange hundre biler fortsatt er fanget inni her, og som blir revet ned sammen med parkeringshuset.

Og nylig var det mer dramatikk her på Sola. Da var det heliporten som var midtpunktet, da det ble funnet en bagasje med mistenkelig innhold. Selvsagt skulle det skje akkurat når Amalie skulle dit for å hente sin pappa som kom fra Nordsjøen. Hun ble forbikjørt av utrykningskjøretøyer i full fart på vei til dette. Og faren ble sittende i helikopteret uten lov til å gå av. I en time. Amalie ventet godt utenfor flyplassen, for alt var jo evakuert, mens faren satt i helikopteret som hadde landet, og ante ikke helt hva som var på ferde. Jeg satt hjemme og fulgte dramaet på nyhetene på TV. Og var smånervøs for hele greia. Jeg var jo redd noe skulle tilstøte datteren min og hennes pappa.

Men alt endte bra. Det viste seg å være igjenglemt bagasje. Og da kan man jo se at sikkerhetsrutinene faktisk fungerer. Men tenk på hva dette må ha kostet?

På den personlige fronten har året også så langt vært et mareritt. Korona og alle forsiktighetsreglene i den forbindelse har vi jo alle stiftet bekjentskap med, og gudene skal vite at det er utrolig slitsomt for en som sliter big time fra før av. Og så er det kampen for å få utør, som slett ikke er en lett kamp. Her trengs mange aktører som kan hjelpe og støtte meg. For NAV har jo bare bestemt seg, de vet best, uansett! Og det går ikke i min favør, enn så lenge.

I tillegg har det på det helt personlige kjærlighetsplanet også gått ting i oppløsning, og er nå kun vennskapelig. Men akkurat der er situasjonen ganske uforståelig og vanskelig, og det er noe som sliter mer enn man kan forestille seg. Og med det utgangspunktet jeg etterhvert har, så sier det seg selv at det går på stumpene løs. For nå vet jeg slett ikke om jeg tåler mer negativitet.

 

Et halvt år med så mye krøll og elendighet, det setter sine spor. Jeg merker det i hele kroppen, og er så trøtt og utmattet at jeg fatter ikke at jeg fortsatt er oppegående, sånn noenlunde. Jeg går rett og slett på autopilot, og frykter at det skal bli en giga-smell. Men jeg håper at det går bra, tross alt.

Og så er det sånn at jeg holder meg i aktivitet for å slippe å gruble så mye. Men aktiviteten sliter jo også på, og setter meg helt ut av drift enkelte dager. Det er liksom to ting som krasjer, så gjelder det å velge den tingen som gir mest positivitet. Og det er aktivitetene, helt klart 🙂 Grublingen vil jeg helst slippe.

Heldigvis har vi godvær i lange baner. Det er så utrolig fantastisk ♥ Og faktisk god medisin for meg. For jeg er langt mot smertefri i disse temperaturene vi har om dagen. Alle de daglige vondtene er så minimert, at jeg føler jeg har ferie. Og det hjelper jo litt det. Men så kjenner jeg jo da desto mer av de mer følelsesmessige vondtene da, når jeg ikke har andre vondter å kjenne på. Så typisk nok skulle jeg ikke få være helt fri nei.

Men, sånn er livet. Og jeg får ta det jeg får. Jeg er jo så heldig at jeg faktisk får være her på planeten og glede meg over livet. Og det gjør jeg. Vi griller og koser oss, og har foreløpig ikke badet, selv om det er et mål å få gjort det også i alle fall en gang denne sommeren. Så jeg nyter av hele mitt hjerte. Og så får problemene og tankene bare bli skjøvet unna så godt det lar seg gjøre. For nå er det sommer, tid for å være glad ♥ Og jeg er jo glad, selv om jeg også er trist. Det går an å være begge deler på samme tid 🙂

 

Dette er gode ord å ta til seg når livet river og sliter i en allerede utmattet kropp. Og disse ordene var det Amalie som hvisket i mitt øre en dag da jeg var ekstra lei meg.
Det er godt å ha noen som trøster, når livet butter i mot.

Solen skinner, og det er sommer. Min favoritt gjennom et langt år. Så her gjelder det å skyve vanskelighetene bort, og nyte de små og store gleder, som det også finnes mange av hver eneste dag, samme hvor grå dagen ellers må virke.

♥♥♥

 

18 kommentarer
    1. Uff, det var trist med kjæresten da. Og mye annet kjipt. Men det er som du sier, det går an å sørge litt, uten å begrave seg i det. Blir ikke bedre av den grunn. Men kjenne LITT på det er greit, men kjenne mest på at det er andre ting som er fint 🙂 God klem fra meg <3

      1. Ja, forsøker å fokusere på kjekkere ting. Men det sliter jo på så klart. Uansett, livet har mye å by på, og mange faser. Så da er det bare å klamre seg fast og glede seg til neste og bedre fase 🙂
        God klem tilbake ♥

    2. Det har vært mye greier nå – og ekstra mye for deg! Du er tøff og god! Her er det også skjærings på kjærlighetsfronten – vet ikke helt hvordan det går! Trist……. Men – en får tenke på gode minner og nye muligheter av alle slag! Har mange gode rundt meg, og nå flytter også prinsessa hitover fra Trondheim! Tenke positivt! Mange gode klemmer <3

      1. Tusen takk, ja, her gjelder det å være tøff gitt 🙂
        Leit å høre at det ikke går så bra på kjærlighetsfronten hos dere heller. Alltid trist når det skal bli vanskelig og problemer. Tenker på deg ♥
        Minnene har man jo tross alt likevel, selv om forholdet kanskje ikke varer.
        Så kjekt at prinsessa di flytter hjemover igjen. Ingenting slår kjærligheten mellom mor og barn ♥
        Gode klemmer til deg og ♥

      1. Ja, jeg hadde ikke sett for meg dette. Det må jeg innrømme. Men ingenting er ordentlig avklart enda, så man skal aldri si aldri 🙂

    3. Av og til så kan det føles som alt bare butter i mot.. og jeg skjønner at du har fått dine rasjoner så det holder. Håper sommeren bringer med seg lyse og fine dager som er vel verdt å ta vare på ,, lykke til med masse gode tanker 🙂 Klem

      1. Så langt har sommeren vært veldig snill, helt perfekt vær og det hele, akkurat som jeg har drømt om å få det 🙂 Så ja, alt det andre har jeg fått mine rasjoner på, og ønsker ikke mer av det slaget. Nå vil jeg kun ha sol og sommer, og masse glede. Tusen takk for omsorgen 🙂
        Klem

    4. Ja, det går an å være trist og glad på samme tid, og det er virkelig lov, ikke glemme det. Forstår at det er tøffe tider for deg, men tror du kommer deg styrket ut av det. Du har masse positivitet rundt deg. Sender gode tanker og stor klem

      1. Ja, det er fullt mulig å være trist og glad på samme tid. Viktig å skape positive opplevslser når det er tøffe tider, og det føler jeg at jeg får til.
        Tusen takk for omtanken 🙂 God klem til deg og ♥

    5. Noen ganger er det akkurat som om det hoper seg opp. Det skjer mye på en gang som oppleves som tungt og leit. Da er det neimen ikke så lett å se lyspunkter. Men…som du skriver så er det nettopp DA det er viktig å lete etter dem. For eksempel se at man har familie og venner som bryr seg. 🥰

      1. Ja, jeg føler jeg har funnet rette metoden, selv om jeg blir sykt sliten. Jeg ville jo uansett vært sliten. Så da er det bedre å ha gode opplevelser å bli sliten av 🙂
        Jeg er jo heldig tross alt, som har mange å støtte meg til ♥

    6. Upps…dette innlegget hadde jeg ikke fått med meg!
      Så trist dette med kjæresten 😢
      At du klarer å holde deg oppreist i det hele tatt med alt du går igjennom nå, er helt utrolig.
      Men jeg ser på de siste innleggene dine at du gjør så godt du kan. Du er utrolig god som får til å nyte det du kan av livet likevel.
      Stooor trøsteklem til deg❤

      1. Ja, det er veldig leit det med kjæresten. Det begynner såvidt å gå opp for meg nå. Men det er tungt og trist.
        Det er rart med det, når man i flere runder møter mye motgang, så blir man faktisk sterkere. Det er ikke tull engang. Men like tungt fordet. Jeg har heldigvis tilegnet meg en god evne til å glede meg over de små ting, som det finnes mye av i hverdagen. Og så er jeg fullt klar over at jeg ikke blir yngre og friskere heller, så jeg må bare nyte det jeg kan nå, mens det er mulig 🙂
        Tuuusen takk for klemmen, den var god og velkommen ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg