MYE ORANSJE I BYBILDET

Da har jeg kommet til nest siste dag i Frodiths Fargeutfordring. Og denne dagen er oransje.

På min byvandring fant jeg mange oransje detaljer, og jeg skal vise noen av dem her 🙂


Dette er et sykkelverksted. Og i en by som Sandnes, kan det være greit å ha det. Sandnes har jo i mange år skodd seg som sykkelbyen. Vi er jo kjent for det gamle sykkelmerket DBS blant annet 🙂
Men sykkelverkstedet her drives av Kirkens Bymisjon mener jeg at det sto. Og det er jo litt kult da

Selvsagt fant jeg også en oransje kjempestol. Og den står plassert rett utenfor en butikk som har mye oransje i sine farger, Loccitane. Jeg tror vi må døpe dette til det oransje hjørnet.

Det var pyntet fint med blomster i byen også denne dagen hvor jeg var ute med skuddklart kamera 🙂

En kaffepause måtte jeg unne meg. Mange pauser må jeg ha når jeg er på en sånn tur, og det passer fint å gå inn her på Gamlaværket og ta en liten lunsj og en kaffe mocha. Jeg fikk den fineste plassen av alle, plassen ved peisen. Flammene passet fint til temaet. Og rosen, som forøvrig er av tøy, har også et snev av oransje i seg 🙂

Og helt til slutt gikk jeg innom Salomonsmauet, der er det pyntet kreativt og fint. Her var flere av pærene i lyslenken oransje. Og noen oransje elementer i veggmaleriet finnes også. Litt kult da, å dekke en kjedelig blikkplatevegg med et stort maleri av et Sandnes-miljø fra eldre tider. Det pynter veldig opp

Søndagen min er helt grei. Litt laber form, men ikke verre enn at jeg har sittet på terrassen noen timer i solen og lest og slappet av.
Jeg er overhodet ikke i bloggemodus, så det var litt sånn “ta deg sammen” tanker som gikk gjennom meg før jeg satte meg ned her nå for å holde meg i rute med alle fargene. Jeg begynte jo en dag etter flere av dere andre som er med i fargeutfordringen. Og jeg er ikke i stand til å forhåndslage innlegg. Jeg kan begynne, og så blir jeg ikke ferdig, for jeg skal jo ikke poste det nå likevel…. ja, det er tankene som surrer hos meg da. Så bedre å gjøre det, og bli ferdig med det 🙂 Da stresser jeg mye mindre med det 🙂

Ha en fortreffelig fin søndagskveld, og en nydelig start på den nye uken i morgen

14 kommentarer
    1. Det er ikke alltid man er i bloggemodus, men syns du har løst oppgaven bra. Så artig at de har malt på blikkplatene på huset, jeg trodde det var et speil :D. Ellers misunner jeg dere nesten et sykkelverksted, her er det nemlig ikke noen. Har en sykkel jeg gjerne skulla fått liv i, men må visst reise lange veier for å få det til. Fin søndagskveld til deg <3.

      1. Helt sant det, det er ikke alltid man er i bloggemodus. Og de dagene pleier jeg heller ikke å blogge, men siden jeg hadde et lite tidsskjema å holde, så måtte jeg jo trå til likevel 🙂
        Ja, de blikkplatene på huset der ville sett virkelig triste ut uten det store veggmaleriet. Fin effekt.
        Ja, her er vel flere som driver med sykkelreperasjoner, men dette verkstedet her synes jeg var ekstra fint. Leit at du må reise lange veier….det blir mye styr av sånt.
        Ha likevel en herlig tirsdag ♥

    2. I gpr tenkte jeg også på å ta bilde av den orange kjempestolen på torget her, men valgte heller den fulle mannen. I dag har jeg tatt for meg lilla, så da er utfordringen fullført for min del.

      1. De er fine de stolene der, og viser godt igjen i landskapet. Men er jo flott med en annen vri også da, som den fulle mannen 😉
        Nå har jeg også kommet i mål, og i dag skal jeg “løse” din fargeutfordring i ett av dagens innlegg. Det blir gøy ♥

    3. Herlig innlegg med masse, flotte detaljer 😊 Håper formen din er bedre i dag 🥰 og den bloggmodusen må nå bare komme når den kommer, tenker jeg.
      Håper mandagen din blir god 💖 Klemmerz

      1. Ja, den bloggmodusen er ikke alltid til stede når kroppen er i ulage. Men heldigvis har den siste tiden hatt bloggmodus, selv om ikke alle dagene har vært like gode.
        Mandagen var fin, i dag, tirsdagen, er verre. Mulig det er pga det ekstremt våte været 😉 Men jeg koser meg innendørs, så blir det bra likevel ♥
        Håper din tirsdag er av den gode sorten ♥ Klemmer godt ♥

    4. Veldig koselig å se bilder fra dine byvandringer i Sandnes. Ser ut som en koselig by. Mitt favorittsted så langt er det oransje hjørnet 🤗😊😊

      1. Takk for det, kjekt å høre at jeg har klart å fremstille byen min som fargerik og koselig.
        Det oransje hjørnet er fint synes jeg også. Oransje er en god farge, og på den måten de har gjort det her, ser det veldig balansert ut også 🙂

    5. Herlig oransje bilder! 🙂 Ikke alltid vi er i bloggmodus, og jeg har kjent på det disse dagene jeg har vært ekstra utmatta jeg også. Da er det ihvertfall kjekt med temainnlegg, som på en måte er lagt så vi slipper å tenke for mye 😉 God mandag! Klem <3

      1. Det er helt sant, det er kjekt med et temainnlegg, når man likevel ikke orker å tenke ut noe lurt. Samtidig så er det litt forpliktende, og så blir det ekstra tungt. Men det gikk bra 🙂 Oransje er en fin farge jeg har fått litt sansen for etterhvert.
        Ha en herlig tirsdag ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg