NÅ BRAKER DET SNART LØS

God morgen alle dere fine
Så har vi jammen kommet til onsdag i påskeuken. Den dagen med kortere åpningstider, og hvor folk flest ser frem til 2 hele dager helt fri. Mange har kanskje allerede fri, mange har kanskje reist bort, og mange skal kanskje reise i dag, eller i kveld. Ja, nå braker det løs med påskeferie.

Folk flest tenker ikke over hvilket budskap påsken egentlig har. Jo, de vet det sånn cirka, men de dveler ikke ved det. Det er jo fri, ferie. Da skal man ha det gøy, da skal man ikke sørge.

Ja, jeg skal ikke dvele så veldig ved det jeg heller. Men jeg kjenner påskebudskapet veldig godt, og for meg har det alltid vært delvis tungt og følelsesladet. Og det kommer fra hun som ikke er sikker på om hun tror, skeptikeren!
Men samtidig er det en spesiell historie, enten den er sann eller ei.

Nå har siste tiden for meg vært ekstremt tung å komme gjennom. Så denne påsken skal jeg ha langt i bakhodet hva påsken egentlig handler om, og utenom det skal jeg nyte at jeg er friskere, nyte masse godis, og tid sammen med familie ♥

For jeg tar meg en tur på hytta i Farsund noen dager. Reiser i morgen. Der skal jeg være sammen med min datter og min bror og hans familie. Her hjemme får kattene passe hus og hjem, sammen med min sønn som foretrekker å være hjemme 🙂

I dag regner det. Og jeg har likevel tenkt at jeg skal gå ut på tur. Det er nemlig bakketrening jeg har begynt på. Og i dag tenker jeg at jeg skal utfordre meg litt ekstra, med en ekstra bakke. Jeg har etterhvert sett at bakken fra hovedveien og opp til mitt hjem nå er overkommelig. I alle fall hvis jeg ikke har gått langt avgårde. Tanken i dag er å gå hjemmefra og oppover, nesten til toppen, og deretter gå nedover på andre siden av fjellet, til jeg kommer ned til fjorden. Og deretter begynner jeg på veien hjem igjen. Det er lenge siden jeg har gått den turen. Eller nei, jeg gikk den for en måned siden, og trodde jeg skulle stryke med. Jeg klarte såvidt å krype opp siste bakken og hjem. Jeg har en følelse av at det kanskje går litt bedre i dag 🙂 Jeg føler meg generelt en del bedre nå for tiden. Men jeg skal være forsiktig, jeg skal ikke gå fort, jeg skal ikke stresse. For da kan det fort gå galt. Men jeg trenger å se at jeg snart kan begynne å leve litt mer normalt igjen. Jeg er lei av tilstanden hvor jeg hele tiden må tenke, planlegge, og balansere ekstra mye hvor jeg går, og hvordan landskapet er.

Så selv om det kommer kraftige regnbyger, så skal jeg ut og gå. Det er dagens store mål 🙂 Og litt senere skal jeg svare kommentarer og kose meg litt foran PC.

Har du kjekke planer i påsken?

8 kommentarer
      1. Det gikk ganske bra må jeg si. Jeg slet på slutten. Og har ikke mer jeg skal i dag, så nå kan jeg bare hvile resten av dagen ♥>
        Ha en fin dag du også ♥

    1. Jeg skal med venninnen min til Hvasser i morgen. Ved fjorden. Blir fint. Bare sløve og kose oss. Har jo hatt fine dager allerede jeg, med Kjersti og Kari og Mette 🙂

      1. Ja, du har jo allerede fått oppleve mye kjekt sammen med de flotte damene ♥ Og det blir garantert like flott i morgen sammen med din venninne. Kos deg masse ♥♥

    2. Så bra at du kjenner at du kan klare det. Og jeg vet du er forsiktig, så da går det nok bra. Gikk bra, ser jeg at du skriver i kommentar 😀
      Her blir det ikke mange og lange turer, men nå som det ble sol, så får vi vært mer ute ihvertfall ☺️

      1. Ja, det gikk bra, men jammen var jeg utslitt etterpå også. Så blir det til at det blir noen dagers pause til neste tur ofte.
        Og uansett, du vet, alt er så mye kjekkere når det er sol. Da er det bedre å gå også.
        Håper du får mer anledning til det etterhvert ♥

    3. Ja, nå er påska endelig her! Jeg har reist avsted med bobilen… og selvom jeg må hjem på påskeaften for min søsters 50-årsdag, så blir det en tur iallfall! Nyt dagene, Eva! God klem <3

      1. Ja, kjekt med påskeferie, og bobiltur. Og avbruddet er jo også kjekt. Ikke hver dag man feirer noens 50 årsdag.
        Håper du koser deg masse ♥ gode klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg