NÅ TAR JEG KVELDEN

Litt tidlig, men det er nødvendig. Jeg kjenner at dagen har tatt på. Restriksjoner i hopetall, og mangel på klemmer fra dem jeg er glad i, sånn for sikkerhetsskyld. Det er ikke noe bra, men det er nødvendig.

Det ble ikke tur i dag. Været var nydelig, men kaldt. Og her har ikke vært anledning til å gå ut. Men jeg var bittelitt på terrassen da. Det gjorde godt det 🙂

Jeg er ikke i form. Men det er nok det vanlige. Vi med ME har ofte influensalignende symptomer. Men så lenge pusten fungerer greit, så er det nok ikke corona. Og feber, det er jeg jo innom omtrent hver eneste dag. Så ingen god guide for meg, når man skal se etter corona-symptomer.

Så anbefalingen for de med min sykdom, og andre kroniske sykdommer, er å holde seg borte fra offentlig rom, for å unngå smitte. Dette tar jeg fra nå av veldig på alvor. For selv om jeg egentlig tar det med ro, og koser meg med de tingene jeg pleier, strikke og lese og sånt, så kjenner jeg på frykten, når jeg tillater meg å kjenne etter.
Det blir ingen tur i butikken med det første, siden det er offentlig rom. Heldigvis har jeg noen som kan handle for meg hvis jeg spør pent ♥

Jeg tror ikke jeg kommer til å dø eller noe sånt. Så det er ikke dødsangst. Men jeg kan jo bli enda mer ME-syk enn jeg allerede er, og det er en tanke jeg faktisk ikke holder ut akkurat nå.

Det artige er at i går når resten av Norge hadde panikk og stimlet seg sammen i butikkene for å hamstre, så kan godt ganske mange ha fått smitten bare i går. Ikke at det er artig da, men ironisk. Frykten gjorde at folk klynget seg sammen. Jeg kan ikke fatte og begripe det. Det må jo ha vært en blokkering eller noe sånt. Men man oppfører seg jo gjerne irrasjonelt når man er redde.

Jeg hadde heldigvis handlet inn det meste av hva jeg trenger på forhånd. Og så stoler jeg jo på at butikkene skal fortsette å holde åpent, og få påfyll på lageret sitt. Så ingen panikk her i gården, selv om jeg jo kjente litt på det likevel når Norge stengte.

Jeg håper og tror fortsatt at dette skal gå seg til etterhvert. Men er jo litt spent på hvem som vil ha best utfall av sine metoder, Norge eller Sverige? Så det kommer jeg til å følge litt med på.

Nå er det jammen helg, og det er jo alltid kjekt 🙂 Jeg kommer til å ta det heeeelt med ro i helgen, og jeg skal kose meg med mine hobbyer, og nyte nuet. Det er ekstra viktig i disse dager 🙂

God helg til alle sammen ♥ Nyt den etter beste evne.

 

3 kommentarer
    1. Vanskelig det der med symptomer ..for ME har jo så mange symtomer som kan forveksles med andre ting..men man kjenner det kanskje på seg om det er noe annerledes.. Dumt det der med overdreven hamstring..litt ekstra kan være ok om man ikke får kommet seg ut på noen dager.. Tror vi drar i butikken i morgen..men får se ann anbefalinger fra myndighetene.. Nydelig bilde ! Klem og fin helg til deg <3

    2. Det er en vanskelig tid for mange nå ja. Og spesielt for dere som har slike sykdommer. Håper dagen i dag blir bedre. Vi får sende mange klemmer her, bedre enn ingenting føler jeg. 🙂
      Ønsker deg en god lørdag! Klemmer fra meg <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg