NÅR DET ER SALG……..

Ofte kan det være vanskelig å gå forbi når det er salg på noe. Man tenker jo at dette kan man spare penger på, istedet for å tenke på om dette er noe man virkelig trenger? For hvis man ikke trenger det, så sparer man enda mer penger om man ikke kjøper det. Men vi er jo litt rare sånn tror jeg.

Jeg sliter med å gå forbi salg av bøker. Det er kjempevanskelig. Men oftest så klarer jeg det, fordi jeg tenker at jeg jo enda har så mange bøker i hyllene mine som jeg ikke har lest. Jeg har arvet en del bøker ser du. Men nyere bøker frister jo også.

Så her om dagen måtte jeg kapitulere. Mammutsalget fristet for mye. Og jeg tenkte: “jeg kan jo kjøpe en bok, eller to kanskje?”.

Jeg endte opp med 6 bøker, bare fordi jeg ikke klarte å velge. Og det var enda flere bøker jeg hadde lyst på, som ble liggende igjen. For da hadde jeg jo en fysisk hindring, alt skal jo nemlig bæres. Og jeg er ikke i stand til å bære stort, så da var dette virkelig i overkant allerede. Trøsten var at denne gangen hadde jeg bilen med. Hvis jeg hadde gått, noe jeg vanligvis gjør, så hadde det blitt max to bøker, for mer ville blitt for vanskelig å bære med seg helt hjem.

Klær er det ikke så vanskelig å gå forbi egentlig. I alle fall ikke når jeg er alene. For jeg orker ikke å bruke energi på å bla igjennom stativet med klær, bare for å finne at det meste er for stort eller for smått likevel. Men det hender jo at jeg faktisk gjør et forsøk, og at jeg til og med finner noe.

Bøker, det er mye lettere. For de trenger ikke å prøves heller, og det krever mye mindre energi å finne ut hva som passer 😉

Sånn er det å være leseglad ♥

Hva slags salg frister deg mest?

16 kommentarer
    1. Topp dette 🙂 hadde det vært for 3 år siden hadde jeg kjøpt like mange og enda flere.! Men rekker ikke lese så mye om dagen, dessverre. Men bedre når jeg kan sitte ute og lese. Da koser jeg meg veldig med en bok! Blå, håper jeg på å lese en dag…Fin dag videre Eva. klem…

      1. Ja, er veldig kjekt med bøker. Jeg får ikke lest så mange som jeg ønsker selv, for noen ganger klarer jeg ikke å konsentrere meg om det jeg leser. Men er jo en lesehest, så har alltid en bok på gang.
        Skjønner at tiden ikke strekker til, men er jo fint å sitte ute og lese som du sier….en egen ro og glede over det 🙂
        Blå har jeg tenkt lenge på, så endelig ble den min. Skal lese noen krimromaner først tror jeg, før jeg setter i gang med Blå 🙂
        Fine dagen til deg også ♥ Klem ♥

    2. vel om jeg kjøper bøker blir det kokebøker eller hagebøker helst,men kunne igrunnen tenkt meg en strikkebok også,men det blir ikke for det er alltid mange fine oppskrifter i familien som jeg abonerer på .Klær liker jeg også,men skjelden jeg er innom når det er salg,da blir det mest om sommeren når en er mer lettkledde,ikke så mye styr da når en skal prøve i butikken

      1. Jeg likte å handle kokebøker før i tiden. Men nå er det ikke så mye baking og matlaging på meg lenger, og så finner jeg alt jeg har lyst å lage på nett. Men har samlet alle kokebøkene, og av og til finner jeg frem ei, og finner noe godt å lage.
        Strikkebøker har jeg mange av. Og noe har jeg strikket også, men som du sier, ukeblader finner man også mye fint i 🙂
        Ja, er litt styr når man har mye og godt snørte klær på seg, ikke like greit da å prøve noe nytt i klesbutikken.

    3. Å, ja, bøker er så spennende å se på, kjøpe og ikke minst lese! 🙂
      Er en skikkelig lesehest jeg også, men nå blir det mest lydbøker for tida. Har vanlige bøker jeg leser innimellom. Alltid likt å lese, helt fra jeg lærte meg det. 😀

      1. Ja, det er utrolig kjekt å lese, jeg har også likt det helt fra jeg var liten. Og kommer fra en leseglad familie også, hvor broren min startet eget bokforlag 🙂
        Lydbøker har jeg ikke helt fått taket på, så foretrekker å lese selv. Men lydbøker må jo være praktisk hvis man har lyst å holde på med noe samtidig 🙂

    4. Jeg har ikke lest så mye bøker di siste åra..men før pleide jeg å kjøpe det på salg 🙂 Klær kan det være gøy å titte på..men ikke når man MÅ ha noe.. også prøver jeg å tenke litt over hva jeg har..masse klær på salg fyller ofte bare opp i skapene 🙂 Leste forrrige innlegg..mine vondter spesielt nakken blir ekstra ille i perioder med bekymring..mer annspent da.. God helg til deg håper du kan kose deg masse 🙂 Klem <3

      1. Jeg er veldig enig med deg, jammen ikke lett å finne noe når man MÅ ha noe, men jeg er lite flink til å tenke på hva jeg har fra før av. Ikke så ofte jeg orker å se på klær heldigvis 🙂
        Huff ja, nakken er ikke grei alltid. Jeg har også hatt det sånn. Det har føltes veldig stramt noen ganger. Men de siste gangene jeg har hatt noe, så setter det seg altså i ryggen. Det er nokså nytt. Ene gangen satt det i ryggen, og så var jeg tung i hodet. Håper ikke at det er sånn så ofte. Men tror mye sånt hører med til oss med ME, og gjerne andre langtidssyke også.
        Jeg har kost meg masse så langt 🙂 God helg fine du ♥ Klem ♥

      1. Det er veldig kjekt å lese ja, så godt det ofte er tilbud på forskjellige bøker 🙂
        Fine kvelden til deg også ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg