NÅR HÅRVASKEN IKKE BLIR VELLYKKET

Det sies at morgenstund har gull i munn. Jeg føler ikke det akkurat nå denne morgenen. Men jeg har jo enda ikke vært ute og hatt min morgente. Av og til blir det kaffe og da. Hva det blir i dag vet jeg ikke enda, men tanken er å først ta en dusj.

 

Dette bildet tok jeg nå sist vinter, en morgen jeg var ute og gikk tur.

Nå er det langt mellom turene, men jeg håper å kunne øke turmengden litt snart, for er det noe jeg virkelig savner, så er det turene. Og kanskje blir det tur i dag?
Jeg håper det.

Men først må jeg ta en dusj. Og den dusjen er av det irriterende slaget. Fordi jeg dusjet med hårvask i går, uten at jeg klarte å få håret ordentlig rent. Det var rett og slett gørrvanskelig å skylle ut sjampoen etter vask. Vi invisterte nemlig i en ny sjampo her forleden dag. Og begge gangene jeg har brukt den sjampoen, har håret slett ikke føltes rent etterpå. Og det er litt leit når dette var en dyr frisørsjampo.

Men siden sjampoen fungerer fint på min datters hår, kan jeg bare konkludere at akkurat den sjampoen ikke likte mitt hår. Eller håret mitt likte ikke akkurat den sjampoen. Eller kanskje likte det sjampoen så godt, at det ikke ville gi slipp på den? Så nå skal jeg gå og vaske håret med en av de vanlige “billig-sjampoene” jeg ellers har pleid å bruke.

Og det som er enda mer irriterende, er at det krever mye energi å dusje og vaske håret. Så jeg gjør faktisk ikke det hver dag. Vaske håret forsøker jeg å gjøre hver 3. eller hver 4. dag, alt etter som. Og det er hårvasken som krever mest, siden jeg har langt hår, som man ikke bare feier over i en fart. Og når jeg er ferdig med en hårvask-dusj, så er jeg rimelig sliten kan du si. Da må jeg ha en lang pause når jeg kommer ut av dusjen. Og jeg må ha korte pauser underveis mens jeg gjør alt som hører med.

Jaja….så blir jeg gullende ren i alle fall med dusjing to dager på rad. Det er sånn jeg gjerne kunne gjøre før i tiden. Men jeg har funnet ut at håret mitt heller ikke liker å bli vasket hver dag. Det oppfører seg jo skittent mye fortere da. Selv om det ikke er det. Så når jeg har tilvendt håret mitt å vaske det hver 3. dag, så føles ikke håret skittent før akkurat den dagen. Sånn er det med den saken.

Så nå skal jeg hoppe i dusjen, for nå har jeg våknet tilstrekkelig. Kroppen verker, så varmt rennende vann skal i grunnen gjøre veldig godt kjenner jeg.

Ønsker dere alle en herlig lørdag. Håper dere har kjekke planer?
Klem

 

#morgenstund #dagensplaner #lørdag

13 kommentarer
    1. For et nydelig bilde. <3 Og den hårvasken/dusjen hørtes kjent ut. Jeg har jo kort hår nå, men synes det er et ork likevel. Både dusjen og hårvasken. Så her er heller ikke det noe som skjer hver dag. Ønsker deg en fin lørdag. 🙂

      1. Tusen takk ♥ Ja, jeg forsøkte meg med kortere hår en periode, men jeg trives ikke med så kort hår. Et ork var det uansett.
        En fortsatt fin helg til deg ♥

      1. Ja, da er det ikke bare jeg som innbiller meg det. Har erfart det med en annen sjampo også, for lenge siden. Den sjampoen ga meg faktisk etterhvert store sår i hodebunnen. Så den tålte jeg i alle fall ikke. Nå lar jeg det ikke gå så langt, så denne sjampoen får de bruke de som passer den bedre.

    2. Helt nydelig det bildet 🙂 Mitt hår er jo lettvint å vaske..skyller ut på null komma niks..hehe.. Håper du har fått skikk på håret og fått deg en tur ut nå.. Ellers kos deg med dagen videre …Klem <3

      1. Ja, kort hår er nok mye lettere å stelle. Men jeg kler ikke kort hår, og selv den perioden jeg forsøkte meg med kortere hår, var det ganske slitsomt. Sliter nok for mye med selve dusjeprosessen i det hele.
        Jeg fikk da skikk på håret ja, når jeg gikk tilbake til den billigsjampoen jeg hadde brukt tidligere 🙂 Og en fin tur fikk jeg også…faktisk to turer ble det 🙂
        Klem ♥

    3. ojj,, ojjj- Ja der har jeg en stor fordel med min hårpryd.. Inn i dusjen, en kjapp titt på shampoflaska , en liten svingom til venstre og så til høyre. Done 😀 Lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg