NAV-KLAGE OG STRIKKING

Nå er hodet mitt fullt, og øyelokkene er tunge, så det er like før jeg går og legger meg.

For dagen i dag, har vært tøff. Men det tøffeste denne dagen har i grunnen vært for min venninne, som hjelper meg å skrive klage til NAV.

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten henne. Hun er strukturert og klarer å holde oversikten, og datakyndig, god til å prate for seg, og for meg, Hun kom hit i formiddag, og gikk hjem igjen halv åtte nå i kveld. Og mesteparten av tiden hun var her har handlet om klagen. Vi ringte til NAV, fikk noen svar og gode råd, og så var det å utforme klagen. Og det har tatt sin tid…for skal man gjøre det skikkelig, så må man henvise både til hva de skrev i vedtaket, og hva dokumentene faktisk sier.

Og dette har ikke jeg hode for i det hele tatt lenger. Om jeg noen gang har hatt det. Uansett så er det ikke mye jeg orker før hjernetåka slår til og jeg mister oversikten. Så det var hun som jobbet, mens jeg strikket 🙂 Og av og til lukket jeg øynene. For jeg er så trøtt i dag, at det halve kunne være godt nok.

 

Nå for tiden, når mye står på, er det enkelt og greit å strikke ullragger. Må jo forberede seg til neste vinter 😀
Men altså, det er restegarn det handler om, og jeg har mye garn, og mye rester. Så litt sprelske glad-ragger er ikke å forakte til hjemmekosen, eller oppi støvlene, eller hvordan man nå velger å bruke dem 🙂 Greit å minke litt på garnlageret også 🙂 Og jeg bruker ullragger året rundt 🙂
Så disse har jeg gjort ferdige i dag, mens min venninne har vært fordypet i min klagesak, stakkars. Hun skal virkelig få heder og ære og en oppmerksomhet for den jobben ♥

 

Det er en del papirer som må til for å få full oversikt. Så her gjelder det å holde tunga bent i munnen, og unngå at øynene går i kryss. For dette er noe jeg ikke klarer lenger. Så da er det bedre når vi er to. Og venninnen min tok styringen, og det er jeg utrolig takknemlig for. Jeg hadde vært dødssliten om jeg skulle gjort dette selv. Og jeg er jo virkelig sliten, sånn helt uten å ha gjort stort.

Gode venner er virkelig en skatt ♥

Så nå er dagens arbeid sendt til en venninne på en annen kant av landet. Hun skal lese og se om noe kan eller bør endres. Og så venter jeg på noen dokumenter som NAV skal frigi. Og når alt er i havn, og evt. feil er rettet, så blir klagen sendt inn.

Og hva skal jeg gjøre i mellomtiden uten økonomisk støtte fra NAV?
Jeg venter på telefon fra NAV for å få en mulighet til å få den økonomiske støtten fortsatt, i klageperioden. Hvis ikke blir det smalhans her. Vi får se hvordan det ordner seg.

Nå er det kvelden her. Håper du har en fin kveld ♥

7 kommentarer
    1. Dere har virkelig stått på i dag…Dette ordner seg. Nav har jeg ingen respekt for lenger. Der går det i hytt og pine…Finger opp…Å ja det blåser derfra!

      Klem….og masse gode tanker…. og fine sokker <3 De så skikkelig deilig ut.

    2. Har lest meg litt opp på de siste innleggene dine, og jeg må si jeg ble litt sjokkert over at du fikk avslag på søknaden.
      Godt du har fått god hjelp, og har mange gode venner.
      Ønsker deg lykke til! God klem 🙂❤

    3. HUff da……………. får du ikke støtte fra NAV lenger? Godt med gode venninner som hjelper når det virkelig gjelder <3

      Og fine sokker fikk du strikket også 🙂

      Lykke til med papirarbeidet og håper det ordner seg Eva 🙂

      klem

    4. I alle dager… Har lest dine siste innlegg og må si jeg føler med deg, Eva!
      Så godt at du har så mange fine folk rundt deg, det trenger man når man ligger nede❤
      All mulig lykke til med klagen! Det MÅ jo bare ordne seg🤞😘
      God klem til vest fra øst❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg