NEDETID

Heisann alle sammen ♥

Her i gården er det nedetid denne uken. Jeg er ikke i form, og forsøker å henge med så godt det lar seg gjøre.

Jeg har masse å skrive om, men får ikke til å forme det til noe særlig fornuftig, så det får rett og slett vente.

Mandagen var jeg ganske utkjørt. Men da bakte jeg to kaker. Og det var det jeg fikk gjort den dagen 🙂
Tirsdagen ryddet og pyntet jeg, og arrangerte overraskelsesselskap for Pål som fylte 50, hipp hipp hurra for ham ♥ Det ble kakeselskap, og jeg fikk god hjelp av venninner ♥ Vi var en hel gjeng her, min familie, mine venner, som også etterhvert blir Påls venner 🙂 Og Pål, han fikk tidenes overraskelse når han ankom 😀 ♥
Onsdagen var jeg totalt ferdig. Da var dagen sånn at jeg slepte meg avgårde samme hva jeg gjorde. Ergo, jeg gjorde ikke noen ting. Jeg satt på terrassen i godværet og leste bok. Jeg stupte i seng klokken 20.00, og sto opp igjen 12 timer senere. Da hadde jeg sovet tilsammen 11 timer. Våknet et par ganger om natten av høy musikk fra forbikjørende biler.
Og i dag var jeg siste gang på Lassa. Nå er jeg ferdig der. Jeg feiret med å kjøpe meg nybakt påsmurt brødmat, rykende varmt og ferskt. Tok det med meg, og gikk tur rundt Mosvannet i Stavanger, og opp til Vålandstårnet. Og der oppe ved tårnet spiste jeg maten med utsikt til Stavanger. Bilder får komme i et annet innlegg.

Nå i kveld har Pål vært her og luket, plantet og ryddet i hage og gårdsrom. Han er gull den mannen der altså ♥♥♥

Se så fint det blir ♥

Flaggborgen er også klar 🙂 Hehehe 😀 Ganske utrolig hva jeg har fått gjort til denne 17. mai’en. Jeg merker at det har skjedd mye det siste halvannet året etter jeg fikk diagnosen ME. Ting har falt på plass, jeg har fått mange svar og aha-opplevelser. Jeg har fått kursing og mestringsbehandling. Og alt dette er nok med på at jeg nå føler jeg har kontroll til 17. mai blant annet. Jeg har pusset bunadssølv og strøket skjorten og alle flaggene. Og når tid skjedde det sist, at jeg fikk gjort alt dette i god tid?
Jeg kan faktisk ikke huske det. I årevis har jeg styrt med dette til langt på natt. Men i år ble jeg ferdig tidlig på kvelden, og kan legge meg i ordentlig tid. Kaker har jeg også. Har jo rester etter bursdagsfesten tidligere i uken, så det trenger jeg ikke å tenke på heller. Og middagen, ja den går vi ut og spiser i morgen 🙂

Denne 17. mai er det heller ingen dugnad, ingen jeg skal se i barnetog og folketog, og ingen egentlige planer i det hele tatt. Om jeg er tidlig nok oppe i morgen tidlig, reiser jeg kanskje og ser barnetoget der hvor Pål bor. Men jeg skal ikke slite meg ut, så egentlig skal jeg sove så lenge jeg vil helt til jeg våkner av meg selv. Så får vi se da hvordan det går 🙂

Nå skal jeg roe ned med å se litt Eurovision song contest før jeg legger meg. Og blogg, ja det skal jeg lese litt etterhvert. Jeg har bare lest overskrifter de siste dagene omtrent, så har litt å ta igjen kan du si 😉 Men snart er jeg tilbake på ordentlig.

Ønsker alle sammen en strålende 17. mai, kos dere masse masse ♥ Hipp hipp hurra ♥

 

 

 

16 kommentarer
    1. Godt du har fått god gartnerhjelp for det er tungt med hagearbeid…
      Ønsker deg en fin dag i morgen! jeg blir hjemme og styrer med mat til de besøkende og slapper av på terrassen til jeg skal på nattevakt…

      1. Ja, hagearbeid er virkelig gull verdt av hjelp å få 🙂 Og det ble så fint.
        Nasjonaldagen ble også fin, håper du hadde en god dag med gjester og alt ♥

      1. Ja, det skrev jeg om på Facebook, veldig kjekt var det ♥ Og han fortjente det når han hjelper meg så mye ♥
        Håper nasjonaldagen din var fin ♥

      1. Ja, nå for tiden er “fri” veldig viktig for meg 🙂
        Luking og sånt er jeg ganske ferdig med, så egentlig er jeg ikke egnet til å ha hage nå. Men så er det jo noe helt eget med en liten hageflekk også, som jeg kan gå ut og nyte når jeg ikke orker å gå tur.

      1. Det er litt opp og ned her, så jeg har perioder hvor blogging er utrolig givende, og perioder hvor blogging er utrolig slitsomt 🙂 Men er innom for å ikke bli helt glemt også 🙂 Elsker jo blogg vet du ♥
        God klem til deg også ♥

    2. Håper 17. mai ble en fin dag for deg. Godt å være i rute og at du kjenner etter hvor grensene er, ikke presser deg til å gjøre det som ikke er bra.
      Ellers må vi skrive når vi føler for det. Artig artig både å lese og skrive når det er et overskudd. Klem <3

      1. 17. mai ble en kjempefin dag, jeg koste meg, og været var helt perfekt ♥
        Grensene har jeg nå kurset meg for å gjøre riktig. Og jeg føler at jeg får det ganske greit til også nå. Har en ganske solid nedeperiode for tiden, men alt i alt er jeg nokså fornøyd med det jeg får gjort 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg