NOSTALGI

Nå når det er påskeferie har vi tatt noen dagsturer, små kjøreturer rundt omkring, for å utforske og kikke litt, og å gå små turer. Og på en av disse turene fikk vi en god dose nostalgi. Vi måtte så klart stoppe for å kikke 🙂

En rampe med melkespann sto så fint plassert klar for henting. Dette er ikke noe jeg husker fra min barndom. Men det er sånt som man ser for seg fra gamledager, når det var sånn det foregikk 🙂 Alle melskespannene hadde navn og nummer på.

Fine og nostalgiske. Mange bruker jo sånne spann til å plante i og ha til pynt utendørs.

Og bare for å få et bilde av størrelse og mengde, så er det jo greit å være med på bildet selv.
Ved siden av rampen sto en gammel telefonkiosk med telefonkataloger og alt inni 🙂

Det er rart å se sånne gamle ting som denne telefonkiosken. Har en del barne- og ungdomsminner med disse klenodiene 🙂

Pål måtte teste om den virket 😉
Tror du han fikk summetonen?

Dette var en nostalgisk tidsreise som vi ikke ventet oss, men som jammen var koselig å se 🙂 Stedet vi fant det var på Bergsagel i Sandnes kommune.

Har du noen minner med disse gjenstandene fra den tiden da de var i bruk?

 

#nostalgi #nostalgisk #gammelt #gamledager #minner #melkespann #telefonkiosk

12 kommentarer
    1. Så morsomt! og flott! ja jeg setter pris på at det tas vare på…Melkespann her jeg ikke forhold til..men telfonboksene…ja…mye minner! Aldri nok penger….hihihi

      1. Hehe…ja, telefonboksene var noe jeg selv både husker godt og brukte 😀
        Melkespann har jeg ikke sett i bruk, men de er fine da 🙂

    2. Masse minner.. 💞 Og telefonkiosk var man jo avhengig av.. Hadde en venninne som lærte seg et triks så hun kunne ringe gratis… Og alle dem gangene vi ringte til noen på tull… Mye sprell før..

      1. Åhh….gikk det an, å trikse seg til gratis ringing? Artig 😀
        Ja, det ble mange sprell i den tiden…husker en del av de tingene 😉

      1. Herlig med sånn nostalgi i bøtter og spann 😉
        Nei, han fikk nok ikke summetonen på ordentlig….er nok ikke plassert der opprinnelig den telefonkiosken 🙂

    3. Det var koselige og fine bilder! Og perfekt i “gammel look”! Melkespann har jeg ikke særlig forhold til…. men telefonkiosken har jeg jo brukt…. og ja, han fikk summetonen tror jeg! Klem <3

      1. Takk for det 🙂 Ja, det er koselig med litt nostalgi og gode minner 🙂
        Summetone var det dessverre ikke. Den kiosken har nok ikke stått akkurat der opprinnelig 🙂
        Klem ♥

    4. Artig tur dette å morro å finne sånne plaser .
      Godt at det blir tatt vare på , leit med manglende summetone 😊
      Altid kos på tur med deg fineste ❤

      1. Ja, det var kjekt å finne den plassen synes jeg. Og vi 2 er flinke til å ture litt rundt ♥
        Manglende summetone var jo litt dumt, men den tiden er vel forbi 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg