NY DAG, NY UKE

Tenk, denne uken har jeg ikke en eneste avtale. Det føles bare helt fantastisk. Nesten som å ha ferie.
Ja, nå jobber jeg jo ikke, jeg er ufør. Men det å ha avtaler, føles ofte som jobb. Eller nei, ikke som jobb, men det er slitsomt. Det tapper meg, det gir meg smerter (i etterkant), det kan fort stresse meg hvis jeg har mange avtaler i løpet av en uke.

La oss si at jeg har en uke, med en avtale hver dag, unntatt i helgen. Avtalene trenger ikke å være lange eller kompliserte. Kanskje en tur til legen en dag, en tur til fotpleie en dag, osv., altså avtaler med tider å forholde seg til. Når uken har gått, så føler jeg at jeg har vært igjennom en lang og tung arbeidsuke. Sånn som jeg følte før i tiden, da jeg faktisk jobbet, og i tillegg hadde fritidsaktiviteter og avtaler jeg gjennomførte. Sånn føles det nå, hvis jeg har en avtale hver dag.

Og i tillegg kan dette sende meg til sengs i flere dager. Eller ikke alltid til sengs, men altså i svært utmattet tilstand, hvor alt føles vanskelig, vondt og tungt.

Men denne uken har jeg ingen tidsfaste avtaler. Det er en herlig følelse.

Jeg har noen planer da. Men det er ikke noe som haster. De planene kan jeg flytte til neste uke om nødvendig. Eller uken etter. Det er ikke noe som er tidsplanlagt, det avhenger ikke av noen andre.

En av planene, som jeg håper og har lyst å få gjort i dag, er å kjøpe noen nye hagemøbler. Jeg har et nokså stort spisebord i glass på terrassen, med tilhørende 5 pos. stoler til. Det er av veldig god kvalitet, men det tar litt mye plass, og jeg har ikke lenger behov for så stort. Det er sjelden jeg har mange gjester lenger. Svært sjelden faktisk. Det er oftest meg og en venn/venninne, eller meg og ungene. Så jeg har besluttet å selge dette, og kjøpe et nytt og litt mindre, og kanskje mer moderne 🙂 Jeg har sett meg ut et sett som er litt mindre, hvor stolene kan stables, og dermed vil det også være lettere for meg å flytte på og rydde på. Her må man tenke praktisk i absolutt alt man gjør.
I tillegg er jeg moden for en forandring.
Kanskje får jeg gjort dette i dag. Men det krever sin kvinne det også.

Nå har helgen vært veldig rolig. Jeg har hatt en skikkelig krasj, kroppen tålte ikke forrige ukes strabasiøse aktiviteter. I dag tror og håper jeg å være bedre. Det føles i alle fall sånn. 3 dager nedetid må vel være nok vel. Det er sjelden det tar så lang tid. Oftest er to dagers hvile nok etter en krasj. Men denne gangen var det absolutt behov for 3 dager.
Jeg satser på at en dag 4 ikke er nødvendig.

Så ønsker jeg dere alle en vakker dag, og en herlig uke ♥

20 kommentarer
    1. Det er veldig gjenkjennbart dette med avtaler og ikke. Og en avtale kan være så lite som en tur til legen faktisk, før formen krasjer i lang tid etterpå. Små ting som vi gjorde ved siden av eller i tillegg til alt det andre før, kan føre til total utmattelse. Helt uforståelig, egentlig… Husk å ta inn dine daglige doser med glede, Eva 😊

      1. Akkurat sånn er det ja. Så en lite tilfredsstillende situasjon. Men vi er jo bygget sånn at vi gjør det beste ut av det vi har ♥
        Og sånn er både du og jeg har jeg inntrykk av ♥♥

      1. Ja, herlig uke… kan nyte den med senkede skuldre…sånn noenlunde i alle fall 🙂
        Og ja, kjøpte noe fint til terrassen. Får få et av barna mine til å montere litt, så kommer det nok i blogg en av de nærmeste dagene ♥
        Klem ♥

    2. Deilig uten avtaler..har stort sett bare et par i løpet av mnd.. Legebesøk er mer i perioder ,nå er det en stund siden og godt er det ! Koselig å ha noen hagemøbler man liker..og som fungerer.. Mannen fant akkurat frem hagemøblene på verandaen her i går..vi har to grupper, men bruker stort sett bare den ene.. 🙂 Håper dette blir ei fin uke for deg <3 Vakkert bilde med fine ord til… Klem <3

      1. Et par avtaler i løpet av måneden er jo luksus. Jeg pleier å ha 2-3 i uka. Men det kan jo ha sammenheng med at jeg er både kvinnen og mannen i huset 🙂 Mye som må ordnes hele tiden, enten det handler om helse, hus, bil, økonomi og annet. En evig runddans.
        Det er veldig kjekt å kunne starte utendørssesongen nå. Kanskje dere har stor balkong, og god plass. Det ønsker jeg meg også når jeg kjøper ny bolig en vakker dag 🙂
        Er veldig fornøyd med de nye hagemøblene. De er på plass nå. Skriver nok om dem i et innlegg senere i dag 🙂
        Uken er fin, litt slapp og nede, men fin. Håper du også har en fin uke, fylt med det du liker ♥ Klem ♥

    3. Det er så godt når det ikke er noen avtaler og ting som MÅ gjøres. Jeg har det også sånn nå. Før kunne jeg ha som deg, både jobb, konfliktrådet og avtaler uten at det gjorde så mye, men nå gruer jeg meg stort sett, og sover dårligere om jeg har ting som må gjøres.
      Kan vel være litt fordi jeg gjør sjeldnere slike ting også, men det er mest fordi jeg vet at jeg blir utmatta av det, og stresset. Vi skal til Orkanger i morra, og jeg gleder meg mest til vi er hjemme igjen, og at det ikke er noe på onsdag 😉

      De stolene og bordet vi kjøpte i fjor, er så kjekke, for stolene kan klappes sammen, og bordet kan trekkes ut til mange, og stå sammen om det er bare oss. Veldig kjekt, og lett. 🙂

      1. Ja, jeg kjenner godt igjen det du beskriver. Og spesielt det med at du skulle til Orkanger, og du mest gledet deg til dere var hjemme igjen. Sånn har jeg det nesten på alt for tiden. Det er ikke noe gøy, og selv det sliter oss ut, fordi vi bruker så mye tanker og stress på å glede oss til det er over.

        Mine gamle stoler kan også slås sammen. Men det er likevel tungt for meg å gjøre det, og å flytte på alt når det trengs. Skulle gjerne hatt et bord som kunne trekkes ut. Men det er vel strengt tatt sjelden det vil være anledning til å bruke det fullt utslått her 🙂
        Men en ting misunner jeg deg veldig, og det er at du har en mann du kan avlaste byrden med. Det er kanskje der jeg sliter litt ekstra, for alt som skal ordnes med hus og hjem, økonomi, bil, alt sammen, det må jeg håndtere selv. Jeg har ingen å dele disse oppgavene med.
        Men, for tiden så er jo det mitt valg å ikke ha noen da, så jeg får bare kave videre, hihihi 😀
        Håper du har en fin uke ♥ Klem ♥

        1. Det skjønner jeg godt at du misunner meg, for det er godt å være to til å dele på oppgavene. <3 Ja, ditt valg er det jo, men ikke bare enkelt heller å bare finne seg en å leve sammen med da 😉 Jeg har en fin uke, og jeg håper din blir bedre igjen også. Klem <3

    4. Så deilig med en uke uten noe i kalenderen, og så får vi håpe at været blir fint sånn at du virkelig kan nyte dagene til det fulle. Når man ikke har den beste helsen, så kan korte avtaler være veldig slitsomt. Jeg må på jobb nede i Oslo denne uken, og bare tanker stresser meg. Vet at jeg kommer til å bli helt utslitt, men sjefen er steil jeg får ikke jobbe hjemme lenger. Burde ha byttet ut møblene på balkongen med noe nytt, for de plaststolene jeg har er vel 20 år gamle… Får se hva det blir til. Ha en fin mandagskveld 🥰

      1. Ja, det er luksus uten noen planer. Og heldigvis, for jeg har ikke beste formen for tiden. Trenger hele dager å hente meg inn litt igjen.
        Jeg synes det er veldig leit at du ikke får ha hjemmekontor. Tenker at arbeidsgiver også måtte sett at det kan være en stor fordel, både for den ansatte, men også for arbeidsplassen. Du vil vare litt lenger, være mer tilfreds, og de vil få jobben gjort, og samtidig vite at du har det bra etter arbeidstid. Men det er vel ikke alle som tenker sånn, dessverre. Jeg tenker at mye i arbeidslivet er tilrettelagt på en måte som gjør at man er garantert at arbeiderne vil slite, og etterhvert få helseplager, som igjen fører til sykemeldinger og i verste fall ufør. Hvis ting hadde blitt gjort litt annerledes, kunne nok mange vært i jobb mye lenger.
        Jeg er sikker på at de 20 år gamle møblene dine gjør nytten. Men det er kjekt med noe nytt, og nye ting er gjerne laget av forbedrede og lettere materialer. Og så er det jo noe med den gleden det gir med det nye. Ja, du får se hva det blir til. Håper uansett at du har en fin uke ♥ Klem

    5. Det er bra du ikke har noe du MÅ gjøre de neste dagene, slik at du får hvilt deg nok. Det er tungt når man må mer enn man har krefter til. Håper du får en bedre dag i morgen.🤗

      1. Ja, heldigvis er det noen dager å hente seg litt inn igjen på. Og så må jeg nok bli flinkere til å balansere, igjen. For ting har endret seg, og jeg må nok en gang lære at kroppen vil enda mindre nå enn i fjor på denne tiden 🙂

    6. Det er som en ny æra å flytte ut i hagestuen. Min er mest drivhus da men har en liten sofa og bord. God uke til deg, håper du får mange gode timer i hagestuen😎

      1. Ja, det er nesten som å dra på ferie, med litt “nye” omgivelser 🙂 Fint med drivhus også. Ser at mange innreder drivhus til små koselige oaser med sittegrupper og lun belysning.
        I godværsdagene vi har for tiden, er det helt perfekt å sitte her ute i hagestuen, det gjør jeg i skrivende øyeblikk ♥
        Kos deg med ditt lille drivhus ♥

    7. Håper du får en finfin uke nå med masse kose tanker og minner. Ikke lett å ta hensyn til kroppen hele tiden, men jammen er du flink. Klem til deg 🙂

      1. Tusen takk for det ♥ Vi gjør jo vårt beste ut i fra situasjonen vi er i. Men jeg føler jammen at det er en lang lærekurve noen ganger 🙂
        Varm klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg