NY DAG, NYE GLEDER

Riktig god morgen ♥


Ja, sorry altså, vet jeg ser litt trøtt ut. Men det tar litt tid før jeg våkner.
Før var jeg alltid morgenblid og kom fort i gang. Men etter jeg ble syk, ja, jeg liker fortsatt å komme meg opp om morgenen, og jeg er fortsatt blid, men alt er så utrolig mye tyngre enn det var da jeg var frisk. Jeg bruker fryktelig lang tid på å få søvnen ut av kroppen og å bli klar for dagen. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli sånn som dette. Men sånn ble det jammen 🙂

Hvilke planer har du for dagen, og for helgen?
Ja, for helgen starter jo litt senere i dag 🙂

Mine planer er av det romantiske slaget i dag 🙂


Når kjæresten er ferdig på jobb (og det er han tidlig i dag), så kommer han hit til meg, og så har vi planlagt å kanskje gå tur, hvis helsa holder til da 😉 Da skal vi ha med oss noe varmt å spise, og ha en liten piknikk 🙂

Men før det, skal jeg bruke litt tid på å våkne opp ordentlig, og komme i gang. Kanskje jeg skal ha meg litt hjemme-spa også. Pynte neglene, rydde i jungelen på leggene, få litt ryggmassasje fra den geniale massasjeputen jeg fikk til jul 🙂 Det er mye kjekt jeg kan gjøre innen kjæresten er på plass. Hvis helsa holder 🙂

Det har forresten blitt et av mine mest brukte uttrykk det der, “hvis helsa holder”. For gjennom dagen, så vet jeg aldri hvor lenge jeg holder, hvor lenge jeg har igjen av energien. Noen dager er bare knallgode. Mens noen dager er sykt dårlige. Og så har jeg mange dager i mellom, som er en del under middels. Ja, jeg snakker om helsa altså.

Heldigvis har jeg evnen til å nyte dagene, til å glede meg over ting, til å gripe øyeblikket. Og det er nok det som gjør at det fortsatt er en glede å stå opp til en ny dag. Jeg er jo livredd for å gå glipp av noe, så jeg er ikke den som sover fryktelig lenge utpå, selv om jeg går hjemme. Ja, sove gjør jeg ikke så mye av i det store og det hele. Det blir så som så med den. Helsa det også.

Det er viktig å glede seg over de positive tingene, for da overskygger de alle de vonde tingene. Selv om det er viktig å reflektere litt også. For jeg er i en lærefase, når det gjelder helsa. Og heldigvis får jeg hjelp til den lærdommen. Jeg får litt undervisning. Og det er jeg svært takknemlig for.

Men nå skal vi ikke dvele mer ved det. Nå skal jeg glede meg over ny dag, med blanke ark, og mange ting å glede seg til.

Ha en strålende fredag du også ♥

 

#godmorgen #morgenstund #gleder #blankeark

 

3 kommentarer
    1. God morgen!
      Håper dagen din blir veldig fin, og at helgen lever opp til forventningene : )
      Ta gjerne en tur innom bloggen min også, om og når du får tid!

      Stor klem

    2. god morgen.En romantisk ettermiddag høres deilig ut,da håper jeg helsa holder :=) jeg har nettopp tatt fotbad,filt føtter og smurt dem med en god krem :=) så må jeg ut,tok jo deg på ordet jeg og teller turer,så en tur må jeg ha :=) kos deg med dagen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg